Gå til innhold

Tusen takk til alle innvandrere i Groruddalen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er vanskelig for innvandrerfamilier som har flere barn, da dere bor tett og flere sammen. Når jeg ser de i offentligheten så følger alle jeg har sett smittevernreglene til punkt og prikke.

Dette gjelder spesielt Sri Lanka, India, Pakistan, Somalia og Vietnam + alle andre.

Tusen takk for at dere følger smittevernreglene.

Anonymkode: 0ff9f...dd3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 😄  

Anonymkode: 8b85f...465

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det er vanskelig for innvandrerfamilier som har flere barn, da dere bor tett og flere sammen. Når jeg ser de i offentligheten så følger alle jeg har sett smittevernreglene til punkt og prikke.

Dette gjelder spesielt Sri Lanka, India, Pakistan, Somalia og Vietnam + alle andre.

Det skulle jo bare mangle at de gjør

Anonymkode: d56c1...df3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? 😄  

Dette var ett seriøst innlegg. 

Jeg synes innvandrere får ufortjent kritikk for å ikke vært flinke nok. For meg framstår det at det er andre forhold som er årsaken til at det er mye smitte i Groruddalen.

Årsaken er at de jobber i yrker der man ikke kan ha hjemmekontor, og i tillegg bor de tett. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du står å følger med når du ser noen etniske for å se om de gjør alt riktig? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De gjør en dårlig jobb og bør bli forvist ut av landet for å stagnere gjenoppningen av Norge!

Anonymkode: 6d8ed...a52

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes innvandrere får ufortjent kritikk for å ikke vært flinke nok. For meg framstår det at det er andre forhold som er årsaken til at det er mye smitte i Groruddalen.

Årsaken er at de jobber i yrker der man ikke kan ha hjemmekontor, og i tillegg bor de tett. 

Og forvirrende, stadig raskt endrede smittevernsregler som ikke er oversatt til flere språk  fra kommunen. Det er lokalsamfunns-utvalgene som må formidle så raskt og godt de klarer via videosnutter på WhatsApp f.eks

Skrevet

Eneste jeg har lagt merke til på butikken som ikke følger reglene er etniske nordmenn. 

• Liker 2
Skrevet

Er en grunn til at det er mest smitte i bydelene med mest innvandrere.. er nettopp fordi de ikke følger smittevernsregler

• Liker 10
Skrevet
Spicymami skrev (Akkurat nå):

Er en grunn til at det er mest smitte i bydelene med mest innvandrere.. er nettopp fordi de ikke følger smittevernsregler

Eller så er det fordi de oftere har yrker hvor hjemmekontor ikke er en mulighet, og også gjerne bor tett slik at en familie får mange nærkontakter via skole og jobb? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke sant.

Enda merkeligere at en norsk født statsminister IKKE kan engang holde smittevernregel / tiltak. Hun sto på scenen og holdt tale for nasjonen, men et par dager etter gjør hun det motsatte. 

Disse utlendingene som du henviser til er mye bedre i forhold til statsminister, når det gjelder følging av smittevernsregel.

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker da regjeringen gikk ut med råd om å isolere seg i boligen sin dersom man ble smittet, og ha eget bad for å forhindre at øvrige familiemedlemmer ble smittet. Veldig fint og greit det, for de som er så heldige at de har flere soverom og bad tilgjengelig 🙄🤦‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Andre folk som ikke har hjemmekontor er ikke like utsatt for smitte, merkelig nok. 

Og at de bor tett har de valgt selv. Ikke få flere barn enn man har råd og plass til, da.

appelsinjuice skrev (2 minutter siden):

Eller så er det fordi de oftere har yrker hvor hjemmekontor ikke er en mulighet, og også gjerne bor tett slik at en familie får mange nærkontakter via skole og jobb? 

Tror du at alle etniske nordmenn har jobber som gir mulighet til hjemmekontor eller? De fleste lærere, barnehageansatte, politifolk og sykepleiere er etisk norske. Det er vel de yrkesgruppene som i størst grad utsettes for smitte hele tiden... 

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Andre folk som ikke har hjemmekontor er ikke like utsatt for smitte, merkelig nok. 

Og at de bor tett har de valgt selv. Ikke få flere barn enn man har råd og plass til, da.

Tror du at alle etniske nordmenn har jobber som gir mulighet til hjemmekontor eller? De fleste lærere, barnehageansatte, politifolk og sykepleiere er etisk norske. Det er vel de yrkesgruppene som i størst grad utsettes for smitte hele tiden... 

Det bor ganske mange etnisk norske lærere, barnehageansatte og sykepleiere i Groruddalen også som er med på å trekke opp bydelstatistikkene.

Det du nevner har ikke bare med antall barn å gjøre, men at det er mye vanligere i andre kulturer å bo flere generasjoner sammen. Mer samhold i familien altså, mot litt mindre plass. Vanligvis helt greit, men man har jo ikke planlagt rundt en pandemi da...

• Liker 2
Skrevet
Snowbrigade skrev (1 minutt siden):

Det bor ganske mange etnisk norske lærere, barnehageansatte og sykepleiere i Groruddalen også som er med på å trekke opp bydelstatistikkene.

Det du nevner har ikke bare med antall barn å gjøre, men at det er mye vanligere i andre kulturer å bo flere generasjoner sammen. Mer samhold i familien altså, mot litt mindre plass. Vanligvis helt greit, men man har jo ikke planlagt rundt en pandemi da...

Tydeligvis ikke så fryktelig mange, om man ser på etnisiteten til de innlagte.

• Liker 3
Skrevet
velociraptor skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ingen som har påstått at «alle etnisk norske har jobber som gir mulighet til hjemmekontor» men hva med bussjåfører, taxisjåfører og renholdsarbeidere, f. eks? Når man da i tillegg bor sammen med storfamilien, som igjen har mange nærkontakter via skole og jobb, så blir det desto vanskeligere å holde smittespredningen til et minimum. 

Skrevet

Tror nok at noe av problemene bla innvandrere, spesielt hos noen av de som nevnes av ts nevner, er respekt for sine bekjente og gjester som ikke tar corona på alvor. 

Altså, selv om en selv følger reglene, så har du en eldre bekjent som ikke bryr seg. Man tør ikke si noe. 

Eks. En bekjent av meg ble bestefar, og fikk besøk av kamerater fra Oslo. Han selv bor ikke i Oslo. Han forsøkte å si at, det kanskje ikke er så lurt. De sa de kommer likevel, går bra, vi har ikke corona. Da de kom valgte denne bestefaren å ta imot på en kafe med smittevern og der det var mulig å holde avstand. Da de kom nærmere, så sa han at vi avstår fra å håndhilse. De bare, vi må jo få gratulere ordentlig, og ikke bare håndhilste, men ga han en stor klem og løftet han. Uansett hva han sa så gjorde de "som de ville". 

Ja. De var ikke smittet og min bekjente ble heller ikke smittet, men det var ingen garanti. De hadde ikke tatt testen, men sa de ikke var smittet fordi de ikke hadde symptomer. 

Fullstendig respektløst, ja, men det er ikke alltid enkelt å sette foten ned, i innvandrermiljøet, når ønske om å ikke fornærme er stort. 

Noe av årsaken til at det er mye smitte er nok at enkelte ikke er "fullt så nøye". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også innvandrere her omkring er flinke til å bruke munnbind, og jeg ser også at de spriter hendene på vei ut og inn av butikker, akkurat som "alle andre". Jeg bor i et område med stor innvandringstetthet, så det er veldig mange på butikkene og rundt omkring her. Ser man en person på gata med munnbind på (altså ikke i butikker eller noe, men på fortauet i friluft) så er det alltid en innvandrer som har det på. Ser aldri norske med munnbind på gata. Så en del innvandrere er ekstra påpasselige med munnbindbruken.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke inntrykk av at de er like flinke på Oslo-Øst . 

En interessant artikkel her foresten:

»På Stovner senter er det streng håndhevelse og egne vakter. På grønnsaksbutikken 50 meter unna sier ansatte at det er «ingen som bryr seg om reglene».

https://www.nettavisen.no/nyheter/store-kontraster-pa-stovner-flere-korona-verter-settes-inn-i-kampen-mot-skyhoy-smitte/s/12-95-3424103733

Endret av NorthernLight
  • Liker 1
  • Opprett ny...