AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Lurer på om det er noen her inne som jobber frilans? jeg kunne godt tenke meg å jobbe frilans innen div IT. Altså data greier. Akkurat nå er jeg ikke kjempe flink. Men ønsker å starte med kurs. Litt usikker på hvilke kurs som er gode å starte med. Så det jeg lurer på er om du som jobber frilans, er det verdt det? er det nokk jobber? Hvilke kurs er til å anbefale? Hvordan kommer man i gang? jeg kunne tenke meg å bli hyret av div bedrifter som trenger oppsett til hjemmeside, reklame, generelt hjelp innen data (IT). Anonymkode: 3a656...035
Suuunny Skrevet 23. mars 2021 #3 Skrevet 23. mars 2021 Har ikke svar på det du lurer på selv. Men er inne på samme tanken og kunne også trengt noen innspill.
Gjest Timeplan Skrevet 23. mars 2021 #4 Skrevet 23. mars 2021 Jeg jobber frilans med noe helt annet, men sånn umiddelbart tenker jeg at du må spisse kompetansen din mer og ha en klarere plan for hva du vil levere av tjenester. "Generelt hjelp innen data" blir for mye. IT er et enormt fagområde som utdanner folk fortløpende og innen svært mange ulike felt. Skal du hjelpe til med å bygge pc? Sette opp printere? Gi folk opplæring i å bruke programmer? Skal du lage databaser? Informasjonsarkitektur? Hva mener du med reklame? Skal du lage reklamer? Kan du noe om markedsføring? Kan du noe om grafisk design? Oppsett av hjemmeside vil som regel kreve at du lærer deg programmering i en eller annen form, kan du for eksempel noe om HTML, Java, CSS, PHP eller noe annet? Har du erfaring med prosjektledelse? Det er massevis av jobber innenfor IT, men det er også svært mange som har formell kompetanse, og det er disse du konkurrerer mot. En bedrift kan også ofte gi bedre priser enn en enkelt freelancer, og du burde dermed være rimelig god i jobben din for å kunne leve av det. Kurs koster også penger, og du kommer til å trenge mange av dem. Konklusjonen min er vel egentlig at jeg ville lagt en annen plan hvis jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå