Gå til innhold

Klarer ikke damer å sammarbeide i arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben er det flere avdelinger og det har vært endel omorganisering. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor jeg jobber, men det er et stort foretak.

Det er to avdelinger hvor det er en sterk overvekt kvinner. Det er veldig mange arbeidskonflikter på disse avdelingene.

Det er tre avdelinger hvor det er en sterk overvekt menn og der er det ikke rapportert om noen arbeidskonflikter.

I avdelinger hvor det er mer 50/50 menn og damer så er det heller ikke rapportert om mange arbeidskonflikter med unntak av noen "me too" type saker.

Min opplevelse er at damer ikke klarer å sammarbeide med hverandre hvis det er overvekt damer på arbeidsplassen.

Er det andre som erfarer at damer sammarbeider dårlig med hverandre i arbeidslivet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er vi 90% damer, men samarbeidet er topp. 

Anonymkode: 4a21a...d9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfart det.

Anonymkode: 6dc9d...332

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er rundt 70 ansatte, 70-80% damer, aldri opplevd at damene samarbeider dårlig, nei. 

Anonymkode: c4a97...dd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SuperVandreren skrev (9 timer siden):

På jobben er det flere avdelinger og det har vært endel omorganisering. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor jeg jobber, men det er et stort foretak.

Det er to avdelinger hvor det er en sterk overvekt kvinner. Det er veldig mange arbeidskonflikter på disse avdelingene.

Det er tre avdelinger hvor det er en sterk overvekt menn og der er det ikke rapportert om noen arbeidskonflikter.

I avdelinger hvor det er mer 50/50 menn og damer så er det heller ikke rapportert om mange arbeidskonflikter med unntak av noen "me too" type saker.

Min opplevelse er at damer ikke klarer å sammarbeide med hverandre hvis det er overvekt damer på arbeidsplassen.

Er det andre som erfarer at damer sammarbeider dårlig med hverandre i arbeidslivet?

Jeg får vondt i øya av å se skrivefeilen, ellers er jeg mye enig.

Anonymkode: eda0c...2f0

• Liker 3
Skrevet

Tror det er noe med arbeidsplassen din. 

De fleste steder jeg har jobbet har andelen kvinner vært høy, uten at det har ført til samarbeidsproblemmer. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi er rundt 70 ansatte, 70-80% damer, aldri opplevd at damene samarbeider dårlig, nei. 

Anonymkode: c4a97...dd7

Ts her

Takk for svar.

Så spennende å høre.  Hva tror du er årsaken til at det er lite konflikter? Kan det være på grunn av god ledelse? Er det på grunn av høy arbeidsmoral blant de ansatte? Hva tror du?

Når jeg snakker om konflikter så mener jeg konflikter av den typen hvor man klager skriftlig til ledelsen på en annen person. Både menn og damer kan oppføre seg som barnehage barn på jobben min,

Men det er veldig stor overvekt av skriftlige klager fra damer enn det er fra menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye misunnelse, baksnakking og konkurranse blant kvinner. 

Anonymkode: c1a3c...c75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet flere steder der det har være bare kvinner, eller en stor andel kvinner. Mitt inntrykk er at det er lettere for at det blir litt mer drama på slike arbeidsplasser. Baksnakking, feiltolking av ting som er sagt eller gjort, rykter, osv. Ofte blir ikke dette tatt opp med rette vedkommende heller, men snakket videre om til andre kolleger, eller tatt opp direkte med ledelsen uten å prøve å løse problemet med den det gjelder først. 
De arbeidsplassene jeg har hatt hvor det har vært en jevnere fordeling av kvinner og menn, har det også vært et lavere konfliktnivå. 
Men jeg tror ikke det skyldes dårlig samarbeidsevne, mer at kvinner er mer emosjonelle enn menn og gjerne lettere tar seg nær av ting som blir sagt eller gjort.

Anonymkode: 0239b...348

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, SuperVandreren said:

Ts her

Takk for svar.

Så spennende å høre.  Hva tror du er årsaken til at det er lite konflikter? Kan det være på grunn av god ledelse? Er det på grunn av høy arbeidsmoral blant de ansatte? Hva tror du?

Når jeg snakker om konflikter så mener jeg konflikter av den typen hvor man klager skriftlig til ledelsen på en annen person. Både menn og damer kan oppføre seg som barnehage barn på jobben min,

Men det er veldig stor overvekt av skriftlige klager fra damer enn det er fra menn.

Hva går disse klagene ut på?

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som dårlig arbeidsmiljø. 

Vi har en 50/50 fordeling der jeg jobber, og her sladres det over en lav sko. Mannfolka er like ille som kvinnene, og det handler mer om mennesketype enn kjønn hos oss. Noen bare elsker å piske opp dritt.

Anonymkode: 40ddd...63b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare en-to bitcher kan påvirke nesten alle de andre til å bli det. 

Anonymkode: 39925...494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber med 80% damer og arbeidsmiljøet er tipp topp. Vi er veldig flinke til å sammmarbeide :)

Anonymkode: b7d66...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om problemet er samarbeidet. Men jeg har absolutt opplevd arbeidsplasser der kvinner dominerer, og alle der var enige om at de ønsket seg flere menn for å opprettholde en slags balanse. De tenkte at det ikke ville bli så stort "kjerring-miljø", baksnakking og konflikter på veien til å få jobben gjort.

Anonymkode: 3ba00...648

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva går disse klagene ut på?

Ts her:

Til de som tror dette er tull så forstår jeg det, men dette er virkeligheten

Eksempel 1: En dame beskyldte en annen dame for å stirre truende. Hun fikk ny kontorplass hvor det ikke var mulig å se hverandre.

Eksempel 2: En dame beskyldte en annen dame for å ikke vaske hendene etter dobesøk og deretter lage kaffe. Vi måtte sette opp skilt over kaffetrakteren at alle måtte vaske hendene før bruk

Eksempel 3: En dame beskyldte en annen dame for å være alkoholiker og drikke på jobben. Hun som ble beskyldt for å være alkoholiker hadde aldri noe kjent problem med alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...