SuperVandreren Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 På jobben er det flere avdelinger og det har vært endel omorganisering. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor jeg jobber, men det er et stort foretak. Det er to avdelinger hvor det er en sterk overvekt kvinner. Det er veldig mange arbeidskonflikter på disse avdelingene. Det er tre avdelinger hvor det er en sterk overvekt menn og der er det ikke rapportert om noen arbeidskonflikter. I avdelinger hvor det er mer 50/50 menn og damer så er det heller ikke rapportert om mange arbeidskonflikter med unntak av noen "me too" type saker. Min opplevelse er at damer ikke klarer å sammarbeide med hverandre hvis det er overvekt damer på arbeidsplassen. Er det andre som erfarer at damer sammarbeider dårlig med hverandre i arbeidslivet? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Hos oss er vi 90% damer, men samarbeidet er topp. Anonymkode: 4a21a...d9d 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har ikke erfart det. Anonymkode: 6dc9d...332 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Vi er rundt 70 ansatte, 70-80% damer, aldri opplevd at damene samarbeider dårlig, nei. Anonymkode: c4a97...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #5 Skrevet 22. mars 2021 SuperVandreren skrev (9 timer siden): På jobben er det flere avdelinger og det har vært endel omorganisering. Jeg ønsker ikke å fortelle hvor jeg jobber, men det er et stort foretak. Det er to avdelinger hvor det er en sterk overvekt kvinner. Det er veldig mange arbeidskonflikter på disse avdelingene. Det er tre avdelinger hvor det er en sterk overvekt menn og der er det ikke rapportert om noen arbeidskonflikter. I avdelinger hvor det er mer 50/50 menn og damer så er det heller ikke rapportert om mange arbeidskonflikter med unntak av noen "me too" type saker. Min opplevelse er at damer ikke klarer å sammarbeide med hverandre hvis det er overvekt damer på arbeidsplassen. Er det andre som erfarer at damer sammarbeider dårlig med hverandre i arbeidslivet? Jeg får vondt i øya av å se skrivefeilen, ellers er jeg mye enig. Anonymkode: eda0c...2f0 3
stan Skrevet 22. mars 2021 #6 Skrevet 22. mars 2021 Tror det er noe med arbeidsplassen din. De fleste steder jeg har jobbet har andelen kvinner vært høy, uten at det har ført til samarbeidsproblemmer. 3
SuperVandreren Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi er rundt 70 ansatte, 70-80% damer, aldri opplevd at damene samarbeider dårlig, nei. Anonymkode: c4a97...dd7 Ts her Takk for svar. Så spennende å høre. Hva tror du er årsaken til at det er lite konflikter? Kan det være på grunn av god ledelse? Er det på grunn av høy arbeidsmoral blant de ansatte? Hva tror du? Når jeg snakker om konflikter så mener jeg konflikter av den typen hvor man klager skriftlig til ledelsen på en annen person. Både menn og damer kan oppføre seg som barnehage barn på jobben min, Men det er veldig stor overvekt av skriftlige klager fra damer enn det er fra menn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Skrevet 22. mars 2021 Mye misunnelse, baksnakking og konkurranse blant kvinner. Anonymkode: c1a3c...c75 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #9 Skrevet 22. mars 2021 Jeg har jobbet flere steder der det har være bare kvinner, eller en stor andel kvinner. Mitt inntrykk er at det er lettere for at det blir litt mer drama på slike arbeidsplasser. Baksnakking, feiltolking av ting som er sagt eller gjort, rykter, osv. Ofte blir ikke dette tatt opp med rette vedkommende heller, men snakket videre om til andre kolleger, eller tatt opp direkte med ledelsen uten å prøve å løse problemet med den det gjelder først. De arbeidsplassene jeg har hatt hvor det har vært en jevnere fordeling av kvinner og menn, har det også vært et lavere konfliktnivå. Men jeg tror ikke det skyldes dårlig samarbeidsevne, mer at kvinner er mer emosjonelle enn menn og gjerne lettere tar seg nær av ting som blir sagt eller gjort. Anonymkode: 0239b...348 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 28 minutter siden, SuperVandreren said: Ts her Takk for svar. Så spennende å høre. Hva tror du er årsaken til at det er lite konflikter? Kan det være på grunn av god ledelse? Er det på grunn av høy arbeidsmoral blant de ansatte? Hva tror du? Når jeg snakker om konflikter så mener jeg konflikter av den typen hvor man klager skriftlig til ledelsen på en annen person. Både menn og damer kan oppføre seg som barnehage barn på jobben min, Men det er veldig stor overvekt av skriftlige klager fra damer enn det er fra menn. Hva går disse klagene ut på? Anonymkode: 6dc9d...332
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 Høres mer ut som dårlig arbeidsmiljø. Vi har en 50/50 fordeling der jeg jobber, og her sladres det over en lav sko. Mannfolka er like ille som kvinnene, og det handler mer om mennesketype enn kjønn hos oss. Noen bare elsker å piske opp dritt. Anonymkode: 40ddd...63b 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 Bare en-to bitcher kan påvirke nesten alle de andre til å bli det. Anonymkode: 39925...494 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 Jobber med 80% damer og arbeidsmiljøet er tipp topp. Vi er veldig flinke til å sammmarbeide Anonymkode: b7d66...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 Vet ikke om problemet er samarbeidet. Men jeg har absolutt opplevd arbeidsplasser der kvinner dominerer, og alle der var enige om at de ønsket seg flere menn for å opprettholde en slags balanse. De tenkte at det ikke ville bli så stort "kjerring-miljø", baksnakking og konflikter på veien til å få jobben gjort. Anonymkode: 3ba00...648 1
SuperVandreren Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #15 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva går disse klagene ut på? Anonymkode: 6dc9d...332 Ts her: Til de som tror dette er tull så forstår jeg det, men dette er virkeligheten Eksempel 1: En dame beskyldte en annen dame for å stirre truende. Hun fikk ny kontorplass hvor det ikke var mulig å se hverandre. Eksempel 2: En dame beskyldte en annen dame for å ikke vaske hendene etter dobesøk og deretter lage kaffe. Vi måtte sette opp skilt over kaffetrakteren at alle måtte vaske hendene før bruk Eksempel 3: En dame beskyldte en annen dame for å være alkoholiker og drikke på jobben. Hun som ble beskyldt for å være alkoholiker hadde aldri noe kjent problem med alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå