Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommunal stilling hvor det står nevnt at videreutdanning er en stor fordel, ikke et krav.

Jeg stiller mot en annen søker som ennå ikke har fullført sin videreutdanning, men er ferdig nå i vår. Jeg fullførte i fjor. 

Er det slik at fordi jeg har videreutdanning som er en aktuell fordel i denne stillingen, så har jeg automatisk krav på stillingen? 

Anonymkode: 38e62...b7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du svarer jo deg selv her. Det står at videreutdanning ikke er et krav, så da har du vel ikke krav på stillingen heller. 

Anonymkode: 4994b...1ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Realkompetanse/ansiennitet teller nok like mye, iallefall siden det er snakk et par måneder til dere står likt på formell kompetanse.

Anonymkode: 00551...57e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det slik at fordi jeg har videreutdanning som er en aktuell fordel i denne stillingen, så har jeg automatisk krav på stillingen? 

Anonymkode: 38e62...b7e

Kort og godt: Nei.

Når den er så uspesifikk så tenker jeg at andre kriterier stiller sterkere. Herav egnethet, erfaring og personlighet. 

Anonymkode: 6ffb0...74c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke automatisk rett til stillingen. Det stilles ikke noe absolutt krav om videreutdanning, bare at det er en stor fordel. Siden den andre søkeren kommer til å bli ferdig med sin videreutdanning omtrent samtidig som vedkommende kan tiltre stillingen har dere i utgangspunktet lik formalkompetanse. Hvis dere begge blir innkalt til intervju må du derfor legge vekt på mer enn akkurat utdanningen. Erfaringer er viktig her. Hva har du lært i jobb,  hva er du spesielt god på og hvordan har du utviklet deg i det året som har gått etter at du ble ferdig med videreutdanningen? 

Anonymkode: 5ff79...02b

Skrevet

Nei, og takk og lov for det.

En verden hvor kun utdanning og ikke personlige egenskaper har noe å si ville vært veldig skummel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å være kompis med den som lyser ut stilling er som regel større fordel enn utdannelse. 

Anonymkode: 1dd52...19f

AnonymBruker
Skrevet

Du har faktisk ikke KRAV på en dritt. Med den holdningen der tror jeg heller ikke du får stillingen. Heldigvis er egnethet og ydmykhet viktigere

Anonymkode: 2c403...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...