Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Nesttun Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser etter et sted å bo i Bergen. Vurderer å dra på visning på et rekkehus ca 10 min fra Nesttun sentrum. Er dette et trygt sted for barn å vokse opp? Noen som har noen erfaringer? 

Anonymkode: 07539...cde

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 5-10 min fra nesttun i retning valla, her er det veldig fint for barna. Vi bor i et typisk rekkehus/tomannsbolig/enebolig-område, med mange barn. ingen gjennomgangstrafikk, gangavstand til skole (relativt ny og fin skole, ulsmåg). Vet ikke hvilken retning fra nesttun dere vurderer, vet ikke så mye om andre retninger😅 her vi bor går det relativt sjelden buss, dersom dere bruker det (typ 2 ganger i timen), men ikke så langt å gå til bussen ved os-veien om man skal til sentrum, eller litt lenger å gå til nesttun og bane osv der. Helt overkommelig, men jeg kjører bil selv. Flere butikker i gangavstand/kort kjøreavstand.

Anonymkode: 74f24...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Jada, Nesttun er på ingen måte spesielt "værhardt" for barn.

Anonymkode: 1f9e4...178

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken retning fra Nesttun sentrum?

Anonymkode: 2d04b...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Ti minutter fra Nesttun kan være så mangt, så det er litt vanskelig å svare på et så åpent spørsmål!

Anonymkode: d182a...c03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Midtunhaugen området 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Midtunhaugen området 😊

Fint område for barn, mye bhg i nærheten og grei avstand til skole. 

Anonymkode: 0abbb...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk😊 Ser det ligger et MO- senter rett i nærheten. Har dette ført til noe uroligheter/ at det er utrygt rundt Nesttun senter? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, takk😊 Ser det ligger et MO- senter rett i nærheten. Har dette ført til noe uroligheter/ at det er utrygt rundt Nesttun senter? 

Nesttun senter har ihvertfall vært litt belastet med unge som henger på senteret og tidlig begynner med rus. Men er noen år siden jeg bodde der.

Anonymkode: ad4f9...5f9

AnonymBruker
Skrevet

MO senter har de i ca.  hver bydel. Om dere ikke bor i Bergen nå, anbefaler jeg at dere leier en stund for å bli kjent med områdene.  Hvor skal dere jobbe? 
Midttunhaugen ligger greit til, men solforhold er ikke de beste.  Når du kommer deg ned til Nesttun går banen til feks. Lagunen kjøpesenter.  Det tar 6 min.  Eller til Bergen på ca 25 min. Nesttun har bibliotek, pol, bussknutepunkt og noen butikker, kafeer og restauranter.  

Anonymkode: 49583...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Så Nesttun senter er et belastet senter? Jobber i byen😊 

AnonymBruker
Skrevet

Bodd der hele livet. Veldig fint og trygt

Anonymkode: 3a039...07e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så Nesttun senter er et belastet senter? Jobber i byen😊 

Vil si Laguen er laaangt mer belastet. På senteret er det veldig mange pensjonister. Men Nesttun sentrum var lenge et sted hvor det var mange rusmisbrukere som oppholdt seg. Men har inntrykk av at det ikke er slik nå. Tror heller ikke det er et veldig attraktivt sted for ungdom å oppholde seg- Lagunen har veldig mye mer attraktive butikker for tenåringer. 
Vil si Midtun er et trygt og fint sted å vokse opp for barn. 

Anonymkode: 1b505...23b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i nærheten av Nesttun (i en annen retning) og har aldri tenkt at Nesttun-senteret er spesielt belastet. Når det gjelder sol, er Midtun-haugen solrik og fin, men baksiden er nok mer undersolt. Skolene kjenner jeg ikke til, men har heller ikke hørt noe utpreget negativt. De jeg kjenner i Midtun-området er veldig fornøyde😊

Anonymkode: 70a9f...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...