Gå til innhold

Du som har hatt covid-19, første symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, hva var de første symptomene du hadde?

Skrevet

Her var det overveldene lite svar...trodde drit mange hadde hatt Covid-19...det er jo dritfarlig i følge mange på KG...men så fint at da at så lite har hatt det. 

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet

Det er ikke så mange som vil innrømme at de har hatt det, av en eller annen grunn. Kanskje fordi man ikke kan være anonym i dette rommet. Prøv å opprette en tråd i "kropp og helse" rommet?

Skrevet

Ikke hatt det selv, men kjenner noen der det startet med "kribling" i halsen. Feberen kom fort etter, i tillegg til tap av lukt og smak. 

Skrevet

Det er nok få som har hatt det siden folk som henger på sider som dette gjerne ikke er blant de mest sosiale. 

• Liker 3
Skrevet
Bente1234 skrev (13 timer siden):

Her var det overveldene lite svar...trodde drit mange hadde hatt Covid-19...det er jo dritfarlig i følge mange på KG

Alle er døde 

• Liker 3
Skrevet
PeeWee skrev (4 minutter siden):

Det er nok få som har hatt det siden folk som henger på sider som dette gjerne ikke er blant de mest sosiale. 

nei vi er flinke på smittevern og dugnadsarbeid.

Skrevet
CAPS LOCK skrev (2 minutter siden):

Alle er døde 

ja selvfølgelig ..er det derfor. 

Skrevet

Har ikke hatt det selv og kjenner ingen som har hatt det. 

Skrevet

Vel kan svare jeg 😂

Første jeg merket var en irriterende tørrhoste som hadde kommet over natta. Stussa litt på det siden det er uvanlig for meg å hoste uten å ha vondt i halsen, spesielt tørrhoste. Hosten ble verre gjennom dagen og på natta fikk jeg ikke sove særlig mye pga hosten. Omtrent samtidig fikk jeg diaré, noe jeg ofte har, men denne varte i 3 uker da 😅 ble også kvalm flere timer etter jeg hadde spist. 

Så fikk jeg vondt i hodet et par dager, Ibux hjalp veldig. Merket jeg ble fort sliten av å gå opp trapper osv. Så tett i nesa og da mister man logisk nok all lukt/smakssans (jeg gjør ihverfall alltid det). Så vondt i ledd, det rare var at jeg fikk smerter i ledd som jeg før har vært plaget med, som korsryggen der jeg har hatt prolaps. 

Tørrhosten varte i 3 uker, fikk sterk hostesaft, men hjalp ikke. Alt i alt har jeg hatt halsbetennelse som er mye verre, har aldri hatt influensa. Eneste skumle var at jeg våkna opp en natt og følte at uansett hvor mye jeg pusta så fikk jeg ikke nok luft, men det gikk heldigvis fort over. Ingen feber eller vondt i halsen/lunger. 

«Morsomt» nok ble jeg og samboer smittet på et fly der alle brukte munnbind, så har ikke særlig tiltro til munnbind lenger. Var en annen på flyet som visstnok hadde korona og alle vi var med etterpå ble også testet og var negative, så må ha vært flyet. 

Svarte på litt mer enn spørsmålet men 😂

Jeg er i 20 årene, men i risikogruppe. Vil ikke vaksineres. 

• Liker 3
Skrevet

Vet om to, ene helt uten symptom og den andre influensasymptomer. 

Skrevet

Kjenner ett par som fikk det. Den engelske varianten. Ene ble lagt inn,.den andre merket overhodet ikke noe.

Skrevet

Jeg vet jo ikke helt, men det startet med veldig vage symptomer som like gjerne kan være pollen eller en forkjølelse. Grunnen til at jeg testet meg var at jeg fikk mild feber, følte meg "kokt" i hodet. Ellers hadde jeg tett nese, følte meg slapp og ikke helt i form og hadde én dag med mangel på luktesans. Ble aldri noe verre enn det, heldigvis. Mannen min derimot fikk influensasymptomer, mild feber men veldig feberfølelse selv om feberen var veldig lav, følte seg generelt dårlig (tygd og spyttet ut) og han har fortsatt ikke smak- og luktesans. 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar til dere som har tatt dere tid til å svare 😁

Jeg synes det er så vanskelig å vurdere hva som er "symptomer", og hva som er pollen/bare litt kløe i halsen. Har en jobb med _VELDIG_ mange nærkontakter, men kan jo ikke være hjemme på grunn av litt kløe i halsen....

Dere fikk feber alle sammen?

Skrevet
Yrsa skrev (1 time siden):

Takk for svar til dere som har tatt dere tid til å svare 😁

Jeg synes det er så vanskelig å vurdere hva som er "symptomer", og hva som er pollen/bare litt kløe i halsen. Har en jobb med _VELDIG_ mange nærkontakter, men kan jo ikke være hjemme på grunn av litt kløe i halsen....

Dere fikk feber alle sammen?

I følge pannemåleren min hadde jeg feber. Legen min synes slike pannemålere er noe tøys, mens mannens lege mener det er grei målemetode. Har opplevd at pannemålere andre steder enn hjemme viser lav feber på meg uten at jeg har feber (38- 38.2) men jeg kjenner min egen måler såpass godt og vet når det er reelt. Dessuten hadde jeg feberfølelse, så jeg tror det stemmer. Det var langt svar. 😅 Kort svar er ja. 

Jeg har hatt flere perioder med kløe i halsen, eller noe som har begynt å ligne halsvondt uten å gått over til å bli det. Jeg har ikke testet meg pga slike småsymptomer.

Annonse
Gjest Linny111
Skrevet

Det aller første var en kribling i halsen. Det hadde jeg i noen dager, og det ble verre og verre. Etter hvert kunne jeg ikke trekke pusten dypt uten å hoste. Ble også etter hvert veldig slapp og tett i brystet i et par dager. Mot slutten mistet jeg lukt og smak.

Hadde aldri feber eller kontinuerlig hoste.

Skrevet

Kjente først kribling i halsen. Etter hvert kriblet det så mye at jeg ikke kunne annet enn å hoste. Kriblingen gikk over etter få dager, og hosten utviklet seg ikke noe mer. Kjente ingen andre symptomer, så jeg hadde et ekstremt mildt forløp. Satt i karantene og ble testet. Hvis ikke ville jeg lurt på om det bare var noe psykisk jeg kjente ettersom jeg satt i karantene.

• Opprett ny...