Gå til innhold

Han vil ikke ha sex. Så er det egentlig sååå galt med utroskap hvis han aldri får vite om det uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har endelig fått meg kjæreste for litt over to måneder siden og jeg elsker han. Jeg vil ikke gå fra han. Men samtidig så ser han ikke interessert i sex, hvertfall ikke med meg?? 🙄 det går ikke an å snakke om det, han har bare alltid en eller annen dårlig unnskyldning for å avvise og det blir oppriktig flaut å prøve å snakke om det med han. Skjønner ikke greia jeg. Han kan umulig mene at det fortsatt er for tidlig? Er jo ikke pga korona i og med at han kysser meg.

Han kan ikke forvente at det skal bli sånn i evigheten... Så hvis jeg får sjansen, så tror jeg at jeg kommer til å ligge med en annen fyr før eller senere.

Er dette egentlig SÅ galt, så lenge han eller noen andre ikke får vite om det? Det skader jo ingen da? Forholdet går forøvrig fint og jeg vil ikke slå opp med han bare pga dette. Jeg håper bare at han vil åpne litt mer opp etter hvert. Men jeg vil ikke sitte og vente i flere måneder, hva for en vits er dette altså? Og jeg klarer virkelig ikke å se hvordan noe som han ikke ville vite noe om skulle skade forholdet...

Men jeg føler at jeg får dårlig samvittighet samtidig av det. Så kanskje noen kan overbevise meg med gode argumenter om at jeg burde gjøre det eller ei. Har dere gjort det, og angrer dere?

Endret av oda02
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe

Anonymkode: 100f7...353

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe

Anonymkode: 100f7...353

Takk for svar? 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på du ikke har fått deg en kompis?

Anonymkode: aae25...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du har samvittighet til å være utro og ikke skjønner problemet, sier mye om deg. Hvorfor slår du ikke bare opp med han? Kunne aldri vært i et forhold uten sex. Da hadde jeg slått opp. Jeg er ikke egoistisk og bryr meg om andre menneskers følelser, spesielt den jeg er sammen med. Det kalles å være en ærlig, lojal og god person. 

Ganske sikker på at dette er troll, med mindre du er 14 år gammel og ikke vet hvordan forhold fungerer. 

Anonymkode: b218f...604

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er galt av deg å gjøre det i skjul ja. Skal du gjøre det så må du fortelle han om det, og går han ikke ifra deg da er det greit :) 

Anonymkode: 18a95...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er galt med utroskap. Det er 2 eller flere personer som bruker sin frie vilje til å gjøre hva de vil.

Vi har bare laget oss en tullete sannhet om at dette skal vi ikke gjøre.

Anonymkode: 32e2f...817

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk ser på utroskap forskjellig. Det er ingen fasit på hva som er utroskap. Hvis hun forteller han om dette og han sier det er greit, så er det kun mellom dem to :) 

Anonymkode: 18a95...226

• Liker 1
Skrevet

Dere har vært sammen i to måneder og ikke hatt sex enda. Det er jo veldig rart om dere begge er voksne. Sier brukernavnet ditt noe om alderen din? At du er 18-19? 

Uansett: dere har vært sammen kort tid, og hvis sex er viktig for deg og ikke for ham, så er det kanskje best å avslutte. Ikke fortsette, og være utro. 

Du må jo bare snakke med ham. Si at du vil ha sex og at det er viktig, og hvis ikke han vil det så er det best om dere går deres egne veier. 

Dette blir jo et slags press, og derfor må du være litt obs på hva du gjør og sier. Man skal ikke presse andre til ting de ikke vil. Samtidig er det riktig å være klar på hva du forventer i et forhold.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikker på du ikke har fått deg en kompis?

Anonymkode: aae25...811

Jeg kjenner en fyr som jeg tror ville være med (er ikke helt sikker da) men så langt har jeg ikke vært utro, nei.

AnonymBruker
Skrevet

Er han aseksuell? Sex og intimitet kan være skikkelig trøblete da. Hadde jeg gått inn i et forhold med en som ikke er aseksuell, så ville jeg latt partner få ligge med andre. Man kan ikke være egoistisk og forvente at partner skal tilpasse seg det at man ikke liker sex. Da ender det selvfølgelig med at partneren er utro. Åpent forhold er bedre. 

Anonymkode: 5ba1e...8a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du har samvittighet til å være utro og ikke skjønner problemet, sier mye om deg. Hvorfor slår du ikke bare opp med han? Kunne aldri vært i et forhold uten sex. Da hadde jeg slått opp. Jeg er ikke egoistisk og bryr meg om andre menneskers følelser, spesielt den jeg er sammen med. Det kalles å være en ærlig, lojal og god person. 

Ganske sikker på at dette er troll, med mindre du er 14 år gammel og ikke vet hvordan forhold fungerer. 

Anonymkode: b218f...604

Jeg slår ikke opp med han fordi forholdet handler om mer enn bare mangelen på sex. Og det med hans følelser er nettopp det spørsmålet dreier seg om -  hvis han likevel ikke får vite, hva så?

Jeg er forresten voksen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
oda02 skrev (15 minutter siden):

Jeg har endelig fått meg kjæreste for litt over to måneder siden og jeg elsker han. Jeg vil ikke gå fra han. Men samtidig så ser han ikke interessert i sex, hvertfall ikke med meg?? 🙄 det går ikke an å snakke om det, han har bare alltid en eller annen dårlig unnskyldning for å avvise og det blir oppriktig flaut å prøve å snakke om det med han. Skjønner ikke greia jeg. Han kan umulig mene at det fortsatt er for tidlig? Er jo ikke pga korona i og med at han kysser meg.

Han kan ikke forvente at det skal bli sånn i evigheten... Så hvis jeg får sjansen, så tror jeg at jeg kommer til å ligge med en annen fyr før eller senere.

Er dette egentlig SÅ galt, så lenge han eller noen andre ikke får vite om det? Det skader jo ingen da? Forholdet går forøvrig fint og jeg vil ikke slå opp med han bare pga dette. Jeg håper bare at han vil åpne litt mer opp etter hvert. Men jeg vil ikke sitte og vente i flere måneder, hva for en vits er dette altså? Og jeg klarer virkelig ikke å se hvordan noe som han ikke ville vite noe om skulle skade forholdet...

Men jeg føler at jeg får dårlig samvittighet samtidig av det. Så kanskje noen kan overbevise meg med gode argumenter om at jeg burde gjøre det eller ei. Har dere gjort det, og angrer dere?

Det er galt å føre han bak lyset på den måten og ta fra ham valget. Du har selv et valg. Du kan være sammen med ham på dere begges premisser, eller du kan slå opp. Å være utro er et dårlig valg, for da lar du ikke kjæresten få bestemme selv om han vil være med deg (han ønsker jo å være med deg dersom du ikke har sex med andre. Respekter det.). 

Anonymkode: acb5b...67a

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare slå opp med han å bli sammen med noen som er interessert i sex heller? Så slipper du å være utro. Problem solved👌🏼

Anonymkode: 6e749...8d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: bab2d...f41

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ingenting er galt med utroskap. Det er 2 eller flere personer som bruker sin frie vilje til å gjøre hva de vil.

Jeg må nok være enig... må jo stamme fra å ha vært et religiøst samfunn i flere århundrer. Det gir jo ingen mening. Men samtidig føles det galt. Har vi vært hjernevasket? 😂

Endret av oda02
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er galt å utsette partner for sykdomsrisiko hen ikke vet om. 

Anonymkode: 497ff...476

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Minime94
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mener du det om voldtekt også? Være voldelig? Mord?

Det er naturlig det også, da dyr gjør dette hele tiden. Er bare moraler som har satt grensene for oss på de pungtene også. Om du nå kommer med argumenter som "men utroskap er 2 personer med samtykke". Ok, for de som ikke har skjønt det så er det et svik for 3. part. Et så stort svik at noen kan få selvmordstanker og bli ødelagt psykisk. 

Men sex overgår vel det... eller?

Anonymkode: 75e41...d57

• Liker 6
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (12 minutter siden):

Dere har vært sammen i to måneder og ikke hatt sex enda. Det er jo veldig rart om dere begge er voksne. Sier brukernavnet ditt noe om alderen din? At du er 18-19? 

Uansett: dere har vært sammen kort tid, og hvis sex er viktig for deg og ikke for ham, så er det kanskje best å avslutte. Ikke fortsette, og være utro. 

Du må jo bare snakke med ham. Si at du vil ha sex og at det er viktig, og hvis ikke han vil det så er det best om dere går deres egne veier. 

Dette blir jo et slags press, og derfor må du være litt obs på hva du gjør og sier. Man skal ikke presse andre til ting de ikke vil. Samtidig er det riktig å være klar på hva du forventer i et forhold.

Huff så det er ikke bare meg som synes det er rart. Vi er 18 og 19. Kanskje han har prestasjonsangst? Eller er redd for svangerskap?

Jeg har "presset"... det nytter ikke. Men jeg vil heller ikke avslutte hele forholdet. Folk sier alltid her å bare slå opp, men det er ikke alltid så enkelt som det høres ut. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...