Gå til innhold

Er ryggsekk på 46 l stort for ei dame?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe meg en sekk som jeg skal bruke til/fra trening, og ta med klesbytte, håndduker/toalettsaker til dusj/badstue, litt treningsutstyr ( hansker,belte) og også ha plass til å handle med litt mat på vei hjem fra trening.

Jeg går ikke toppturer, men mer dagsturer. Jeg kommer nok til å bruke den også hvis jeg skal på en weekendtur. Greit å ha henda ledige istedenfor å dra på en trillekoffert.

Anonymkode: 4fec7...adf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det avhengig av kjønn? Om en sekk er for stor for deg eller ikke må du nesten bedømme selv siden du ikke oppgir høyde, vekt, kroppsform eller liknende

Anonymkode: b334a...cbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det avhengig av kjønn? Om en sekk er for stor for deg eller ikke må du nesten bedømme selv siden du ikke oppgir høyde, vekt, kroppsform eller liknende

Anonymkode: b334a...cbe

Er slank/tynn og er 1,75 cm

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for stor.

Anonymkode: 4703e...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er slank/tynn og er 1,75 cm

Det jeg mente var om 46 l er en stor sekk?

Sportsbutikken har kun sekker med 40 liter, men så har jeg sett et par sekker på Finn som er 46 liter og lurer jeg på om det er stor forskjell fra 40-46 liter?

Ts

Skrevet

En vanlig liten standard sekk (skolesekk for ungdomsskolen feks) er ca 30 liter

AnonymBruker
Skrevet

Mener vi alle hadde 70l sekk da vi gikk på tur på Hardangervidda i noen dager med folkehøyskolen. 🤔 Da var jeg 17 år og 165 cm, og det var jenter på 150 som også hadde slik sekk...

Anonymkode: c100f...1f2

• Liker 1
Skrevet

Siden du har tenkt å ha med deg ganske mye på en gang er ikke 46 liter for stort. 

Selv klarer jeg meg med en dagstursekk på 30 liter til trening og til korte overnattingsturer, men det er valgt fordi jeg ønsket en relativt liten sekk. Det gir ikke så stor handlefrihet. Jeg får ikke plass til dagligvarer i tillegg til treningsutstyr, og jeg må være ganske bevisst på å pakke lett til helgeturene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lavere enn deg og bruker 70 l når jeg er på turer med flere overnatting ute. 

46 l fin for dagstur og har muligheter om man skal ha en overnatting. 

Anonymkode: 4703e...aa5

• Liker 4
Skrevet

46l er ikke for stor.

• Liker 1
Skrevet

46l er ein ganske svær dagstursekk, men ein ganske liten hytte-til-hyttetursekk. Men, til trening er det nok fort vekk det du treng, eg synest sjølv dei fleste 30l-sekkar blir altfor små når eg skal ha med håndkle og litt skiftetøy og litt slikt. Enter gi, arm- og leggbeskyttarar, hanskar og eit par stokkar, så blir det fort vekk det du må ha. Eg trener ikkje med sko, som oftast, men dei tek jo også ein del plass. Så 46l verkar ok, sjølv om du til tider kanskje må snøre han inn ein del for at ikkje alt berre skal slenge rundt i han. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...