AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Hei! vi planlegger å selge huset om 3-4år (jeg må fullføre studier før vi tenker på ny bolig, men vi skal selge ca da) uansett, vi ønsker å pusse opp, men er usikre på hvor mye endringer vi burde gjøre, og hvor viktig at det er likt i alle rom. Det er snakk om overflateoppussing. vi har 2år gammel veggpanel i hele 2.egt. Det er stue, spisestue og kjøkken. Men i 1.egt er det ordentlig gammel veggpanel som må byttes. Jeg ønsker da flate vegger (gipsplater det heter?). Men mannen mener det må være et gjennomgående tema på veggene, ellers kan det se rotete ut og muligens selge dårligere den dagen vi selger. Det er jo også litt kjedelig å rive de veggene som «bare» er 2år gammel (de var helt nye når vi kjøpte huset). Dette gjelder også soverommet vårt, ønsker flate vegger. Men i de 3 andre soverommene er det 2år gammel panel. Burde vi bare fortsette med veggpanel? hva tenker folket? Anonymkode: f7a58...966
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Det kan nok være lurt med veggpanel videre. Anonymkode: f7a58...966
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Jeg foretrekker slette vegger selv, men ville valgt et gjennomgående «tema» i huset. Det ser nok litt rart ut om deler av huset er sveitservilla-stil og deler er moderne. Anonymkode: 4af87...49c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Hvis jeg sku bo så lenge som 3-4 år så hadde jeg fått opp slette vegger fortere enn kvikt. Kan ikke fordra panel. Anonymkode: c8046...717 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Jeg synes det er helt greit å kombinere panel med gips, og har det del i eget hus. Så lenge fargene er gjennomført blir det fint. Anonymkode: 6296a...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Kan godt være forskjellig i forskjellige etasje. Og soverom kan ha annerledes enn oppholdsrom uten at det virker rotete. Anonymkode: b2f48...005 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Har ikke så mye å si i ulike etasjer, men lurt at det ser likt ut i samme etasje. Anonymkode: 717c2...027
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Ts her. takk for tankene deres. jeg tenker at innen 2år så er veggene 4år og det føles ikke like ille ut å skulle endre til slette vegger, kanskje? hehe. Men da skal jeg se om vi ikke ender med slette vegger, gradvis🥴 det koster jo litt når man plutselig ikke har like mye å rutte med som før pandemien. Så vi tar det litt etter litt Anonymkode: f7a58...966
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Det enkleste er ofte det beste mener jeg. Når jeg så på boligannonser foretrakk jeg det så cleant som mulig, uten at tidligere eiere har satt alt for personlig preg på det. Sterke farger i forskjellige rom, kombinasjoner og løsninger som er trendy, utradisjonelle stilvalg osv er noe jeg ønsker å velge selv eventuelt. (her finnes det unntak, noen selgere har god smak) så hvis dere skal pusse opp for å selge hadde jeg gått for noe enkelt, stilrent og gjennomgående i alle rom. Anonymkode: 764f6...443
Drizzt Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke så mye å si i ulike etasjer, men lurt at det ser likt ut i samme etasje. Anonymkode: 717c2...027 Dette. TS, jeg ville gått for gips i første etasje og panel i andre. Altså hvis soverommene er like er det ikke rotete. Så kan stue og kjøkken være glatte. Jeg var på visning i et sånt hus - hele første etasje med stue, spisestue og kjøkken var gips, hele andre med 4 soverom var panel. Og så tenk at hvis du setter panel i stua, så kan det være kjøpere som tenker ''å, nei, her må jeg ta hele huset'' hvis de vil ha slette vegger, istedet for ''ok, jeg tar bare den ene etasjen mens den andre er ferdig''. Jeg misliker panel i stua og kjøkkenet, men har ikke noe imot på soverommet hvor man tross alt ikke tilbringer så mye våkentid. Velg smarte farger 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå