Gå til innhold

Tusen takk til du som jobber i barnehage!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk til du som fortsatt står på og jobber i barnehage. Takk for at du gir en mulighet til at barnet mitt får det utløpet hun trenger om dagen, takk for at du gjør så barnet mitt kan fortsatt ha noe sosialt liv. Takk for at du står på og hjelper alle barna.  Takk for at du reduserer vold hjemme hos andre fordi du fortsatt velger og gå på jobb. Takk for  at du utsetter deg selv hver eneste dag for barna sine skyld  🌸 Dere gjør så utrolig mye for oss! 

For et år siden gikk vi ut og klappet på vegne av sykepleierene, nå syntes jeg det er på tide at dere får deres klapp også! Dere tar trossalt vare på fremtiden sin generasjon 🌸

Hvis du setter pris på barnehagene du også, legg igjen en takk 🌸 De fortjener og høre det de også. 

Anonymkode: 83d27...40d

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du setter pris på barnehagene

De i barnehagene kunne nok ønske seg litt mer håndfast. Verd å huske på til vårens lønnsoppgjør. 

Anonymkode: d2f54...e98

• Liker 9
Skrevet

Takk! Nesten enda bedre enn en takk; solid hopp i årets lønnsoppgjør. Gjelder lærerne også.

• Liker 7
Skrevet

Hyggelig at det finnes noen her på Kg som ikke ser ned på barnehageansatte

❤️Takk

• Liker 12
Skrevet
Spicymami skrev (1 minutt siden):

Hyggelig at det finnes noen her på Kg som ikke ser ned på barnehageansatte

❤️Takk

Barnehageansatte gjør vel en god jobb som passer på barna.

Dere gjør en like bra jobb som renholdere, lærere, sykepleiere og butikkmedarbeidere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De i barnehagene kunne nok ønske seg litt mer håndfast. Verd å huske på til vårens lønnsoppgjør. 

Anonymkode: d2f54...e98

😅 Det er en jobb hvem som helst kan utføre, og det er ikke særlig avansert. Er det noen som ikke fortjener høyere lønn, så er det den yrkesgruppen. Flott at de gidder å jobbe med det, for all del. Men ta det for hva det er, en lekejobb. 

Anonymkode: 53c62...53b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅 Det er en jobb hvem som helst kan utføre, og det er ikke særlig avansert. Er det noen som ikke fortjener høyere lønn, så er det den yrkesgruppen. Flott at de gidder å jobbe med det, for all del. Men ta det for hva det er, en lekejobb. 

Noe sier meg at du ikke har unger...

Anonymkode: e1235...1d8

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe sier meg at du ikke har unger...

Da tar du feil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! 🥰

Anonymkode: 5dd43...ef8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at jeg hadde ikke holdt ut i en slik jobb og jeg er ikke alene om det. 

Jeg hadde ikke taklet å gå ut i all slags vær, hver dag. Spesielt ikke vinter halvåret. Varme klær holder ikke, kulden biter uansett! Å gå ut og i tillegg aktivisere barna, leke og samtidig passe på, det er ikke noe for meg. Jeg hadde mistrivd. 

Bytte bleier og vaske enda større barn med uhell.. Tanken på det byr meg i mot. Og i tillegg å gjøre det mens jeg samtidig skal være trygg og forståelsesfull.. Ofte, kanskje på hverdagsbasis.. Tviler på at jeg hadde fått det til. 

Det å være rettferdig, behandle alle likt, latt være å favorisere enkelte. Behandle alle dritt ungene på lik linje som englebarn.. Det hadde jeg garantert ikke fått til. 

Leke, synge og skape glede, vekst og utvikling. Å nå barna, det hadde jeg også slitt med. 

Trøste i hytt og pine. Være mentalt til stede konstant. Se hver enkelte barn. Gi omsorg til alle og være en trygg og god voksen for alle. Det tror jeg faktisk ikke at jeg hadde klart. 

Det er vanskelig nok å være mor og å gjøre alt dette pluss mer. Det å være "mor" til dem som ikke er mine, en hel skokk.. Det vet jeg at jeg ikke hadde fått til. Jeg tror at man må ha noe eget for å gjøre dette. 

Jeg er såpass gammel at jeg ser det at en barnehageansatt i dag er ikke det samme som en barnehageansatt var for 15 og 25 år siden. Dere som klager burde også se dette. 

Nå fikk kiwi ansatte en bonus for å gå på jobb, det burde også dem som jobber i barnehagene våre. 

En syk voksen har stort sett vett tiø å dekke seg ved hoste, det gjør ikke barnehagebarna.. 

Anonymkode: fa204...41d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vet at jeg hadde ikke holdt ut i en slik jobb og jeg er ikke alene om det. 

Jeg hadde ikke taklet å gå ut i all slags vær, hver dag. Spesielt ikke vinter halvåret. Varme klær holder ikke, kulden biter uansett! Å gå ut og i tillegg aktivisere barna, leke og samtidig passe på, det er ikke noe for meg. Jeg hadde mistrivd. 

Bytte bleier og vaske enda større barn med uhell.. Tanken på det byr meg i mot. Og i tillegg å gjøre det mens jeg samtidig skal være trygg og forståelsesfull.. Ofte, kanskje på hverdagsbasis.. Tviler på at jeg hadde fått det til. 

Det å være rettferdig, behandle alle likt, latt være å favorisere enkelte. Behandle alle dritt ungene på lik linje som englebarn.. Det hadde jeg garantert ikke fått til. 

Leke, synge og skape glede, vekst og utvikling. Å nå barna, det hadde jeg også slitt med. 

Trøste i hytt og pine. Være mentalt til stede konstant. Se hver enkelte barn. Gi omsorg til alle og være en trygg og god voksen for alle. Det tror jeg faktisk ikke at jeg hadde klart. 

Det er vanskelig nok å være mor og å gjøre alt dette pluss mer. Det å være "mor" til dem som ikke er mine, en hel skokk.. Det vet jeg at jeg ikke hadde fått til. Jeg tror at man må ha noe eget for å gjøre dette. 

Jeg er såpass gammel at jeg ser det at en barnehageansatt i dag er ikke det samme som en barnehageansatt var for 15 og 25 år siden. Dere som klager burde også se dette. 

Nå fikk kiwi ansatte en bonus for å gå på jobb, det burde også dem som jobber i barnehagene våre. 

En syk voksen har stort sett vett tiø å dekke seg ved hoste, det gjør ikke barnehagebarna.. 

Anonymkode: fa204...41d

Endelig noen fornuftige oppegående personer👌

Anonymkode: f9f35...2a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Helt uenig, barnehagen er tvertimot et sted hvor de ansattes kompetanse og engasjement er svært viktig. Fordi de små barna er så avhengige av omsorg og hjelp fra voksne. Jeg ønsker ikke å overlate barna mine til hvemsomhelst, som bare jobber i barnehage fordi de trengte en jobb. Er veldig takknemlig for å ha barn i en barnehage med voksne som oppriktig bryr seg om barna, og har kompetanse til å løse de utfordringer som dukker opp. Det gir trygghet i hverdagen, og bidrar positivt til barnas utvikling. Hilsen siv.ing

Anonymkode: 56dba...698

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk til du som fortsatt står på og jobber i barnehage. Takk for at du gir en mulighet til at barnet mitt får det utløpet hun trenger om dagen, takk for at du gjør så barnet mitt kan fortsatt ha noe sosialt liv. Takk for at du står på og hjelper alle barna.  Takk for at du reduserer vold hjemme hos andre fordi du fortsatt velger og gå på jobb. Takk for  at du utsetter deg selv hver eneste dag for barna sine skyld  🌸 Dere gjør så utrolig mye for oss! 

For et år siden gikk vi ut og klappet på vegne av sykepleierene, nå syntes jeg det er på tide at dere får deres klapp også! Dere tar trossalt vare på fremtiden sin generasjon 🌸

Hvis du setter pris på barnehagene du også, legg igjen en takk 🌸 De fortjener og høre det de også. 

Anonymkode: 83d27...40d

Selv om jeg ikke har barn så ønsker jeg å hoppe på denne hyllesten. For en jobb dem gjør! 

Ekstremt samfunnsmessig undervurdert jobb, og grovt underbetalt. 

Det er nesten flaut å kun klappe til dem. Dem fortjener så uendelig mye mer enn det. 

:klappe:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Ctrl skrev (Akkurat nå):

Selv om jeg ikke har barn så ønsker jeg å hoppe på denne hyllesten. For en jobb dem gjør! 

Ekstremt samfunnsmessig undervurdert jobb, og grovt underbetalt. 

Det er nesten flaut å kun klappe til dem. Dem fortjener så uendelig mye mer enn det. 

:klappe:

Sant det 😊 Mange som burde hylles, som blir tatt forgitt. Det er utrolig mye arbeid bak.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Så du vil overlate ungene dine til hvem som helst? De ivaretar det mest dyrebare vi har på denne jord. Det at du tror jobben ikke er særlig avansert, sier hvor lite kunnskap du har. Dunning kruger effekten... Jeg kan gjerne gi en klapp for bhg ansatte, men de trenger mer enn det. Høyere lønn og mer bemanning! 

Anonymkode: e3b7a...d56

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er ikke en jobb for hvem som helst. Det er en jobb for empatiske mennesker. I tillegg til til å håndtere stress, konflikter, foreldre, relasjoner med mer er det mange som har høyere utdanning. Skjønner ikke behovet for å snakke ned yrkesgrupper. Like håpløst som LO-lederens utspill om hvem som fortjener høyere lønn.

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei men mange tror jobben er å leke i sandkassa desverre 😄 

Det er en grunn til at nav utplasserer folk i barnehage. Min venninne sin søster er lettere utviklingshemmet og har jobbet mange år i barnehage. Min svigermor, som virkelig ikke er det skarpeste, har jobbet i barnehage i 30 år. 

Det er ikke eliten som jobber i barnehagen. Er storfornøyd med barnehagen til ungen vår, men ingen av de ansatte hadde blitt rakettforsker. Å være glad i barn og være hyggelig, er det som trengs.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Visum skrev (1 time siden):

Barnehageansatte gjør vel en god jobb som passer på barna.

Dere gjør en like bra jobb som renholdere, lærere, sykepleiere og butikkmedarbeidere.

"Passer på barna" 😅 Jeg skjønner absolutt at du ikke mente det negativt, men dette er nettopp grunnen til at vi aldri kommer lenger..vi passer ikke på barna, slik tante Gertrud gjør en søndag. Vi er lærere/pedagogiske medarbeider som veileder, danner, utvikler og i grunn lever mer med barna enn foreldre gjør i ukedagene. 

Anonymkode: 41ce3...afc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en grunn til at nav utplasserer folk i barnehage. Min venninne sin søster er lettere utviklingshemmet og har jobbet mange år i barnehage. Min svigermor, som virkelig ikke er det skarpeste, har jobbet i barnehage i 30 år. 

Det er ikke eliten som jobber i barnehagen. Er storfornøyd med barnehagen til ungen vår, men ingen av de ansatte hadde blitt rakettforsker. Å være glad i barn og være hyggelig, er det som trengs.

Tror ikke du skal rope så høyt om det med rakettforsker...

Nå i dag får man ikke "lett" jobb i bhg, sjelden vi får NAV utplassering og man må på intervjuer og kunne fagspråket. 

Anonymkode: f9f35...2a5

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...