Gå til innhold

Gått ned 20 kg og det vises ikke, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sakte gått ned i vekt ved hjelp av liten endring i kosthold. Hovedsakelig mindre godteri og mindre porsjoner. Gått ned 23 kg på ca et år. Men det vises ikke i det hele tatt! Jeg ser støtt og stadig folk med 10-15 kg vekttap på tiktok hvor det vises veldig godt. De har gått ned både 1 og 2 klesstørrelser. Hvorfor vises det ikke på meg? Er det fordi jeg er for stor i utgangspunktet? Gått ned fra 143 til 120 kg. Må jeg ned 20 til for at det i det hele tatt skal vises? 

Anonymkode: 3f7f3...582

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer.  Men 120 kg er fortsatt en del overvektig.  Regner med at folk ser det vekttapet mer en du gjør selv, siden du ser deg selv hver dag.  23 kg er fantastisk.  Bare fortsetter!  Bra for helsen din uansett hvordan du ser ut. :)

Anonymkode: 454f7...dbe

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er sånn at jo større man er jo mindre vil det vises. Se for deg en klump med fett som har størrelse og tyngde som 1 kg pose sukker. På en slank person, vil det vises veldig fort hvis så mye kroppsfett forsvant. Det er lite å ta av fra før, så da vises det fort. Ribbeina vil vises mer, ledd vil stikke ut mer kanskje... På en veldig stor person, vil det ikke vises så veldig - for kroppen er større, og fettet er da fordelt mer utover.

23 kg på ett år er likevel kjempebra, og det har nok hjulpet helsa di mye. Fortsett sånn! :) 

Anonymkode: 857d7...c10

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har sakte gått ned i vekt ved hjelp av liten endring i kosthold. Hovedsakelig mindre godteri og mindre porsjoner. Gått ned 23 kg på ca et år. Men det vises ikke i det hele tatt! Jeg ser støtt og stadig folk med 10-15 kg vekttap på tiktok hvor det vises veldig godt. De har gått ned både 1 og 2 klesstørrelser. Hvorfor vises det ikke på meg? Er det fordi jeg er for stor i utgangspunktet? Gått ned fra 143 til 120 kg. Må jeg ned 20 til for at det i det hele tatt skal vises? 

Trøst deg med at det vises garantert for folk rundt deg! Og som du sier, så vises det på klesstørrelser.

Jeg for min del gikk ned 45 kg i vekt, og vekten måtte ned 30 kg før jeg fysisk så det selv. Selv om jeg hadde gått fra XXL til L i klær, og ALLE rundt meg kommenterte den fine vektnedgangen min, lenge før den tid. Men jeg så det ikke selv. 

Øynene og hodet henger ikke med. Det er normalt. Man ser fortsatt den "store" versjonen av deg. Men PLUTSELIG så ser du det. Og da ser du ALT du har gått ned. 

Jo større man er jo mindre viser det jo også, både for deg selv og andre. Men fortsett du, det funker jo helt tydelig slik du gjør det. Når du da først ser det så kommer du til å bli kokfornøyd selv. Det kan skje om 3 kg eller 15 kg til, men det kommer! 

Anonymkode: 1235e...d79

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Trøst deg med at det vises garantert for folk rundt deg! Og som du sier, så vises det på klesstørrelser.

Jeg for min del gikk ned 45 kg i vekt, og vekten måtte ned 30 kg før jeg fysisk så det selv. Selv om jeg hadde gått fra XXL til L i klær, og ALLE rundt meg kommenterte den fine vektnedgangen min, lenge før den tid. Men jeg så det ikke selv. 

Øynene og hodet henger ikke med. Det er normalt. Man ser fortsatt den "store" versjonen av deg. Men PLUTSELIG så ser du det. Og da ser du ALT du har gått ned. 

Jo større man er jo mindre viser det jo også, både for deg selv og andre. Men fortsett du, det funker jo helt tydelig slik du gjør det. Når du da først ser det så kommer du til å bli kokfornøyd selv. Det kan skje om 3 kg eller 15 kg til, men det kommer! 

Anonymkode: 1235e...d79

oy, 45 kg er veldig bra! 
Målet mitt er å gå ned til 99 kg og hold meg der i en stund, før jeg går "all inn" med ekte mål og delmål. 

Jeg fikk på meg en genser som ikke passet før jeg gikk ned, men ellers så merker jeg ikke stort. Men så bruker jeg aldri klær som er min størrelse, alt jeg har er baggy og for stort fra før av. Hadde jeg brukt klær som er min størrelse så hadde det kanskje vært mer synlig for min egen del.
Jeg merker det på fitbiten min faktisk, den var på 6. hullet på det største båndet da jeg kjøpte den like før vekttapet. Nå er den på 2. hullet og den er løs og sitter godt. Det er eneste plassen jeg virkelig ser en endring, ikke på kroppen ellers. 

-ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det vises, men siden du har sett deg blind på deg selv så legger du ikke merke til det. Om du har bilder fra før du gikk ned i vekt så vil du se endringer. Å ta bilder er lurt for å dokumentere vektnedgang. Har sett folk som veier 150 kg og som har gått ned til for eksempel 130 kg man ser det veldig godt, selv om personen fortsatt er stor. 

Anonymkode: 904e7...cc4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

det er fordi du er veldig stor. Hvis en på 70kg går ned til 50kg så er det tydelig, men selvfølgelig vil det ikke være like tydelig når man går fra 140kg til 120.. Du burde sette som mål og minst gå ned 50 kg til..

Anonymkode: 8a7d3...c3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at det vises, men siden du har en del igjen enda så går det ikke like fort. Jeg kan se at jeg har gått ned 4 kg, men jeg er normalvektig.

Ta mål av kroppen nå, og mål igjen om 10 kg, så skal du se at mye endrer seg selv om du ikke merker det i speilet. Du ser kroppen din hver dag (antar jeg), og da får du ikke den effekten som man får om man tar bilder eller mål :) 

Anonymkode: 53fbd...380

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det er fordi du er veldig stor. Hvis en på 70kg går ned til 50kg så er det tydelig, men selvfølgelig vil det ikke være like tydelig når man går fra 140kg til 120.. Du burde sette som mål og minst gå ned 50 kg til..

Hvorfor er det så mange surmegga kommentarer her inne på kosthold for tiden?

Jeg tipper at TS er på vei ned i vekt, men syns ikke du skal snakke henne ned når hun har vært flink. Hun er sikkert på vei ned mer, men jeg tror ikke det å lese en slik kommentar er en hyggelig opplevelse, tror du? Du vet heller ikke hvor høy hun er, så du skal være forsiktig med å si "gå ned minst x kg til". 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at det vises, men siden du har en del igjen enda så går det ikke like fort. Jeg kan se at jeg har gått ned 4 kg, men jeg er normalvektig.

Ta mål av kroppen nå, og mål igjen om 10 kg, så skal du se at mye endrer seg selv om du ikke merker det i speilet. Du ser kroppen din hver dag (antar jeg), og da får du ikke den effekten som man får om man tar bilder eller mål :) 

Har tenkt å skaffe målbånd, for å se det selv siden jeg ser ingenting :P 

-ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at TS er på vei ned i vekt, men syns ikke du skal snakke henne ned når hun har vært flink. Hun er sikkert på vei ned mer, men jeg tror ikke det å lese en slik kommentar er en hyggelig opplevelse, tror du? Du vet heller ikke hvor høy hun er, så du skal være forsiktig med å si "gå ned minst x kg til". 

ved mindre hu er 190 cm, noe jeg tviler sterkt så er ikke å gå ned 50kg til helt på jorde. 70kg er en fin vekt for mange damer. var ikke ment som en spydig kommentar jeg bare sier det sånn det er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, høyde! Det glemte jeg. 🤦‍♀️ Er 164, så vekta er ikke fordelt i høyden og da skal det jo i teorien vises raskere enn om man er 170. Eller?

Tørr ikke helt å tenke sluttmål, da mister jeg motivasjonen. Eneste hovedmålet nå er 99 kg, fordi jeg vil se 2 tall og ikke 3 på vekten. 
Drømmen er 60 kg som sluttmål, men det er lenge fram i tid. Jeg vet det er fortsatt for høy vekt med tanke på høyde og bmi, men 60 kg er for meg akseptabelt, det er det jeg har blitt fortalt siden ungdomskolen. Jeg har større sjanse for å opprettholde 60 kg enn 50-45 kg også. 

-ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, høyde! Det glemte jeg. 🤦‍♀️ Er 164, så vekta er ikke fordelt i høyden og da skal det jo i teorien vises raskere enn om man er 170. Eller?

Tørr ikke helt å tenke sluttmål, da mister jeg motivasjonen. Eneste hovedmålet nå er 99 kg, fordi jeg vil se 2 tall og ikke 3 på vekten. 
Drømmen er 60 kg som sluttmål, men det er lenge fram i tid. Jeg vet det er fortsatt for høy vekt med tanke på høyde og bmi, men 60 kg er for meg akseptabelt, det er det jeg har blitt fortalt siden ungdomskolen. Jeg har større sjanse for å opprettholde 60 kg enn 50-45 kg også. 

-ts

65 er en fin vekt hvis du er din høyde. det klarer du lett bare vær konsistent på kostholdet og spis mindre kalorier en du bruker. Styrketrening er også fint hvis du vil prøve og bevare litt muskler i lår/rumpe sånn at du ikke blir en tynn stilk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

-ts

Hvorfor skal du veie 45-50 kg i utgangspunkt ? Det er alt for lav vekt for din høyde og ikke realistisk 

Anonymkode: 888f7...af0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsatt et så stor som 120 kilo så skal det nok ganske mye til før det vises når du har vært så stor..

Keep going! 

Anonymkode: e0c46...0ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

-ts

Jeg tror du må sette deg inn i hva som er realistisk måltvekt for noen som lider av svært alvorlig fedme. Målet ditt om å veie 50 kg er fullstendig urealistisk, og vil nok være umulig. Du må i tillegg gå gjennom flere operasjoner for å fjerne overflødig hud om du skal gå ned nesten 100 kg (tatt i utgangspunkt at du veide 143 kg på det meste og vil ned til 50 kg). Huden alene vil nok utgjøre flere kilo. 
https://www.healthline.com/health-news/obese-people-have-slim-chance-of-obtaining-normal-body-weight-071615

Hovedmålet på 99 kg vil ene og alene gi deg stor helsegevinst og være bra for deg. Absolutt realistisk, og det kan være sannsynlig at du klarer å holde den vekten i mange år. Selv om du fortsatt vil være ganske overvektig er det veldig bra for helsen og kroppen din! Jeg anbefaler deg å søke opp videoer på youtube om vektnedgang, der folk i din vektklasse deler erfaring om sin vektnedgang. Obesetobeast er ganske kjent, og han snakker om mange andre som også har gått ifra å lide av alvorlig fedme til å bli bare overvektig. 

Hold deg til målet på 99 kg er mitt råd. Og når du det, så er det bare helt fantastisk og mer enn bra nok inntil videre. Ikke mist hodet på den reisen her. 

Anonymkode: 904e7...cc4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du merker det dårlig selv fordi du ser deg selv hver dag! Beste rådet jeg kan gi deg for å måle fremgangen din er å måle deg med målebånd. Om du har gått ned over 20 kg har du garantert blitt 10-15 cm mindre over midja! Mål deg og bruk dette som «motivasjon» mens vekten går nedover. Jeg har selv gått ned 15 kg på under et år og ser ikke spesiell forskjell på meg selv - men har blitt 13 cm mindre over midje, pupper og rumpe og 6 cm mindre på lårene. Gikk fra 102 til 87.

Anonymkode: a56c7...9f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Faen for noen frekke ekle folk det er på kg 

Anonymkode: 49a0b...948

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du merker det dårlig selv fordi du ser deg selv hver dag! Beste rådet jeg kan gi deg for å måle fremgangen din er å måle deg med målebånd. Om du har gått ned over 20 kg har du garantert blitt 10-15 cm mindre over midja! Mål deg og bruk dette som «motivasjon» mens vekten går nedover. Jeg har selv gått ned 15 kg på under et år og ser ikke spesiell forskjell på meg selv - men har blitt 13 cm mindre over midje, pupper og rumpe og 6 cm mindre på lårene. Gikk fra 102 til 87.

Hvis man veier 143 kilo på 164 cm og går ned 20 kilo så vil det på ingen måte utgjøre 15 cm i midja... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man veier 143 kilo på 164 cm og går ned 20 kilo så vil det på ingen måte utgjøre 15 cm i midja... 

Ehm? Selvfølgelig blir man mindre i omkrets etterhvert som fett og vannprosenten blir mindre?.. Basic kjemi/fysikk. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...