Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har ikke økonomi til å kjøpe meg inn. Jeg eier ingenting og om han dumper meg står jeg på bar bakke. Jeg er godt voksen og har vært uheldig med livet. 

Dette plager meg mer og mer.

Er det noen andre her i samme situasjon? Noen råd? 

Anonymkode: 3f77c...fa9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må i hvert fall begynne å spare hardt! Da vil du trolig føle deg bedre om en stund. 

Anonymkode: 4af6e...183

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Da må du gjøre noen endringer. Hvorfor har du ikke nok igjen pr mnd til å sette av egenkapital?

Anonymkode: 7b676...815

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du gjøre noen endringer. Hvorfor har du ikke nok igjen pr mnd til å sette av egenkapital?

Jeg har det nå, men innen jeg har egenkapital er jeg sikkert 70 år. Jeg har hatt gjeld som jeg har kvittet meg med, så nå har jeg i hvert fall ikke gjeld lenger. Men ser at årene går ifra meg. Jeg kommer aldri til å eie egen bolig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du han vil dumpe deg, da? Et brudd er ofte et helvete uansett hvor mange penger man vil ha, litt trist å ta sorgene på forskudd der om det ikke er noen grunn til å tro at det blir slutt.

Du hadde jo ikke eid mer om du var alene heller, og sannsynligvis også hatt flere utgifter. Nå deler dere på alle utgifter, så kanskje du har råd til å spare noe for fremtiden? 

Hvis det blir slutt så klarer du deg, kryss den broa hvis du kommer til den. 

Anonymkode: fd031...edd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har det nå, men innen jeg har egenkapital er jeg sikkert 70 år. Jeg har hatt gjeld som jeg har kvittet meg med, så nå har jeg i hvert fall ikke gjeld lenger. Men ser at årene går ifra meg. Jeg kommer aldri til å eie egen bolig. 

Ikke jeg heller. Vi er en del i den klubben, så ikke føl deg helt alene.

Anonymkode: 9a6b9...d1f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du han vil dumpe deg, da? Et brudd er ofte et helvete uansett hvor mange penger man vil ha, litt trist å ta sorgene på forskudd der om det ikke er noen grunn til å tro at det blir slutt.

Du hadde jo ikke eid mer om du var alene heller, og sannsynligvis også hatt flere utgifter. Nå deler dere på alle utgifter, så kanskje du har råd til å spare noe for fremtiden? 

Hvis det blir slutt så klarer du deg, kryss den broa hvis du kommer til den. 

Anonymkode: fd031...edd

Takk for trøstende ord. Det er sånn jeg tenker og. Jeg sparer så godt jeg kan så jeg har i hvert fall noe bakhånd.

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, jeg tror jo ikke egentlig at han dumper meg 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg heller. Vi er en del i den klubben, så ikke føl deg helt alene.

Anonymkode: 9a6b9...d1f

Takk 🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt står på han - vi har skriftlig avtale om fordeling ved ev brudd.

Anonymkode: 98d5e...186

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor gammel du er og om du jobber siden du mener du aldri vil klare å kjøpe deg inn? Er ikke så viktig å eie altså, men greit å kunne ivareta seg seg selv hvis ting for skeis 

Anonymkode: 29a0c...9a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det kan jo være, men begynner du nå og spare så har du hvertfall noe om noen år.

Du vir egentlig mest opptatt av selvmedlidehet og ikke egentlig endre på noe. Når du har bestemt deg for "aldri", så er det ikke så mye å gjøre med det. Livet består av valg og konsekvenser, ikke alle valg går like bra - men man kan alltid gjøre endringer om man vil. Kanskje ikke enkelt, og kanskje ikke verdt det - men valgene er der. Egen bolig er nå ikke alt heller.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Legg av til et depositum så du lettere finner et sted å bo. Da føler du deg tryggere :) Jeg er 33 og ser ikke at jeg kommer meg inn på boligmarkedet med økonomien min heller 😊 Er ufør og singel etter et langt forhold, hadde penger til depositum og lette etter møbler på finn. Det ordnet seg. Skjønner at man kan tenke litt mørkt noen ganger men det finnes løsninger! Nav kan åså hjelpe osv.

Anonymkode: 298cb...724

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurer på hvor gammel du er og om du jobber siden du mener du aldri vil klare å kjøpe deg inn? Er ikke så viktig å eie altså, men greit å kunne ivareta seg seg selv hvis ting for skeis 

Anonymkode: 29a0c...9a2

Jeg er over 50.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det kan jo være, men begynner du nå og spare så har du hvertfall noe om noen år.

Du vir egentlig mest opptatt av selvmedlidehet og ikke egentlig endre på noe. Når du har bestemt deg for "aldri", så er det ikke så mye å gjøre med det. Livet består av valg og konsekvenser, ikke alle valg går like bra - men man kan alltid gjøre endringer om man vil. Kanskje ikke enkelt, og kanskje ikke verdt det - men valgene er der. Egen bolig er nå ikke alt heller.

Som sagt, jeg er over 50. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Legg av til et depositum så du lettere finner et sted å bo. Da føler du deg tryggere :) Jeg er 33 og ser ikke at jeg kommer meg inn på boligmarkedet med økonomien min heller 😊 Er ufør og singel etter et langt forhold, hadde penger til depositum og lette etter møbler på finn. Det ordnet seg. Skjønner at man kan tenke litt mørkt noen ganger men det finnes løsninger! Nav kan åså hjelpe osv.

Anonymkode: 298cb...724

Det er det jeg holder på med nå. Har heldigvis jobb som er ganske trygg, om enn med litt lav lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne å spare i aksjer i stedet. 

Anonymkode: d795c...ec0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Også får du passe på å ikke bruke noe på samboeren hus dersom du ikke får noe tilbake av det. Ikke en spiker og ikke egeninnsats, antar du betaler leie så da er jo din del gjort. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også får du passe på å ikke bruke noe på samboeren hus dersom du ikke får noe tilbake av det. Ikke en spiker og ikke egeninnsats, antar du betaler leie så da er jo din del gjort. 

Ja jeg betaler selvsagt en slags leie, men ikke mye. Han er ikke gnien, det er nok hos meg problemet ligger. Jeg ser på de rundt meg som har alt på stell. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og jeg har ikke økonomi til å kjøpe meg inn. Jeg eier ingenting og om han dumper meg står jeg på bar bakke. Jeg er godt voksen og har vært uheldig med livet. 

Dette plager meg mer og mer.

Er det noen andre her i samme situasjon? Noen råd? 

Vel, men hvis du må begynne helt på nytt, så trenger ikke det å være negativt.

AnonymBruker
Skrevet

Men ikke noe av dette er vel samboers feil. 

Anonymkode: d795c...ec0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min (6 år sammen) eier "alt" han også. Hus pluss alt som kommer med det og lånet står kun i hans navn, samt alt av fellesregninger (strøm og internett). Det gjør meg absolutt ingenting, og er for meg ikke en bekymring.

Jeg har dog sparekonto, med 20 000,- på til enhver tid til nødstilfeller. Jeg får også noe arv til sommeren, som går inn på den kontoen. Så har jeg egen bil (eldre oppusset bruktbil, så ikke store verdien, men litt om jeg trenger penger til bosted). Vi har også tatt vare på ALLE kvitteringer for større kjøp av inventar til huset, som vi har skrevet på navnene våre for å holde en viss oversikt over hvem som har kjøpt hva. Der er det jeg som har stått for mesteparten. Det er snakk om fryser, kjøleskap, utelys, seng, mikrobølgeovn, hagemøbler, stuebord, maling og lignende. Vi har en skriftlig avtale på om ved eventuelt brudd, skal han "kjøpe meg ut" ved å betale tilbake det han vil beholde - noe som blir mesteparten (grovt regnet ligger totalen på 100 000. 

Du kan alltids legge av en 1000,- lapp i måneden, til nødstilfeller eller andre uforutsette ting, som et brudd.  Ta pantepenger med til innskuddsmaskin og få det inn på kontoen din. Ta 3000,- fra feriepenger og sett inn der. "Alle monner drar", om jeg kan si det slik. :-) Det skal sies at jeg absolutt ikke sparer opp til eventuelt brudd, men i tilfelle samboer skulle bli uforutsett syk, dyrene blir syke, jeg blir syk, noe skjer med boligen osv. så er det absolutt en trygghet å ha ekstra penger. 

Anonymkode: 9ce49...2cb

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...