Gå til innhold

Hvor mye var den største tannlegeregningen din på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, det var i Norge..

Anonymkode: 82b56...d32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og ja, det var i Norge..

Hvordan kan de la ham beholde autorisasjonen? Å bli lurt av tannlegen er en av de tingene jeg bekymrer meg for. Et vanlig menneske har jo ikke full oversikt over tennene sine og hva de trenger av behandling. Ser det er anbefalt å sjekke seg hos flere tannleger før man går for fullstendig behandling, men hvem har egentlig råd til å sjekke seg flere ganger når det allerede koster endel?

Anonymkode: 63eec...784

AnonymBruker
Skrevet

Går til tannlegen minst en gang i året, men regningen er likevel alltid på 0kr😁

Anonymkode: b1c6b...a5c

AnonymBruker
Skrevet

70.000 kr

Anonymkode: 3d00e...7aa

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Rundt 10 - 15 000 + Helfo sin dekning. Husker ikke eksakte tall. Kirurgisk oppbygning av tannkjøtt.

Anonymkode: c953d...eef

Hva går det ut på? Er det når man har den sykdommen hvor tannkjøttet trekker seg tilbake? Og hvordan foregår en slik behandling? (spør da jeg har en slik sykdom)

Anonymkode: 785e5...cdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva går det ut på? Er det når man har den sykdommen hvor tannkjøttet trekker seg tilbake? Og hvordan foregår en slik behandling? (spør da jeg har en slik sykdom)

Anonymkode: 785e5...cdc

Du tenker på periodontitt? Det var ikke det i mitt tilfelle men symptomene er noe av det samme der tannkjøttet trekker seg tilbake. Det ble tatt ut «kjøtt» fra ganen og sydd fast på tannhalsen. Høres brutalt ut, men var helt smertefritt, både under operasjonen og i tiden etter. 

Anonymkode: c953d...eef

AnonymBruker
Skrevet

48.000. Har ekstrem tannlegeskrekk, så måtte gjøre en større behandling i narkose. 

Anonymkode: 7fd37...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig sjekk som koster mellom 800 og 900 kr. Har aldri hatt hull eller andre tannproblemer. Er straks 40 år. 

Anonymkode: 42d1e...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanlig sjekk som koster mellom 800 og 900 kr. Har aldri hatt hull eller andre tannproblemer. Er straks 40 år. 

Anonymkode: 42d1e...3ef

Gjør du noe spesielt når du rengjør?

Eller noe med kostholdet?

Anonymkode: 2c816...6b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

48.000. Har ekstrem tannlegeskrekk, så måtte gjøre en større behandling i narkose. 

Anonymkode: 7fd37...f7b

Dere med tannlegeskrekk, hva er dere redd for?☺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere med tannlegeskrekk, hva er dere redd for?☺

Jeg er aller mest redd for regningen😅😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rotfylling med krone, 12000,- 

Har så langt i år brukt over 30 000,- på tannlege🤮

Anonymkode: 66a59...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2500, rotfylling. 

Anonymkode: 5e588...44e

AnonymBruker
Skrevet

Betaler mellom 1100-1300 kr per gang. Litt avhengig om jeg kjøper med sånne pirkepinner o.l. Går en gang i året. 

Anonymkode: e61c0...a34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betaler mellom 1100-1300 kr per gang. Litt avhengig om jeg kjøper med sånne pirkepinner o.l. Går en gang i året. 

Dette er sjekk med rens og bilder. Glemte å presisere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan de la ham beholde autorisasjonen? Å bli lurt av tannlegen er en av de tingene jeg bekymrer meg for. Et vanlig menneske har jo ikke full oversikt over tennene sine og hva de trenger av behandling. Ser det er anbefalt å sjekke seg hos flere tannleger før man går for fullstendig behandling, men hvem har egentlig råd til å sjekke seg flere ganger når det allerede koster endel?

Anonymkode: 63eec...784

Her er en sak:

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1105847.ece?index=0

Ganske sykt at folk får lov til å beholde autorisasjonen etter dette. Men flere slike saker finnes dessverre. Man velger å stole på en tannlege tross alt, hva ellers skal man gjøre.

Det var en sak hos tv 2 hjelper deg eller Forbrukerrådet om tannleger som lurte pasienten til mere behandling enn de trengte og regningen var utrolig forskjellig fra sted til sted.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heldig du, hvordan forebygger du hull?

Er jo bare å unngå godteri og brus. Har aldri hatt hull

Anonymkode: 24425...14d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jo bare å unngå godteri og brus. Har aldri hatt hull

Anonymkode: 24425...14d

Trenger ikke nødvendigvis å unngå det heller. Jeg har heller aldri hatt hull, men spist godteri og drukket brus. Har riktignok alltid pusset tennene og brukt Tanntråd. Periodevis bruker jeg flour også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt hull, men måtte operere ut alle 4 visdomstennene. Da betalte jeg 2000 kr for hvert par på tannlegehøyskolen, så 4000 totalt.

Anonymkode: f94a8...8a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her er en sak:

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1105847.ece?index=0

Ganske sykt at folk får lov til å beholde autorisasjonen etter dette. Men flere slike saker finnes dessverre. Man velger å stole på en tannlege tross alt, hva ellers skal man gjøre.

Det var en sak hos tv 2 hjelper deg eller Forbrukerrådet om tannleger som lurte pasienten til mere behandling enn de trengte og regningen var utrolig forskjellig fra sted til sted.

😮😮😮 Jeg har ikke ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...