AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Har hatt ondt i kneet veldig lenge. Slet med å gå på tur osv. Fikk hjelp av noe annet enn skolemedisin(gratis). Og nå kjennes det ut som jeg har fått et nytt kne🙃 Helt fantastisk. Kan nå jogge, gå turer. Foten kjennes faktisk veldig lett ut og helt annerledes når jeg tråkker. Er så glad. Har hatt en skade i 7 år. Flere som har slike historier der dere har fått hjelp? Anonymkode: f4ebd...faf 1
pia mater Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Prøvde mye forskjellig for en nerveskade i albuen. Akupunktur ble redningen ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt ondt i kneet veldig lenge. Slet med å gå på tur osv. Fikk hjelp av noe annet enn skolemedisin(gratis). Og nå kjennes det ut som jeg har fått et nytt kne🙃 Helt fantastisk. Kan nå jogge, gå turer. Foten kjennes faktisk veldig lett ut og helt annerledes når jeg tråkker. Er så glad. Har hatt en skade i 7 år. Flere som har slike historier der dere har fått hjelp? Anonymkode: f4ebd...faf Har fått hjelp av kinesolog (som inkluderte akupunktur og Dr. Bach's), samt blei heala med Reiki. Hva var det som hjalp deg? Anonymkode: 8d05e...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har fått hjelp av legen flere ganger når jeg har ment noe har vært galt med meg. en samtale med fastlegen og vipps så forsvinner smertene. .Det kalles placebo og hjelper oftere enn man tror. Dvs at om man tror på at akupunktur hjelper så er det nok til at det hjelper. Anonymkode: f527b...278 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Ja, alternativ behandling har hjulpet meg mot ereksjonssvikt, av alle ting. Anonymkode: 38f28...461 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Ja, er i prosessen nå. Skolemedisin klarer ikke å gjøre noe annet enn å gi meg smertestillende, så jeg tester gjerne noe annet for å bli kvitt kroniske smerter. Anonymkode: 91609...819
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har fått hjelp av legen flere ganger når jeg har ment noe har vært galt med meg. en samtale med fastlegen og vipps så forsvinner smertene. .Det kalles placebo og hjelper oftere enn man tror. Dvs at om man tror på at akupunktur hjelper så er det nok til at det hjelper. Anonymkode: f527b...278 Det har aldri skjedd med meg at smertene forsvinner etter samtale med legen. Men så fint for deg at det hjelper med en tur til legen! Da var det nok ikke noe spesielt som feilte deg i utgangspunktet. Det er nok mange som har opplevd placebo i møte med det alternative også. Men veldig mange har også blitt friske, eller i det minste mye bedre, av kroniske smerter og lidelser, som ikke skolemedisin har kunnet hjulpet til med. Det alternative har vært en siste løsning, og ikke nødvendigvis noe de har trodd på. Jeg fikk hjelpe med noe psykiske utfordringer av det alternative. Behandleren bare trykket på et punkt og alt brast inni meg. Kan ikke beskrive følelsen engang. Jeg hadde ikke noe tro på at det skulle hjelpe, faktisk var jeg helt bestemt på at det ikke kom til å funke før jeg prøvde behandlingen. Men det hjalp meg skikkelig, fra aller første timen! Anonymkode: c742a...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Ja soneterapi hjalp meg med bekkenløsning som vedvarte etter fødsel. Anonymkode: b0b2a...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Meditasjon/mindfulness har hjulpet meg ikke bli for "lost" i egne følelser. Anonymkode: 3aadf...dae 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Det alternative har ikke bare hjulpet meg, det har reddet meg. Jeg er realistisk anlagt, studerer vitenskap og har en litt brokete fortid med en utsvevende livsstil. Ingenting som lyser «spirituell dame». Men gjennom møter med intuitive mennesker, akupunktur, bruk av egne evner og tarot, har livet mitt forandret seg til det MYE bedre. Jeg har stor tro på vestlig medisin og mener selvsagt at det er førstepri, men jeg må si at det alternative er min «krykke» når det stormer, helt inn til ryggmargen. Anonymkode: 26b3a...cb0 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, er i prosessen nå. Skolemedisin klarer ikke å gjøre noe annet enn å gi meg smertestillende, så jeg tester gjerne noe annet for å bli kvitt kroniske smerter. Anonymkode: 91609...819 Denne hjalp meg masse med mine kroniske smerter. Kan garantere at den funker for deg også Anonymkode: 8d05e...2f0 1
Pia Sofia Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 Skjønner ikke at akupunktur fortsatt ansees som alternativt. De bruker det mot smerter p sykehus, liksom. Osteopati har jo nettopp blitt tatt inn i varmen og er det eneste som har hjulpet min kranglete rygg og nakke. Men særlig alternativt er det jo ikke, noe det offentlige endelig har innrømmet. Alternativt for meg er krystaller og healing. Har vært hos en healer som jeg kjente hadde en ufattelig sterk utstraling fra hendene, men det hjalp meg ikke likevel. Jeg er en person som placebo ikke funker med. 2
proghodet Skrevet 2. april 2021 #13 Skrevet 2. april 2021 "Per definisjon har alternativ medisin enten ikke blitt bevist at fungerer, eller blitt bevist at ikke fungerer. For hva kaller man alternativ medisin som er bevist at fungerer? Medisin." - Tim Minchin (fritt oversatt) 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #14 Skrevet 2. april 2021 proghodet skrev (1 time siden): "Per definisjon har alternativ medisin enten ikke blitt bevist at fungerer, eller blitt bevist at ikke fungerer. For hva kaller man alternativ medisin som er bevist at fungerer? Medisin." - Tim Minchin (fritt oversatt) Jo nettopp! Og kinesisk medisin kaller man i Kina nettopp medisin! Anonymkode: 8d05e...2f0 3
proghodet Skrevet 2. april 2021 #15 Skrevet 2. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Jo nettopp! Og kinesisk medisin kaller man i Kina nettopp medisin! Anonymkode: 8d05e...2f0 Shit, og det har blitt bevist at det fungerer ved bruk av den vitenskapelige metode? .. ikke det? Æsj, så kjipt da. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #16 Skrevet 2. april 2021 proghodet skrev (4 minutter siden): Shit, og det har blitt bevist at det fungerer ved bruk av den vitenskapelige metode? .. ikke det? Æsj, så kjipt da. He he, vel. Hvis det er godt nok for Verdens Helseorganisasjon (WHO), så er det godt nok for meg Anonymkode: 8d05e...2f0 1
proghodet Skrevet 2. april 2021 #17 Skrevet 2. april 2021 (endret) Fra artikkelen: Quote Many Western-trained physicians and biomedical scientists are deeply concerned, however. Critics view TCM practices as unscientific, unsupported by clinical trials, and sometimes dangerous: China’s drug regulator gets more than 230,000 reports of adverse effects from TCM each year. Det er jo ganske enkelt: hvis de kan bevise at det virker og hvordan det virker, så er alt i orden. Frem til det ser jeg ingen grunn til å benytte meg av det. Så er det jo heldigvis helt opp til hver og enkelt om man vil benytte hjelp som er bevist eller ikke. Er man desperat nok søker man vel hva som helst uansett. Endret 2. april 2021 av proghodet 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #18 Skrevet 2. april 2021 Jeg hadde en smertefull skulder, som førte til at jeg konstant hadde smerter fra skulder til øret, hvor jeg også opplevde intens øresus/tinnitus. Hadde så å si ingen hørsel på det øret på grunn av "støy". Ble healet Reiki, og har aldri siden hatt problemer eller smerter der, og ikke øresus heller. Hørselen er blitt helt normal. Jeg prøvde akupunktur for migrene. Ble kvitt omtrent en tredel av anfallene (skrev anfallsdagbok både før og etter behandling). Endte med at jeg tok daith piercing (som er et av akupunkturpunktene) i stedet for akupunktur da det ble så dyrt. Anfallene forble redusert, som om jeg fremdeles tok akupunktur. Fikk infeksjon på et tidspunkt etter slag mot øret, så måtte ta ut piercingen og da kom anfallene tilbake for fullt. Fikk bukta med betennelsen og piercingen gikk inn igjen, og anfalle ble redusert på nytt. Anonymkode: 7df67...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 Ja. Når det gjelder krystaller, så er det viktig å presisere at makten din ligger ikke i krystallene. Krystallene er bare til for å lettere justere energien mot en ting, som hvis du sliter med stress, kan en krystall være bra å ha for å roe ned. Det er omtrent som en lykkeamulett Anonymkode: 86b48...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå