Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er noen dager på overtid nå og i forbindelse med fødselsangst har de på sykehuset nevnt igangsetting et par ganger, som jeg blankt har sagt nei til fordi jeg synes det virker utrolig skummelt. Jeg vet ikke om det faktisk har vært noe de har tenkt at jeg burde gjøre, eller om det bare er for å høre mine tanker om det. Jeg synes fremdeles at det er skummelt, men nå orker jeg ikke mer dårlig søvn, konstante bekymringer og kroppen tåler rett og slett ikke mer nå kjenner jeg. Har to små barn på 4 og 2 år, hvor minste har barneautisme og derfor trenger litt mer hjelp, må ofte bæres osv. Både fysisk og psykisk føler jeg meg helt ferdig. Prøver å tenke at om 6 dager har jeg ikke lov til å gå gravid lenger uansett, men føler allerede nå at jeg ikke har nok overskudd til en fødsel, så hvordan inni all verden skal det bli om en uke i verste fall...

Pleier de å være veldig strenge på dette med å sette igang en fødsel, eller går det som regel greit om man har grunner og man allikevel er greit på overtid? Og hvis jeg skulle fått et ja til å bli satt i gang, hvor lenge i forveien blir sånt «planlagt»? Vet ingen her kan forutse hvordan det blir i mitt tilfelle, men om andre har noen erfaringer selv så hadde det vært fint å høre noe om😊

Anonymkode: 3c8ec...513

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, jeg vil tippe at så lenge det er plass på fødeavdelingen er dette null problem. Hva med å be jordmor om hjelp? 
Jeg skulle bare på sjekk på sykehuset og der ble det bråbestemt at jeg skulle settes i gang.. rakk bare å ha ballongkateter et par timer, så var fødselen i gang:) 

Masse lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
Lija skrev (3 minutter siden):

Kjære deg, jeg vil tippe at så lenge det er plass på fødeavdelingen er dette null problem. Hva med å be jordmor om hjelp? 
Jeg skulle bare på sjekk på sykehuset og der ble det bråbestemt at jeg skulle settes i gang.. rakk bare å ha ballongkateter et par timer, så var fødselen i gang:) 

Masse lykke til! 

Krysser isåfall fingrene for at det er plass på føden og at det ikke blir vanskelig å få satt meg i gang i løpet av nærmeste fremtid. Skal på enda en overtidskontroll i morgen, så da blir det nok til at jeg spør da😊 Så får jeg se hva hun sier..

Var det noen grunn til at det ble bråbestemr at du skulle settes i gang? Og satte de i gang der og da?

Tusen takk🥰 Og takk for svar😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Krysser isåfall fingrene for at det er plass på føden og at det ikke blir vanskelig å få satt meg i gang i løpet av nærmeste fremtid. Skal på enda en overtidskontroll i morgen, så da blir det nok til at jeg spør da😊 Så får jeg se hva hun sier..

Var det noen grunn til at det ble bråbestemr at du skulle settes i gang? Og satte de i gang der og da?

Tusen takk🥰 Og takk for svar😊

Da får du svar i morgen😊 var avflatende magemål + at jeg følte det var lite liv og var engstelig. Legen bare ringte inn på føden for å høre om det var ledig og satte kateteret da med en gang👍 Håper det ordner seg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed på trivselskontrollen en uke over termin om at det ble igangsetting dagen etter :)

Anonymkode: 1ee81...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk spørsmål på trivselskontrollet om jeg ønsket igangsettelse. Fikk inntrykk av at det var mitt valg liksom! Det var ingenting galt med hverken meg eller barnet, hadde det som plommen i egget begge to. Jeg var lei, men hadde ingen nevneverdige hverken fysiske eller psykiske plager. Likevel var det opp til meg :) Vil nok definitivt tro du kan bli igangsatt i din situasjon. 

Forøvrig ble jeg igangsatt på maks overtid, og det ble en fin fødsel på 4 timer fra første rie. Så det trenger ikke være så skummelt å bli igangsatt :) 

Anonymkode: 2c95c...75f

AnonymBruker
Skrevet

Tuse takk for svar🥰  Blir spennende å høre hva som eventuelt blir sagt i morgen da. Håper at det ikke blir vanskelig å få til og at dersom det blir noe av, at fødselen ikke blir så lang (aktiv fødsel på cirka 2,5 time med de to andre).. I morgen er det mandag, en ny uke og jeg vet at i løpet av den uken så MÅ jeg igjennom en fødsel uansett, og det skremmer meg så vanvittig mye akkurat nå. Følte ikke litt engang på noe angst og/eller redsel før de to andre fødslene, så sliter litt med å finne ut hvorfor det er så ille denne gangen... 

Kjempe fint å høre at dere har hatt fine opplevelser med igangsettelse. Jeg har en tendens til å tenke det verste..😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tuse takk for svar🥰  Blir spennende å høre hva som eventuelt blir sagt i morgen da. Håper at det ikke blir vanskelig å få til og at dersom det blir noe av, at fødselen ikke blir så lang (aktiv fødsel på cirka 2,5 time med de to andre).. I morgen er det mandag, en ny uke og jeg vet at i løpet av den uken så MÅ jeg igjennom en fødsel uansett, og det skremmer meg så vanvittig mye akkurat nå. Følte ikke litt engang på noe angst og/eller redsel før de to andre fødslene, så sliter litt med å finne ut hvorfor det er så ille denne gangen... 

Kjempe fint å høre at dere har hatt fine opplevelser med igangsettelse. Jeg har en tendens til å tenke det verste..😕

Hvordan gikk det?:)

AnonymBruker
Skrevet
Lija skrev (4 timer siden):

Hvordan gikk det?:)

Fikk til slutt fortalt hvordan ting var, og spurte om det eventuelt var mulig med igangsettelse før lørdag (til lørdag kunne jeg ikke gått lenger). Hun hørte med en lege og føden slik jeg forstod det, og jeg ble satt opp til igangsettelse til onsdag. Med mindre det er helt fullt hvor andre med medisinske grunner må prioriteres før meg. Var innom føden for å få noen tabletter ettersom jeg sover så dårlig, og hun der sa at det er liten sannsynlighet for at de ikke har mulighet til å sette i gang fødselen til onsdag. Synes jo egentlig det er fryktelig skummelt hele greiene, men håper at hvis ikke mini har kommet innen det, at det lar seg gjøre sånn at jeg blir fort (forhåpentligvis i alle fall) ferdig med det. Tusen takk for svarene her🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk til slutt fortalt hvordan ting var, og spurte om det eventuelt var mulig med igangsettelse før lørdag (til lørdag kunne jeg ikke gått lenger). Hun hørte med en lege og føden slik jeg forstod det, og jeg ble satt opp til igangsettelse til onsdag. Med mindre det er helt fullt hvor andre med medisinske grunner må prioriteres før meg. Var innom føden for å få noen tabletter ettersom jeg sover så dårlig, og hun der sa at det er liten sannsynlighet for at de ikke har mulighet til å sette i gang fødselen til onsdag. Synes jo egentlig det er fryktelig skummelt hele greiene, men håper at hvis ikke mini har kommet innen det, at det lar seg gjøre sånn at jeg blir fort (forhåpentligvis i alle fall) ferdig med det. Tusen takk for svarene her🥰

Så bra, lykke til!😀 Det kommer til å gå kjempefint! Det er lov å grue seg☺️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...