AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Hvordan gjorde dere det med bosituasjon dere som har gått gjennom et samlivsbrudd? Her har vi vært sammen i veldig mange år, men nå går det ikke mer. Jeg regner med at jeg blir kjøpt ut, men jeg har pr nå ikke noe nytt sted å flytte til. Hvordan gjør vi det? Leieprisene er skyhøye, det samme er boligprisene. Det er derfor ikke bare bare å komme seg ut før jeg har noe annet. Vil kjøpe, men det må være noe ok å flytte til. Ikke lysten på å leie, men det er ikke noe nå å kjøpe. Jeg har ikke noen jeg kan flytte inn til. Ingen barn. Anonymkode: 0c172...b66
Brunello Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Når du ikke har barn, er det i alle fall enklere å flytt til et annet område. Bor du i Oslo, er det mange steder i ok pendleravstand som er mye rimeligere. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Dere kan ikke bo sammen til du finner noe du kan flytte til? Anonymkode: 3b57a...b04 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Det første dere må avklare er jo hvem som skal bli boende i boligen dere eier sammen - og så sjekke med banken om vedkommende som vil bli boende får hele lånet alene. Så må jo den andre finne seg nytt sted å bo, enten om dette er å leie eller skaffe nytt finansieringsbevis for å kjøpe? Spørsmålet er vel hvor lenge du orker å bo med vedkommende. Å leie er jo en grei plass å starte om du vil komme deg ut og komme deg videre og heller vurdere å kjøpe litt senere. Får jo ikke noen av dere ta over nåværende bolig alene må dere jo selge denne og begge flytte. Anonymkode: a9420...312 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Leie i første omgang, bor der og kjøpe når noe skeiet dukker opp. Selge felles bolig. Anonymkode: 70e3b...b07 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Brunello skrev (5 minutter siden): Når du ikke har barn, er det i alle fall enklere å flytt til et annet område. Bor du i Oslo, er det mange steder i ok pendleravstand som er mye rimeligere. Brunello skrev (6 minutter siden): Når du ikke har barn, er det i alle fall enklere å flytt til et annet område. Bor du i Oslo, er det mange steder i ok pendleravstand som er mye rimeligere. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere kan ikke bo sammen til du finner noe du kan flytte til? Anonymkode: 3b57a...b04 Han presser på for å bli ferdig, men jeg har jo ikke noe sted å bo. Og jeg blir så redd for de høye prisene som er nå, og da særlig å måtte kjøpt noe «i farta». Det samme gjelder leie, som utleier gjerne vil ha langtidsleie. Da får jeg ikke kjøpt om noe aktuelt dukker opp, og jeg går glipp av verdistigning og må ut med sikkert 13 000, minst, pr mnd i leie. Jeg er også usikker på prisen vi blir enig om for vår felles bolig. Anonymkode: 0c172...b66
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det første dere må avklare er jo hvem som skal bli boende i boligen dere eier sammen - og så sjekke med banken om vedkommende som vil bli boende får hele lånet alene. Så må jo den andre finne seg nytt sted å bo, enten om dette er å leie eller skaffe nytt finansieringsbevis for å kjøpe? Spørsmålet er vel hvor lenge du orker å bo med vedkommende. Å leie er jo en grei plass å starte om du vil komme deg ut og komme deg videre og heller vurdere å kjøpe litt senere. Får jo ikke noen av dere ta over nåværende bolig alene må dere jo selge denne og begge flytte. Anonymkode: a9420...312 Ja. Han maser om å fastsette pris her. Jeg tenker vi bør ha takstmann. Litt uheldig at vi delvis har begynt å pusse opp, så det ser ikke slik jeg helst ville ønsket før en takst. Anonymkode: 0c172...b66
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han presser på for å bli ferdig, men jeg har jo ikke noe sted å bo. Og jeg blir så redd for de høye prisene som er nå, og da særlig å måtte kjøpt noe «i farta». Det samme gjelder leie, som utleier gjerne vil ha langtidsleie. Da får jeg ikke kjøpt om noe aktuelt dukker opp, og jeg går glipp av verdistigning og må ut med sikkert 13 000, minst, pr mnd i leie. Jeg er også usikker på prisen vi blir enig om for vår felles bolig. Anonymkode: 0c172...b66 Du kan ikke presse ham til å droppe eget boligkjøp. Enten leier du, eller så kjøper du. Uten barn er ikke dette et voldsomt problem, du trenger ikke tenke på skolekrets osv. Anonymkode: dcaa7...0e4 5
Brunello Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han presser på for å bli ferdig, men jeg har jo ikke noe sted å bo. Og jeg blir så redd for de høye prisene som er nå, og da særlig å måtte kjøpt noe «i farta». Det samme gjelder leie, som utleier gjerne vil ha langtidsleie. Da får jeg ikke kjøpt om noe aktuelt dukker opp, og jeg går glipp av verdistigning og må ut med sikkert 13 000, minst, pr mnd i leie. Jeg er også usikker på prisen vi blir enig om for vår felles bolig. Anonymkode: 0c172...b66 Dersom du er usikker, bør du kreve den solgt. 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leie i første omgang, bor der og kjøpe når noe skeiet dukker opp. Selge felles bolig. Anonymkode: 70e3b...b07 Ja, men det er så vanskelig å finne noe ok. Føler ikke at jeg får startet på nytt i en leid bolig. Samtidig som det ikke er noe å kjøpe. Får helt panikk av dette. Anonymkode: 0c172...b66
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Du må ikke finne deg i at HAN fastsette prisen her! Ring på mandag og får en til å komme ut og taksere huset. Hvis du eier 50/50 så få du nok en god gevinst slik du kan ha egenkapital for å kjøpe. Mange ting til salgs akkurat nå. Anonymkode: 7240c...bcb 15
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Det er da ikke noen krise å leie noe i en periode. Anonymkode: 60d50...4a5 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Jeg mener at du kan kreve huset solgt. Dersom han kaster deg ut må du kreve leie av ham for din andel i huset. Jeg ville ha krevd salg, så får du kjøpt og solgt i samme marked. Ikke finn deg i at han velger prisen selv. Dersom det skal på markedet må dere kanskje ferdigstille huset sammen. Det er ikke han som legger føringene her så lenge dere er eiere begge to. Anonymkode: 960b6...eea 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ...Det samme gjelder leie, som utleier gjerne vil ha langtidsleie. Da får jeg ikke kjøpt om noe aktuelt dukker opp, og jeg går glipp av verdistigning og må ut med sikkert 13 000, minst, pr mnd i leie. Anonymkode: 0c172...b66 Ja, er surt å leie når du foretrekker å eie såklart, men du har neppe noe valg med mindre du skal flytte til et helt anna område. Anonymkode: 70e3b...b07
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 Ikke gidd å bo i Oslo. Du får tre ganger så mye for samme prisen innen en times kjøring. Anonymkode: 23c54...97e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det samme gjelder leie, som utleier gjerne vil ha langtidsleie. Da får jeg ikke kjøpt om noe aktuelt dukker opp, og jeg går glipp av verdistigning og må ut med sikkert 13 000, minst, pr mnd i leie. Nå overdriver du her. Du leier med maks tre måneders oppsigelse, noe du uansett må beregne for overtakelse av ny leilighet. Ro ned! Anonymkode: 9850a...2f0 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke gidd å bo i Oslo. Du får tre ganger så mye for samme prisen innen en times kjøring. Anonymkode: 23c54...97e Det kommer helt an på størrelsen på huset/leiligheten. For små leiligheter gjelder dette så klart, men kjøper man villa, så er det mange steder ikke mye dyrere inne i Oslo enn utenfor. Anonymkode: 9850a...2f0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå overdriver du her. Du leier med maks tre måneders oppsigelse, noe du uansett må beregne for overtakelse av ny leilighet. Ro ned! Anonymkode: 9850a...2f0 Jeg har sett på en leilighet til leie nå og der står det leietid ett år minimum. Også på flere leiligheter. Jeg tenker også 3 mnd. Men hvor lang tid er vanlig på å komme seg ut? Hva er rimelig tid å kunne bo her og så lete? Jeg må jo kjøpe ny sofa osv muligens tilpasset til et sted jeg ikke skal bo på sikt. Anonymkode: 0c172...b66
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du må ikke finne deg i at HAN fastsette prisen her! Ring på mandag og får en til å komme ut og taksere huset. Hvis du eier 50/50 så få du nok en god gevinst slik du kan ha egenkapital for å kjøpe. Mange ting til salgs akkurat nå. Anonymkode: 7240c...bcb Ja, tenker vi bør ha takst. Bare kjedelig når vi ikke har rukket å shine det her. Anonymkode: 0c172...b66
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja, tenker vi bør ha takst. Bare kjedelig når vi ikke har rukket å shine det her. Anonymkode: 0c172...b66 Da slipper du å bruke mer av din egen penge på det. Anonymkode: 7240c...bcb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå