NorthernLight Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Hol kommune forbyr gjester på hytta i påsken. «Fra og med 24. mars til 11. april blir det ulovlig å ha besøk på hytta på Geilo eller i resten av Hol kommune. – Reglene fra sentralt hold er ikke tydelige nok, sier ordfører Petter Rukke (Ap).» https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dlMwgX/hol-kommune-forbyr-gjester-paa-hytta-i-paasken Syns egentlig folk kan holde seg hjemme i påsken pga smittesituasjonen i Norge, de nye mutasjonene osv. 4
Milky Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Det der hindrer ikke folk å dra på hytta.. er jo lov å dra, bare ikke lov å ha gjester 6
MrsRose Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 (endret) Men jeg skjønner ikke VG her. Står jo BØR i forskrift: https://www.hol.kommune.no/beredskap/veiledere/ Edit: ser den står oppdatert 19/3, så sikkert ikke oppdatert på sidene sine enda. Men rart at VG legger ved lenke. Skaper forvirring. Endret 21. mars 2021 av MrsRose
Blekkulfina Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Spicymami skrev (1 time siden): Det der hindrer ikke folk å dra på hytta.. er jo lov å dra, bare ikke lov å ha gjester Nei, det kommer nok ikke til å hjelpe så mye er jeg redd. Folk tolker dessuten familie i forlenget forstand, og sier at de er «i kohort» med andre vennefamilier osv. Så lenge det ikke går politi fra dør til dør i hyttekommunene og faktisk sjekker det, er det nok fortsatt mange som velger å tøye strikken. 2
Brunello Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Blekkulfina skrev (1 minutt siden): Nei, det kommer nok ikke til å hjelpe så mye er jeg redd. Folk tolker dessuten familie i forlenget forstand, og sier at de er «i kohort» med andre vennefamilier osv. Så lenge det ikke går politi fra dør til dør i hyttekommunene og faktisk sjekker det, er det nok fortsatt mange som velger å tøye strikken. Dersom man blir smittet sliter man. 1
Blekkulfina Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Dersom man blir smittet sliter man. Ja, men hvis man er tilbøyelig til å omgå regelverk rundt hyttebesøk er man sikkert tilbøyelig til å dra en aldri så liten hvit løgn til smittesporerne også er jeg redd... 4
laus Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Bare for å ha sagt det, så har heller ikke fastboende i Hol kommune lov til å ha gjester. Gjelder ikke bare fritidsboliger/hytter. 2
Forever22 Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Ryddet for forherligelse av brudd på smittevern. Forever22,mod 1
Diamant20 Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Burde stå ala «kun husstanden til eier kan være på hytta» kan sjekkes ved å se hvor folk er folkeregistrert.
Stig Helmer Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Hva med de som eier hytta sammen? Vi eier hytta sammen med våre foreldre, men vi er ikke samme husstand. Jeg har tenkt at det er ok uansett siden vi eier hytta sammen, vi bor 10 min unna hverandre til vanlig, vi er ikke sammen med noen andre på fritiden enn de (besteforeldrene på den andre siden har gått bort) og vi er begge enebarn... men har ikke lyst til å bryte loven
Anbefalte innlegg