Gå til innhold

Hva ville dere studert, og hva har dere studert? Hvor fornøyde er dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger inspirasjon😩

Anonymkode: 0246c...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville studere til å bli bhglærer, og er det jeg ble. Veldig fornøyd og elsker jobben min

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Informatikk, psykologi, studerer informatikk nå da, ikke fornøyd med å jobbe med mennesker 

Anonymkode: 05151...2c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung ønsket jeg å bli enten politi, marinbiolog eller fotograf. Jeg tok utdannelse i 30 årene, og ble vernepleier. Ikke så fornøyd, da det ikke var førstevalget mitt. Men som enslig mor, måtte jeg velge et yrke hvor jeg var sikker på å få jobb. 

Anonymkode: a68d3...528

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Master i farmasi. 

Anonymkode: df5ff...78d

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha studert rettsvitenskap, politi eller journalistikk. Har en bachelorgrad i pedagogikk. Er på vei til å bytte beite.

Anonymkode: a5c62...438

AnonymBruker
Skrevet

Studerer HR og personalledelse. Fornøyd med det jeg lærer og hvilke muligheter det gir meg med tanke på tidligere arbeidserfaring osv. Men er overhodet ikke fornøyd med opplegget det siste året pga corona. Angrer på at jeg ikke tok permisjon når alt ble stengt/nettbasert, og heller ventet med å starte igjen til ting var tilbake til normalt. Nå er jeg straks ferdig, så biter bare tennene sammen og holder ut! 

Anonymkode: 4d28d...4e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i reiseliv. Fullstendig bortkastet.

Anonymkode: 99e54...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Studerte rettsvitenskap. Er utrolig fornøyd. Har en god og sikker jobb, og spennende arbeidsoppgaver. Veldig glad at jeg utdannet meg til noe hvor jeg kan ha en avslappet arbeidstid og samtidig ha god lønn. 

Anonymkode: f1edd...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt arkitekt, landskapsarkitekt, Bygg ingeniør eller by-og regionplanlegging. Kan få litt inspirasjon her: https://www.planutdanning.no/?gclid=Cj0KCQjw3duCBhCAARIsAJeFyPX-BMepZ_wBCSncG8qCx_nxoTBXQUWlqr5VEQjD5g9grLi6whyD4TEaAvOfEALw_wcB

Har master i Fysisk Planlegging på NTNU og jobber for øyeblikket som rådgiver innen byggesak i kommune og trives med det.

Anonymkode: 592b7...23d

AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg drømte om flere ting; jus, arkeologi, journalist. Men høyest stod nok bioingeniør. Valgte sykepleier og likte ikke studiet, og ble heller ikke fornøyd etterpå i jobb. Men nå har jeg en ok jobb. Er nå i tenkeboksen om å bytte beite, fordi jeg ikke føler noen pasjon for jobben og ikke ser for meg å bli gammel i yrket.

Anonymkode: f9b34...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Spicymami skrev (2 timer siden):

Ville studere til å bli bhglærer, og er det jeg ble. Veldig fornøyd og elsker jobben min

Vanskelig studie?

Anonymkode: 9d949...75b

AnonymBruker
Skrevet

Drømte om å bli:

• kjemiker
  • farmasøyt
  • advokat
  • bibliotekar

Ble sivilingeniør, og ikke i kjemi, for det kom jeg ikke inn på. Studiene var kjempefine, men jobbmarkedet for min spesialisering var ikke godt nok da jeg var ferdig. Strevde med å få jobb, og da jeg først fikk jobb fant jeg ut at selv om utdanningen passet meg, så passet ikke yrket meg like godt. 

Jeg burde tatt bibliotekarutdanningen isteden. 

Anonymkode: 7b774...75a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Studerte dans. Skulle jeg valgt igjen ville jeg studert kriminologi.

Anonymkode: 5697f...a8a

• Liker 1
Skrevet

Studerer nå en mastergrad i økonomi. Snart ferdig. Angrer litt på at jeg ikke gikk for rettsvitenskap. Kunne tenkt meg å bli advokat, og jeg som person hadde nok passet bedre til det enn å drive med regnskap. Som 19 åring var jeg så usikker på om jeg ville ta økonomi eller jus, og endte på økonomi fordi det var mer åpent. Medisin er også ekstremt interessant, men jeg hadde ikke gode nok karakterer fra vgs.

Håper på å få en eller annen lederstilling i løpet av karrieren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mastergrad i pedagogikk. Jobber med HR i en stor organisasjon. Kjempefornøyd!!!

Anonymkode: 791a9...167

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Studerte audiologi, så jobber som audiograf. Angrer ja, skal ta en ny bachelor nå. Lite jobber over hele landet, null fleksibilitet så mannen må ta alle avtaler med barna. 
Er man uheldig og blir syk så blir pasientene rasende for da er det 3 måneder til de kan få ny time pga ventetid. Skal ta økonomi og administrasjon neste gang. 

Anonymkode: d0078...cfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Studerte ergoterapi, og er nå autorisert ergoterapeut. Synes studiet var ganske greit, interessante tema. Er fornøyd med jobben og arbeidsoppgavene, men det er helt klart en utfordring at det ikke er så mange jobber å ta av. Har gått i flere vikariater, og ikke fått fast jobb. 

Jeg har tenkt flere ganger at jeg burde studere videre og gjøre noe annet siden jeg ikke får fast jobb. Er veldig dumt for som skrevet overfor så liker jeg jo jobben og arbeidsoppgavene.

Jeg tenker på å studere f.eks eiendomsmegling eller bioingeniør.

Anonymkode: 54493...9cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dyrlege. Ville muligens heller valgt rettsvitenskap nå. Evt medisin, men hatt ikke-klinisk jobb. 

Anonymkode: 54864...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har snart en master i et realfag. Særdeles lite fornøyd med valget. Universitetsopplevelsen har i det hele tatt vært en stor skuffelse. Angrer på at jeg ikke ble økonom

Anonymkode: a8e6b...149

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...