Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke å sove lengre og har verdens verste samvittighet. Babyen min klarer ikke å sove uten at han ligger i den samme sengen som meg.

Babyen har egen seng som han ikke vil ligge i.. Har prøvd alt mulig uten at det har funket. Jeg sover dessuten ganske lett.. Men..

I dag våknet jeg at babyen hadde kanten av dynen min over ansiktet og jeg går nå rundt med angst. Hva om jeg ikke våknet??? Hvordan klarte jeg (???) få dynen over ansiktet hans?! Hvor lenge låg dynen over?? 😥😥😥

Nå tør jeg virkelig ikke å ha han i sengen min og gruer meg allerede til i natt når han skal legge seg.. 

Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: ab3a3...11a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nattpose er fint

Anonymkode: 807e4...606

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nattpose er fint

Anonymkode: 807e4...606

Fikk beskjed at babyen kan åle seg nedover i nattposen og at det heller ikke er trygt.. Heller ikke trygt å feste dynen av den samme grunnen har jeg fått høre.. 😢

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha sengen til baby ved siden av din  ?  Da kan du holde baby i hånden så han kjenner at du er rett der .
Og hvis han begynner å grine , så snakker du rolig til ham eller synger litt for ham mens du klemmer mykt rundt hånden og armenn hans .
Min baby fikk ikke komme opp av sengen etter hun var lagt uten at hun trengte ny bleie.  På under en uke sov hun i sin egen seng .

Anonymkode: 6b1d7...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en vogndyne til babyen min. Min egen dyne ligger til livet mitt. og så sover jeg med langermet pysj. 

Anonymkode: 5dd86...b79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løsning: nattpose :) 

Anonymkode: 83cfd...14a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan du ha sengen til baby ved siden av din  ?  Da kan du holde baby i hånden så han kjenner at du er rett der .
Og hvis han begynner å grine , så snakker du rolig til ham eller synger litt for ham mens du klemmer mykt rundt hånden og armenn hans .
Min baby fikk ikke komme opp av sengen etter hun var lagt uten at hun trengte ny bleie.  På under en uke sov hun i sin egen seng .

Anonymkode: 6b1d7...706

Har bedside crib og har prøvd å ligge så nært som mulig, holde hånden, ha kroppskontakt, ligge over med en pupp i munnen på han sånn han sovner.. Men funker ikke 🥺 Han begynner å hylgrine og er helt fra seg! 

Har også prøvd en bred babynest i min egen seng, men det aksepterer han kun på dag tid av en eller annen grunn.. 

Men kanskje det er mer som en tilvenningssak? Må bare gå i noen dager med hylefasen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nattpose, som er i riktig størrelse.

Og få ungen over i egen seng. Har aldri samsovet med noen av mine barn, det hadde jeg aldri klart. 

Anonymkode: 2cb66...03b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Anonymkode: 2cb66...03b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk beskjed at babyen kan åle seg nedover i nattposen og at det heller ikke er trygt.. Heller ikke trygt å feste dynen av den samme grunnen har jeg fått høre.. 😢

Hvorfan skal de klare det?

Vi snakker ikke om stor vognpose. Nattpose er lagd med egen del til ermene.

En baby klarer aldri å snike begge armer inn under der med mindre den også sniler seg inn i kortermet body.

Du kan også kjøpe tykkere pysj fra Nøstebarn. 

Anonymkode: 83cfd...14a

• Liker 7
Skrevet

For oss funket det å ha babynestet oppe i vår seng- og babyen i nattpose. Da var det liksom en kant fra nestet som gjorde at min dyne ikke kom over babyen. 

AnonymBruker
Skrevet
Butter skrev (2 minutter siden):

For oss funket det å ha babynestet oppe i vår seng- og babyen i nattpose. Da var det liksom en kant fra nestet som gjorde at min dyne ikke kom over babyen. 

Tør ikke la babyen sove i nest uten tilsyn heller jeg😬 Mulig jeg er hysterisk men.

Anonymkode: 4c850...650

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, det må ha vært en traumatisk opplevelse for deg! Skjønner godt at du ble redd. 

For trygg samsoving anbefales det bruk av egen dyne til babyen. Og at man sover i samme høyde. 

Jeg hadde prøvd å holde meg noenlunde våken når jeg ammet barnet i søvn, for så å (rape først om behov) og så flyttet baby enten over i sengen sin eller i ansiktshøyde. (her brukte vi et lite laken baby lå på som vi dro i laknet så hun ikke våknet, det sparte også veldig mye lakenvask) 

Anonymkode: 155e0...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som har samsovet med barnet sitt har nok opplevd det samme som deg. Jeg samsov endel ufrivillig med babyen fordi jeg så lett sovnet ved nattamming, og jeg opplevde også en gang at dynen var over hodet hans. Jeg fikk helt panikk og var redd for at han skulle ha blitt skadet, men det gikk helt fint! Det er selvsagt ikke bra og kan være farlig, men ikke gi deg selv så dårlig samvittighet, alle kan gjøre feil. Men jeg skjønner jo at du fikk deg en støkk og at det ikke føles så komfortabelt å samsove lenger, så kanskje du bare må ta kampen for å få han til å sove i egen seng heretter. 

Anonymkode: 4a21a...ba0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover rett og slett med en tykk cardigan, for å ikke fryse på overkroppen (cardigan og ikke genser pga ammingen). Jeg bruker da dyne, men har den mye lenger ned på kroppen. Og dette funker fint.

Anonymkode: 7ae45...936

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sov i samme seng med langermet nattkjole av ull. Funka fint, varm baby hatet dyne uansett 

Anonymkode: a45b1...087

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sover rett og slett med en tykk cardigan, for å ikke fryse på overkroppen (cardigan og ikke genser pga ammingen). Jeg bruker da dyne, men har den mye lenger ned på kroppen. Og dette funker fint.

Anonymkode: 7ae45...936

Kjempegodt tips ☺️ har selv gjort det ☺️

Anonymkode: 155e0...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tør ikke la babyen sove i nest uten tilsyn heller jeg😬 Mulig jeg er hysterisk men.

Anonymkode: 4c850...650

Ja, det er du. 

Anonymkode: 32c10...26b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det faktisk dyne som ikke er anbefalt før baby er 1 år

Anonymkode: 2de13...bee

AnonymBruker
Skrevet

Her har babyen egen, lett dundyne. Han planter albuene oppå dyna på hver side av overkroppen, så jeg er ikke redd for at han skal få den over seg. Det er nesten litt vanskelig å få bort dyna når jeg må flytte på den. 

Anonymkode: 416cb...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...