AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Stoppet helt å handle på Wish etter de skrotet 350-kronersgrensen, og blir veldig usikker på hva de egentlig mener når jeg leser om det på Wish. Dere som har handlet derfra i det siste, kommer det toll på i etterkant? Eller har dere bare betalt det som som kommer i regningen fra Wish? Anonymkode: 40eff...c81
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 Jeg handler titt og ofte på wish. De krever inn momsen så du får ikke noen ekstra utgifter utenom det som står i handlekurven. Anonymkode: 049bd...7fa
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Toll og merverdiavgift er to forskjellige avgifter som ikke har noe med hverandre å gjøre. Hvis den utenlandske nettbutikken er registrert i VOEC skal de kreve opp merverdiavgift. Det er tolletaten som beregner og krever opp toll. Det er ikke alle varer det er toll på. Anonymkode: a6a9e...f54 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Bestiller litt småtteri derfra. Aldri fått ekstrautgifter. Anonymkode: 86fa4...545
Milky Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Moms er beregnet i prisen du får opp på wish. Kjøpt masse der og aldri fått noe toll. Og ja har kjøpt for store summer også
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Spicymami skrev (32 minutter siden): Moms er beregnet i prisen du får opp på wish. Kjøpt masse der og aldri fått noe toll. Og ja har kjøpt for store summer også Om du må betale toll avhenger av hva slags produkter du har kjøpt. Det er veldig få varegrupper annet enn klær og mat det er toll på. Klær under 3000 kr er tollfritt. Anonymkode: ec562...e8f 1
Milky Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du må betale toll avhenger av hva slags produkter du har kjøpt. Det er veldig få varegrupper annet enn klær og mat det er toll på. Klær under 3000 kr er tollfritt. Anonymkode: ec562...e8f Kanskje det er derfor jeg ikke har fått toll😂 meste er «ting» ikke så mye tøy derifra
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Takk for svar! -TS Anonymkode: 40eff...c81
ErGlad Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Er Wish trygt å handle? Hvor sender de varene fra?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Just now, Visum said: Er Wish trygt å handle? Hvor sender de varene fra? Trygt, i samme gate som ebay. Paypal og VISA sikrer forbrukeren relativt greit. Sender mye av varene fra Kina. Anonymkode: 7096c...788
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Visum skrev (49 minutter siden): Er Wish trygt å handle? Hvor sender de varene fra? Hva mener du med trygt? jeg har aldri opplevd noe shady, man får tilbake pengene om varen ikke kommer og man sender krav om refusjon innen en viss tid. Man betaler med paypal, tror til og med de har samarbeid med klarna. Men hva tingene angår så må du ikke finne på å kjøpe feks telefonladere osv, de er livsfarlige. Og man må ha i bakhodet at de ikke følger norske krav til innhold av stoffer, sminke inneholder urin og asfalt, klær kan inneholde stoffer som du kan reagere på om du er riktig uheldig. det er mange ulike forhandlere som sender fra over alt, stort sett kina. Anonymkode: 049bd...7fa
Kittykat Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 Har handlet fra wish flere ganger etter at 350 kroners grensen forsvant. Summen som står i handlekurven er det du må betale. Ingen toll og moms kommer etterpå. Jeg har lest i en gruppe på Facebook som påstår at man må betale moms og toll, men det igjen kommer jo an på hva man kjøper. Jeg har aldri opplevd å få toll og moms på det jeg har kjøpt. Og jeg har handlet mye hos wish etter grensen forsvant.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 Litt komplisert med den fjerningen av 350 kr grensen. Den ble utsatt på ubestemt tid og er det ennå ( se tolletatens nettsider om overgangsordning) Sist jeg sjekka på Wish sine sider ( i går) så stå det de ikke bataler mva.. Skal se om jeg finner og legge ut link Anonymkode: a0a40...ae3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 Så rart... På retningslinjene når jeg går inn på pc sier wish de drar inn mva fra Norge.. https://www.wish.com/tax_policy?hide_login_modal=true mens i appen : Anonymkode: a0a40...ae3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Litt komplisert med den fjerningen av 350 kr grensen. Den ble utsatt på ubestemt tid og er det ennå ( se tolletatens nettsider om overgangsordning) Sist jeg sjekka på Wish sine sider ( i går) så stå det de ikke bataler mva.. Skal se om jeg finner og legge ut link Anonymkode: a0a40...ae3 Slutt å spre informasjon som er helt feil da. Dette er jo enkelt å sjekke på nettet også. Den ble utsatt på veldig bestemt tid, faktisk, og har vært i kraft i snart et år nå. Og nei, det er ikke noe særlig komplisert. Vi har et register over nettsider/butikker som krever inn moms på vegne av staten. Det kalles VOEC-registeret. Wish står der. Jo, du betaler moms når du betaler hos wish, samme med ebay og en del andre av de store aktørene. Anonymkode: 7096c...788
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/overgangsordning/ Mener den gjelder ennå. Spurte tolletaten for ett halvt år siden og da var den gjeldende og de sa de ikke visste når den ville opphøre. Men får vel spørre igjen.. den som lurer. Ser ikke den står den er opphevet i allefall Anonymkode: a0a40...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Wish krever inn norsk moms https://merchantfaq.wish.com/hc/en-us/articles/360045609693-How-to-comply-with-Norway-VAT-requirement-effective-April-1-2020- https://www.wish.com/tax_policy?hide_login_modal=true Anonymkode: ec562...e8f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Wish krever inn norsk moms https://merchantfaq.wish.com/hc/en-us/articles/360045609693-How-to-comply-with-Norway-VAT-requirement-effective-April-1-2020- https://www.wish.com/tax_policy?hide_login_modal=true Anonymkode: ec562...e8f så bra. Ble forvirra når jeg sjekka i går og fikk opp det jeg tok bilde av over... Anonymkode: a0a40...ae3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 Overgangsordningen gjelder fortsatt. Den gjelder i de tilfellene der selger ikke er Voec-registrert. Anonymkode: ec562...e8f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slutt å spre informasjon som er helt feil da. Dette er jo enkelt å sjekke på nettet også. Den ble utsatt på veldig bestemt tid, faktisk, og har vært i kraft i snart et år nå. Og nei, det er ikke noe særlig komplisert. Vi har et register over nettsider/butikker som krever inn moms på vegne av staten. Det kalles VOEC-registeret. Wish står der. Jo, du betaler moms når du betaler hos wish, samme med ebay og en del andre av de store aktørene. Anonymkode: 7096c...788 https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/overgangsordning/ Anonymkode: a0a40...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå