Gå til innhold

Smarte triks for å få hverdagen til å gå opp med nyfødt og større søsken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vi har akkurat fått nummer to, og har ei jente på fire år hjemme:) Hun har barnehageplass, men jeg tenker på de dagene hun skal være hjemme. 

Jeg trenger noen smarte triks for å få hverdagen til å "gå opp" når mannen begynner i jobb igjen. Han jobber foresten fra lunsjtid og ut til kvelden. Så etter barnas leggetid😊

Hva gjør dere når middagen skal lages? Har bæresele, relativt god form. Ikke oppvaskmaskin 🙃

Hva blir nedprioritert av husarbeid? Hva blir prioritert? 

Anonymkode: 5d90b...d20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er to hjemme på formiddag tenker jeg mye må gjøres da av husarbeid og matlaging. Forbered det meste av middagen så den bare kan varmes/gjøres ferdig ved middagstider. F eks kan alt i en form/gryte minske på oppvask.

Klesvask og rent bad og kjøkken prioriteres her. Ellers tas andre ting ved behov og tid/overskudd.

Anonymkode: 7e9b9...dc4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis dere er to hjemme på formiddag tenker jeg mye må gjøres da av husarbeid og matlaging. Forbered det meste av middagen så den bare kan varmes/gjøres ferdig ved middagstider. F eks kan alt i en form/gryte minske på oppvask.

Klesvask og rent bad og kjøkken prioriteres her. Ellers tas andre ting ved behov og tid/overskudd.

Anonymkode: 7e9b9...dc4

Takk for godt tips ☺️ former og gryter høres smart ut ☺️ 

Anonymkode: 5d90b...d20

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 3 år og en på 5 uker. 

Prepper alt av mat mens mannen er hjemme. Her er babyen så urolig om ettermiddagen og kvelden at jeg ikke for gjort en dritt da. Bæreselen hater han... og storebror er veldig vilter..

Her har vi robotstøvsuger, heldigvis.. matlaging og klesvask tas. Resten får flyte til de dagene vi har overskudd. 

Anonymkode: a1f69...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...