Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når baby ammer på den ene puppen - så lekker det fra den andre. Hver gang. På natt, hvis det har gått mer enn 3 timer så er begge ammeinnleggene mine gjennomvåte.. er dette pga overproduksjon? Baby er bare to uker gammel og jeg har fullammet i litt over 1 uke..

Anonymkode: 2e5ca...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hent normalt. anbefaler å kjøpe en haaka brystpumpe som du kan samle melka i som lekker, slik at du kan fryse ned i tilfelle dere trenger en dag

Anonymkode: f918a...9e4

Skrevet

Tar som regel et par uker før det stabiliserer seg. Jeg kunne stå i dusjen og det lakk fra begge to. 😄 Puppene ble mer "behagelige" etter 2-3 uker. Måtte i starten ta en pupp om gangen, så jeg byttet ikke pupp før 8-10 timer, så han fikk bare høyre i 8-10 timer så ble det venstre pupp i 8-10 timer. Da tok det ikke langt tid før de regulerte seg selv. Hadde jo nok melk til en flokk jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Du får bruke ringeknappmetoden . 
Trykk inn brystvorten til du kjenner at stikningene eller melkestrømmrn  stopper opp . 

Anonymkode: 7bb2b...367

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ekstremt mye lekasje og overproduksjon, det roet seg da babyen var ca 4 mnd. Men jeg måtte ha en flaske tilgjengelig når jeg ammet, som melk fra det andre brystet rant ned i. Fylte nesten en hel flaske ved hver amming. Måtte også  bruke tisselaken i senga, for alt var vått når jeg våknet om morgenen. I dusjen sto melkespruten i alle retninger. Måtte ha med klesskift hvis jeg skulle på besøk, men holdt meg stort sett hjemme, for plutselig var jeg gjennomvåt. 

Anonymkode: 9745a...905

Skrevet

er helt vanlig, utdrivingsrefleksen starter på begge brystene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt. Husker jeg satt i lenestolen i stua og skulle amme babyen på høyre brystet, så jeg åpnet opp for begge. Da sprutet det morsmelk fra venstre bryst rett ut i lufta og over en meter bort på stuebordet... Så det er trøkk i den utdrivingsrefleksen! Den går på begge brystene, når barnet begynner å suge på den ene siden. Man må derfor alltid ha noe over det andre brystet for å fange opp/suge opp melken som renner ut. Jeg pleide å legge en gasklut over det motsatte brystet mens jeg ammet.

Anonymkode: e238f...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...