AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er 32 år, samboer, ingen barn, full jobb. De siste årene har jeg blitt veldig lettrørt, og det siste året virkelig ILLE 😂 Jeg har tidligere vært hos psykolog for ventilering etc for noen år siden, ikke store issues, så det er ikke noe underliggende jeg sliter med. Jeg gråter mest av hyggelige ting som når noen vinner medalje, gjenforeninger, rørende ting på film etc. Jeg gråter også lett av at andre gråter. Jeg får også gråtestemme 😂 vi snakker noen sekunder til et par minutter med tårer. Jeg vet jeg er meget empatisk, så dette er jo noe av «problemet». Hører det ofte blir verre etter man får barn.... Jeg synes jo det er flaut til tider da jeg føler jeg fremstår emosjonelt ustabil og som en «skrikerunge» 😂 Gode tips til å holde tårene tilbake? Anonymkode: 8b519...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 32 år, samboer, ingen barn, full jobb. De siste årene har jeg blitt veldig lettrørt, og det siste året virkelig ILLE 😂 Jeg har tidligere vært hos psykolog for ventilering etc for noen år siden, ikke store issues, så det er ikke noe underliggende jeg sliter med. Jeg gråter mest av hyggelige ting som når noen vinner medalje, gjenforeninger, rørende ting på film etc. Jeg gråter også lett av at andre gråter. Jeg får også gråtestemme 😂 vi snakker noen sekunder til et par minutter med tårer. Jeg vet jeg er meget empatisk, så dette er jo noe av «problemet». Hører det ofte blir verre etter man får barn.... Jeg synes jo det er flaut til tider da jeg føler jeg fremstår emosjonelt ustabil og som en «skrikerunge» 😂 Gode tips til å holde tårene tilbake? Anonymkode: 8b519...b8c Lurer på det samme. Har det åså sånn 😄 Anonymkode: ad079...37e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer på det samme. Har det åså sånn 😄 Anonymkode: ad079...37e Godt at det er flere 😂 kjenner ingen som er så lettrørt som meg. I begravelser gråter jeg fra jeg ser kirka 😂 Anonymkode: 8b519...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt at det er flere 😂 kjenner ingen som er så lettrørt som meg. I begravelser gråter jeg fra jeg ser kirka 😂 Anonymkode: 8b519...b8c Huff ja, skal jeg innrømme noe som ikke er et tips altså! Jeg tok et raust glass vin før broren min skulle gifte seg, for da den eldste broren min giftet seg hulk gråt jeg, satte nesten ut presten. Det hjalp faktisk 😄 Kanskje det ikke er noe å gjøre med det? Det er sånn vi er på godt og ondt 😊 Anonymkode: ad079...37e
Trolltunge Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Alle kvinner på min mors side er slik, så det er mest en litt moro ting. Vi kikker på hverandre, ser de andre er også er rørt til tårer, og så ler vi av at slik er vi. 😄 Ja det blir verre når man får barn, men du trenger ikke å skamme deg over dette. Vi er mange "i klubben", og det er ikke en uting å bli berørt av ting. Jeg har ikke så gode tips til å slutte med det, men anbefaler deg å akseptere det. Jeg gråter gråter veldig sjeldent. Altså gråter fordi jeg er lei meg skjer omtrent en gang i året bare, så min mann setter på filmer han vet jeg vil felle noen tårer av og når det skjer sier han fornøyd at det er bra for meg. 😂
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Huff, har det på samme måte og synes det er flaut og irriterende 😛 Prøver febrilsk å fokusere på noe annet når jeg kjenner tårene presse på, men det fungerer som regel heller dårlig. Anonymkode: 01740...e3f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Har blitt skikkelig ille etter at jeg fikk barn. Sitter og griner av alle Disneyfilmer fordi jeg blir så rørt, liksom 🙄 Anonymkode: 2b342...c21
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Er helt lik, og det er til tider ganske plagsomt. Jeg prøver å tenke på andre ting når jeg kjenner tårene kommer, men som regel funker det ikke.😅 Har bare innsett at det er slik jeg er: følelsene på utsiden av kroppen, mye empati og bryr meg om andre. Prøver å snu det; det er jo egentlig en fin ting å kunne bli rørt på andre sine vegne. Og tårer er bare vann 😉 Anonymkode: 5973a...325 2
Gjest nejve Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Jeg er også ekstremt lettrørt, men synes det er en fin ting. Det er fint at man tør å være sårbar foran andre. Jeg har også bare opplevd positive reaksjoner på det.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har blitt skikkelig ille etter at jeg fikk barn. Sitter og griner av alle Disneyfilmer fordi jeg blir så rørt, liksom 🙄 Anonymkode: 2b342...c21 Frykter jeg blir ei mor som gråter for hver minste ting 😂 og gråter når barnet opptrer med sang i barnehagen osv 😂 TS Anonymkode: 8b519...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #11 Skrevet 21. mars 2021 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Alle kvinner på min mors side er slik, så det er mest en litt moro ting. Vi kikker på hverandre, ser de andre er også er rørt til tårer, og så ler vi av at slik er vi. 😄 Ja det blir verre når man får barn, men du trenger ikke å skamme deg over dette. Vi er mange "i klubben", og det er ikke en uting å bli berørt av ting. Jeg har ikke så gode tips til å slutte med det, men anbefaler deg å akseptere det. Jeg gråter gråter veldig sjeldent. Altså gråter fordi jeg er lei meg skjer omtrent en gang i året bare, så min mann setter på filmer han vet jeg vil felle noen tårer av og når det skjer sier han fornøyd at det er bra for meg. 😂 Min far er en lettrørt type og alle hans tre barn er likedan. Pappas søsken er også lettrørte og igjen deres barn. Så du kan jo forestille deg bryllup, konfirmasjoner og liknende i vår familie. Jeg har innfunnet meg med at jeg er sånn. Anonymkode: 139ea...8b6 2
Trolltunge Skrevet 21. mars 2021 #12 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har blitt skikkelig ille etter at jeg fikk barn. Sitter og griner av alle Disneyfilmer fordi jeg blir så rørt, liksom 🙄 Anonymkode: 2b342...c21 Jeg og. 😄 Jeg trodde at jeg ikke var rammet av denne familie"svakheten" til jeg var gravid med førstemann, 19 år gammel. Da spratt plutselig tårene da jeg så en BILREKLAME. "Det er riktig nok din bil, men det er fremdeles vår baby." Det var nok til at tårene spratt. 🤣🤣🤣 Da var det i gang. 😄 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #13 Skrevet 21. mars 2021 nejve skrev (1 minutt siden): Jeg er også ekstremt lettrørt, men synes det er en fin ting. Det er fint at man tør å være sårbar foran andre. Jeg har også bare opplevd positive reaksjoner på det. Folk småler jo som regel bare 😂 det er jo komisk. Gråt her en dag av et bursdagskort som bursdagsbarnet fikk av noen andre enn meg 😂 leste det høyt, og jeg syntes det var så fint. Ingen andre gråt TS Anonymkode: 8b519...b8c 2
Trolltunge Skrevet 21. mars 2021 #14 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min far er en lettrørt type og alle hans tre barn er likedan. Pappas søsken er også lettrørte og igjen deres barn. Så du kan jo forestille deg bryllup, konfirmasjoner og liknende i vår familie. Jeg har innfunnet meg med at jeg er sånn. Anonymkode: 139ea...8b6 Ja jeg kan lett se det for meg, for slik er det altså i min familie også. 😄
Gjest nejve Skrevet 21. mars 2021 #15 Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk småler jo som regel bare 😂 det er jo komisk. Gråt her en dag av et bursdagskort som bursdagsbarnet fikk av noen andre enn meg 😂 leste det høyt, og jeg syntes det var så fint. Ingen andre gråt TS Anonymkode: 8b519...b8c Det er bare å la tårene renne, synes jeg! Det viser bare at du har mye empati, og etter min erfaring er lettrørte mennesker de snilleste menneskene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #16 Skrevet 21. mars 2021 Det er mye bedre å være lettrørt og ha empati kjære TS, enn å være kald som en fisk... Anonymkode: 2a406...332 1
Eneri Skrevet 21. mars 2021 #17 Skrevet 21. mars 2021 Jeg har blitt verre og verre med sånn rørt-tårer med årene. Selvsagt den klassiske med å bli lettere rørt etter jeg fikk barn, men syns at etter jeg bikket førti er det blitt enda verre. Gråter svært sjelden av at jeg er lei meg på egne vegne, kanskje en gang i året, men er ufattelig lettrørt med filmer, å se bilder av egne barn eller tantebarn som små, fine dikt, tekst på gratulasjonskort osv. På jobb er vi flere damer i avdelingen som er slik. Vi jobber på videregående skole, og hvis det er en juleavslutning og elever spiller og synger så står vi der med tårer i øynene selv om det er hardrock 🙄Vi bare ser på hverandre og ler og kommenterer at vi tilhører "lettrørt-avdelingen'. Så de eneste tipsene jeg har er å ta et dypt magepust, slappe av i kroppen og le litt av at du er lettrørt (kanskje ikke begravelser da, der er tipset å ta maskara kun på vippene på øvre øyelokk og ellers la det stå til) 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #18 Skrevet 21. mars 2021 Dette viser jo bare at du har mye empati og sympati, ingenting å skamme seg over, vær deg selv Anonymkode: b438e...846
Scoops Skrevet 21. mars 2021 #19 Skrevet 21. mars 2021 Har ingen tips, men er helt lik selv og ble mye verre etter jeg fikk barn. Syns det til tider er litt slitsomt for jeg vil liksom ikke gå rundt og grine hele tiden heller
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #20 Skrevet 21. mars 2021 Scoops skrev (20 minutter siden): Har ingen tips, men er helt lik selv og ble mye verre etter jeg fikk barn. Syns det til tider er litt slitsomt for jeg vil liksom ikke gå rundt og grine hele tiden heller Slitsomt er det rette ordet ja 😂 har et lite håp om at det ikke blir verre når jeg får barn, for da blir det jo grining hele tida. TS Anonymkode: 8b519...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå