Gå til innhold

Noe jeg kunne gjort annerledes?

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

For et par år siden tok jeg imot en 6 år gammel Alaska husky som egentlig skulle avlives. Hun hadde aldri vært innendørs før, hadde bodd hele livet i en hundegård med 20+ andre hunder. Eieren brukte hundene til hundekjøring, men denne hunden var for sein i forhold til de andre hundene, og hun skulle derfor skytes. Jeg tok henne med meg hjem, men fikk henne ikke til å trives. Hun mislikte å være innendørs, og ble etterhvert deprimert og sluttet nesten å spise. Jeg var mye ute sammen med henne, mange timer hver dag. Gikk mye turer i skog og mark, og etterhvert satte jeg opp endel hinder o.l. slik at hun skulle få brukt hodet også. Det virket som hun likte dette, men med en gang vi kom innendørs var hun like nedfor igjen. Jeg sørget også for at hun fikk være sammen med andre hunder. På denne tiden ble jeg syk og måtte innlegges. Jeg plasserte hunden på en kennel, men etterhvert viste det seg at jeg kom til å måtte være på sykehuset i ganske lang tid. Jeg prøvde å finne noen som kunne passe hunden for meg, men etter å ha mislyktes med dette, bestemte jeg meg for å gi henne til dyrebeskyttelsen, som kanskje kunne gi henne et hjem hun ville trives bedre i. Men de kom ganske fort fram til at hun ikke kunne omplasseres, for hun ville antagelig aldri klare å venne seg til et liv innendørs. Og så ble hun avlivet.

Dette er en historie som plager meg forferdelig. Denne hunden var så snill, og det føles som om jeg skulle drept henne personlig. Hadde jeg bare hatt mer kompetanse på området, hadde jeg kanskje klart å venne henne til en ny livsstil og gjort henne lykkelig. Hver eneste kveld når jeg skal legge meg, blir jeg liggende og tenke på hvordan jeg sviktet denne hunden. Det er til å grine av :tristbla: ...

Er det noen her som har noen formening om ting jeg kunne gjort annerledes? Ting som kunne vært gjort bedre? Jeg føler så sterkt at jeg sviktet denne hunden, og selv om jeg kunne ha lyst på hund i framtiden så tør jeg ikke. Tenk om jeg svikter den også?

Dette ble veldig langt, men jeg trengte å få det ut, så håper dere bærer over med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som du har gjort det du kunne jeg! :klem:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Ok nå føles det litt bedre :) . Takk

Skrevet

Tror ikke du kunne ha gjort så mye mer jeg.

Det eneste måtte være å finne en ny eier som drev med hundekjøring. Men det hadde kanskje ikke vært så lett.

Tror ikke du trenger å bebreide deg selv uansett!

Skrevet

Og så må du tenke på at du var snill med henne og gjorde det beste du maktet da hun var hos deg! :kose:

Skrevet

Du skal ikke spørre deg om hva mer du kunne gjort eller hva du kunne gjort annerledes! Ut fra det jeg leser har du ikke bare gjort litt, men uendelig mye, mer enn de aller fleste menneskene jeg kjenner!

:klem: - og vit at du kan sove godt!

Gjest Spacegirl
Skrevet (endret)

Takk for fin tilbakemelding :) . Jeg har så lyst på hund (selv om jeg har 2 katter fra før), er oppvokst med hund, men har ikke turt siden jeg føler jeg feilet så til til grader med denne. Det var den første hunden jeg hadde ansvaret for alene, og da jeg føler at jeg mislyktes sånn, har jeg blitt veldig usikker på om jeg kommer til å kunne gi en evnt ny hund et bra hjem.

Endret av Fairy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...