AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Jeg tar Geofag 1 som privatist i år, og har begynt smått å jobbe med fordypningsoppgaven man må skrive til eksamen. Leter etter gode tips til hva jeg bør vektlegge i denne oppgaven! Generelt alle tips mottas med stor takknemlighet😅 Hvor i dybden må man egentlig gå?? Synes blant annet at en del av kildene boken (Terra Mater) tipser om er ganske dårlige, og jeg sliter med å finne andre steder enn Store Norske Leksikon som kan gi meg informasjon. Skriver om Island, og dekker alle kompetansemålene i én oppgave (geologi, hydrologi, klima, naturkatastrofer). Sett at mange selger oppgavene sine på Finn.no, og de har veldig mange figurer og bilder med i sine oppgaver. Er dette nødvendig? Og hvor kan jeg lete etter å finne disse figurene? Anonymkode: c6347...936
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 I min geofag 2 oppgave hadde jeg med skredbaneprofil og diverse kart av terrenget for å illustrere. Jeg skrev dog om skredfare. Tenker at det er en fordel å ta med illustrasjoner å vise til om det du skriver om. Anonymkode: 29736...847
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #3 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): I min geofag 2 oppgave hadde jeg med skredbaneprofil og diverse kart av terrenget for å illustrere. Jeg skrev dog om skredfare. Tenker at det er en fordel å ta med illustrasjoner å vise til om det du skriver om. Anonymkode: 29736...847 Ok, da skal jeg se om jeg finner noen illustrasjoner! Det står i oppgaveteksten av man skal utføre prosjektoppgaven med og uten digitale verktøy. Hva legges i dette? Anonymkode: c6347...936
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #4 Skrevet 22. mars 2021 Tenker at du bør vise til at du kan benytte ulike digitale verktøy til å beskrive geologi i området og besvare problemstillingen. Hvilke digitale verktøy som er aktuelle, avhenger jo av hva du skriver om. Eksempler er aktsomhetskart, kart over geologi, berggrunn og løsmasser, høydeprofil, kart over bratte områder, figurer som viser nedbørsmønster i området osv. Uten digitale verktøy innebærer vel at du knytter dette opp mot teori. Anonymkode: 29736...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå