Gå til innhold

Dere som har munnbindet under nesa - hvorfor?

Fremhevede innlegg

Gjest Pianobar
Skrevet

De som ikke dekker nesa men munnen med munnbind er kanskje munnpustere? 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aqila skrev (På 21.3.2021 den 12.39):

Ha ha, jeg har den faktisk under haka noen ganger hvis jeg f. Eks. Går ut av matbutikken og skal inn i bilen, også gå ut igjen av bilen og inn på en annen butikk/apotek/bensinstasjon. 

jeg sliter med å ha på maske over lenger tid, og med lenger tid mener jeg 10-15 min. 

var ikke slik på starten av pandemien munnbind bruket, men nå blir jeg så tett i nesa og klam... ufff men å ha masken under nesa men over munn gjør jeg heldigvis ikke😂

Da skal man bytte munnbind mellom hver gang.

• Liker 10
Skrevet
Diamant20 skrev (1 time siden):

Ja blir vel fort veldig dyrt. Rema1000 også sette seg inn i bilen, kaste masken i full søppelkasse med 10000 andre brukte masker, som gjør at man må stappe hånden inn i søppelbøtten, så kjørte 50m også ta på ny maske. ?! Står over☺️

• Liker 5
Skrevet
56 minutter siden, Aqila said:

Ja blir vel fort veldig dyrt. Rema1000 også sette seg inn i bilen, kaste masken i full søppelkasse med 10000 andre brukte masker, som gjør at man må stappe hånden inn i søppelbøtten, så kjørte 50m også ta på ny maske. ?! Står over☺️

Da kan du gå for gjenbrukbare munnbind i tøy som du vasker på 90 grader, og putter i en pose når du har brukt det én gang.

• Liker 6
Skrevet

Jeg bruker det kun for syns skyld i situasjoner jeg «må». Jeg får så pustebesvær av munnbindet og dekker som regel bare munnen. Jeg synes dette er et latterlig tiltak. Munnbindet overgår avstanden til så mange.

Jeg holder alltid avstand.

• Liker 6
Skrevet
Aqila skrev (2 timer siden):

Men hvor mange butikker er du egentlig i? Og du må verken at av munnbindet for å kjøre, eller kjøre 50 meter? Jeg pleier heller ikke å kaste munnbindene i vanlig søppel, tar de med hjem og kaster de der.

• Liker 8
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og ryktespredning.

Vintermorgen, mod

Skrevet
Aqila skrev (På 21.3.2021 den 12.39):

Ha ha, jeg har den faktisk under haka noen ganger hvis jeg f. Eks. Går ut av matbutikken og skal inn i bilen, også gå ut igjen av bilen og inn på en annen butikk/apotek/bensinstasjon. 

jeg sliter med å ha på maske over lenger tid, og med lenger tid mener jeg 10-15 min. 

var ikke slik på starten av pandemien munnbind bruket, men nå blir jeg så tett i nesa og klam... ufff men å ha masken under nesa men over munn gjør jeg heldigvis ikke😂

Da bytter du munnbind. En skal ikke ta munnbindet opp og ned. 

• Liker 7
Skrevet
spenol skrev (18 timer siden):

Jeg bruker det kun for syns skyld i situasjoner jeg «må». Jeg får så pustebesvær av munnbindet og dekker som regel bare munnen. Jeg synes dette er et latterlig tiltak. Munnbindet overgår avstanden til så mange.

Jeg holder alltid avstand.

samme her. så jeg er nok en av de du ser innimellom. får helt klaus og pusteproblemer av maske. Må bare ha litt luft innimellom. du får bare bli så sur du vil på meg. Avstand holder jeg alltid og uansett. 

• Liker 4
Skrevet
Trollis skrev (4 timer siden):

samme her. så jeg er nok en av de du ser innimellom. får helt klaus og pusteproblemer av maske. Må bare ha litt luft innimellom. du får bare bli så sur du vil på meg. Avstand holder jeg alltid og uansett. 

Sur på deg?😅

Skrevet
spenol skrev (2 timer siden):

Sur på deg?😅

😅jepp folk blir jo sure på meg 

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (11 timer siden):

Da bytter du munnbind. En skal ikke ta munnbindet opp og ned. 

som sagt så skjønner jeg ikke poenget med å være så firkanta på at det ikke er lov å ta på munnbindet, fordi:

1) vi driver ikke med kirurgi mellom Rema og blomsterbutikken,

2) vi spriter hendene hvert annenhvert minutt når vi er ute og handler, og

3) slike firkanta regler virker demotiverende og bygger motstand mot munnbind.

• Liker 5
Skrevet
Diamant20 skrev (På 22.3.2021 den 16.19):

Det er det ingen som gjør. Drar opp et velbrukt fra lomma eller veska. Og har det under haka 😂

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (19 minutter siden):

som sagt så skjønner jeg ikke poenget med å være så firkanta på at det ikke er lov å ta på munnbindet, fordi:

1) vi driver ikke med kirurgi mellom Rema og blomsterbutikken,

2) vi spriter hendene hvert annenhvert minutt når vi er ute og handler, og

3) slike firkanta regler virker demotiverende og bygger motstand mot munnbind.

Men hvorfor må du ta av deg munnbindet om du straks skal i en ny butikk?

Justlooking skrev (2 minutter siden):

Det er det ingen som gjør. Drar opp et velbrukt fra lomma eller veska. Og har det under haka 😂

Akkurat!

• Liker 3
Skrevet (endret)
Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor må du ta av deg munnbindet om du straks skal i en ny butikk?

fordi det er klamt, varmt og ubehagelig. Må jo ha luft!!

Men ikke misforstå nå! jeg er helt for at vi skal bruke munnbind, men jeg tar altså av og til en pause fra hvis jeg har flere ærend. Men da vet jeg at jeg er ren på hendene, og jeg tar bare på stroppene.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

fordi det er klamt, varmt og ubehagelig. Må jo ha luft!!

Men hvor lenge er det ubehagelig? For du trenger vel ikke akkurat å ha det på så voldsomt lenge?

Skrevet
Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Men hvor lenge er det ubehagelig? For du trenger vel ikke akkurat å ha det på så voldsomt lenge?

jeg synes det er ubehagelig med en gang jeg beveger meg litt raskt, og blir litt varm.

Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

jeg synes det er ubehagelig med en gang jeg beveger meg litt raskt, og blir litt varm.

Men hvor lenge er det? De aller, aller fleste klarer en liten stund med litt ubehag. Det er enn mye kortere tid, enn om man skulle få korona.

• Liker 2
Skrevet
Diamant20 skrev (3 minutter siden):

Men hvor lenge er det? De aller, aller fleste klarer en liten stund med litt ubehag. Det er enn mye kortere tid, enn om man skulle få korona.

det er super kort tid, og jeg tåler det hvis jeg må, og jeg har høy smerteterskel. Men siden jeg ikke MÅ, så tar jeg en pause fra munnbindet, som jeg ellers, i det store og hele bruker på lojalt smittevennlig vis. Med rene hender, og uten å ta på munnbindet, kun stroppene, som jeg sa lenger oppe.

Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

det er super kort tid, og jeg tåler det hvis jeg må, og jeg har høy smerteterskel. Men siden jeg ikke MÅ, så tar jeg en pause fra munnbindet, som jeg ellers, i det store og hele bruker på lojalt smittevennlig vis. Med rene hender, og uten å ta på munnbindet, kun stroppene, som jeg sa lenger oppe.

Det er derfor jeg synes man kan la være. Jeg synes ikke det er behagelig jeg heller, men jeg klarer den korte tiden.

• Liker 3
  • Opprett ny...