Gå til innhold

Dere som har munnbindet under nesa - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser daglig mange som har munnbindet ovdr munnen men under nesa. Lurer sånn på hvorfor de gjør det. 

De som "bruker" det på andre måter (hengende fra et øre, nede på haka osv er en annen historie). De jeg vil høre fra har tross alt gjort en (halvhjertet) innsats for å ta det på seg.

Så, dere som ikke dekker til nesa også, hvorfor gjør dere ikke det?

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest Rocka69
Skrevet

Det lurer jeg også på. Det fungerer jo ikke uten at man har det både over munnen og nesa. Så ja hvorfor har dere munnbind bare over munnen eller haken? 

Skrevet

De vet vel ikke hvordan de skal ha det på seg.

Eller så tror de at man bare trenger å dekke munnen.

• Liker 3
Gjest Rocka69
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (5 minutter siden):

Men de som har det på haka da? Det ser virkelig teit ut

Skrevet
Rocka69 skrev (4 minutter siden):

Nei gudene vet.

• Liker 2
Gjest Rocka69
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 minutter siden):

Nei gudene vet.

Jeg tror jeg vet kanskje svaret, de har hatt strupekreft :) . Men da bør jo de bruke to munnbind. Et over munn og nese, og et over halsen - et halsbind.

Skrevet

Ha ha, jeg har den faktisk under haka noen ganger hvis jeg f. Eks. Går ut av matbutikken og skal inn i bilen, også gå ut igjen av bilen og inn på en annen butikk/apotek/bensinstasjon. 

jeg sliter med å ha på maske over lenger tid, og med lenger tid mener jeg 10-15 min. 

var ikke slik på starten av pandemien munnbind bruket, men nå blir jeg så tett i nesa og klam... ufff men å ha masken under nesa men over munn gjør jeg heldigvis ikke😂

• Liker 8
Skrevet

Aragorn ll Elessar skrev (13 minutter siden):

Du glemte en vesentlig ting: eller så gir de bare faen og ikke bryr seg om smittevern.

Viernes skrev (1 time siden):

Ser daglig mange som har munnbindet ovdr munnen men under nesa. Lurer sånn på hvorfor de gjør det. 

De som "bruker" det på andre måter (hengende fra et øre, nede på haka osv er en annen historie). De jeg vil høre fra har tross alt gjort en (halvhjertet) innsats for å ta det på seg.

Så, dere som ikke dekker til nesa også, hvorfor gjør dere ikke det?

Det ser helt idiotisk ut med munnbindet under nesa, og så har man de gjøkene som tar på munnbindet hele tiden, så på mobilen osv. Mange smartinger rundt omkring..

• Liker 10
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Du glemte en vesentlig ting: eller så gir de bare faen og ikke bryr seg om smittevern.

Ja det er nok det mest sannsynlige, jeg tenkte ikke på det.

• Liker 4
Skrevet

Men de som har det under nesa må jo se at brorparten av andre folk dekker nesa si? Det står jo plakater ang bruk 'overalt' så de har egentlig ingen unnskyldning.

Ser også par der den ene bruker det riktig og den andre bare dekker munn. Altså, what? 🤷🏼‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Kjenner en som kun bruker rundt munnen, fordi hun «ikke får puste» med maska over nesa. Er bare tull og har sagt at hun kan like godt droppe munnbindet om hun skal bruke det feil

• Liker 11
Skrevet

Tror de fleste bruker munnbind kun for syns skyld fordi det er «forventet». Det som skjer er at de slutter holde avstand og står alt for nær andre kunder. Bare de har et munnbind i nærheten av hodet er det tydeligvis for mange et fripass til å stå i klynger. Prøver å holde meg metervis unna disse.

• Liker 23
Skrevet

Det mest fantastiske er jo såklart de som går med munnbind inni butikken så møter de på en bekjent og tar da ned munnbindet på haken for for å prate med den bekjente. Av en eller annen grunn stort sett eldre og innvandrere. Jeg blir av og til stående å glo med tydelig stirre på dem, hadde jeg ikke hatt munnbindet på så hadde jeg vel hatt munnen åpen i mistro i tillegg. 
😮

• Liker 13
Skrevet

Ganske tåpelig i grunn, men skal man lete etter logikk må den eventuelt ligge i at de puster inn gjennom nesen og ut gjennom munnbindet. Munnbind handler jo om å beskytte tredjeperson.

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (1 time siden):

Tror de fleste bruker munnbind kun for syns skyld fordi det er «forventet». Det som skjer er at de slutter holde avstand og står alt for nær andre kunder. Bare de har et munnbind i nærheten av hodet er det tydeligvis for mange et fripass til å stå i klynger. Prøver å holde meg metervis unna disse.

nettopp derfor er det bedre at de ikke har munnbind. Avstanden skal man likevel holde.

Folk med munnbind går også hele tiden og tar seg i ansiktet. Ser på dem som større smitterisiko, enn folk som går uten.

Endret av Villfisker
Skrevet

Jeg spurte en eldre bekjent hvorfor han brukte munnbindet under nesen, svaret var at det dugget slik på brillene så han kunne ikke se noe om han hadde det over nesen. Jeg forklarte om antiduggspray og antidugg pusseskinn man kan skaffe hos optiker og at munnbind ikke funker om man ikke bruker det skikkelig, om han har endret seg aner jeg ikke, men det var ihvertfall hans svar.

• Liker 3
Skrevet
Aqila skrev (4 timer siden):

Ha ha, jeg har den faktisk under haka noen ganger hvis jeg f. Eks. Går ut av matbutikken og skal inn i bilen, også gå ut igjen av bilen og inn på en annen butikk/apotek/bensinstasjon. 

jeg sliter med å ha på maske over lenger tid, og med lenger tid mener jeg 10-15 min. 

var ikke slik på starten av pandemien munnbind bruket, men nå blir jeg så tett i nesa og klam... ufff men å ha masken under nesa men over munn gjør jeg heldigvis ikke😂

Men da må jo bytte munnbind.. 

• Liker 18
Skrevet
Justlooking skrev (3 timer siden):

-er nok mest for syns skyld.  mindre og mindre bruker her nå. De vet ikke lengre hva som gjelder f.eks i kollektivtrafikk. 

• Liker 1
Skrevet

Tipper de kun bruker munnbind for å ikke få bot, og dermed bryr de seg ikke om det egentlig funker. Enig i at det ser komplett idiotisk ut.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Rocka69 skrev (9 timer siden):

jeg tenker at det er ganske naturlig å ha det på haka eller la det henge fra øret når man er ute av situasjonen som krever munnbind, men skal inn i den igjen, og trenger en liten pause fordi det blir så forbanna klamt. 

Jeg synes ikke maset om at man ikke har rene nok hender til å ta på ørestroppen engang, er verd å høre på, all den tid man spriter hendene 50 ganger på en kort handletur. 

Endret av MissLucy
  • Liker 10
  • Opprett ny...