Gå til innhold

Hvorfor ønsker folk å sitte i borettslagets styre hvis de ikke gjør jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde man da ikke takke for seg og la andre overta? 

Anonymkode: 7c8bd...930

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi da kan de skryte av å sitte i et styre, både på KG, fjasboka og ellers.

Anonymkode: e78ca...c25

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er misfornøyd med styret så kan du melde deg selv. Er normalt et voldsomt styr å få tak i folk som vil, men folk som bare vil klage på styret er det mer enn nok av. 

Anonymkode: 6206a...0bf

• Liker 17
Skrevet

Både det med å kunne skryte, og å føle seg viktig, men og godtgjørelse tenker jeg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld dere til styret selv da. Herregud.

Anonymkode: 60c1b...640

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du er misfornøyd med styret så kan du melde deg selv. Er normalt et voldsomt styr å få tak i folk som vil, men folk som bare vil klage på styret er det mer enn nok av. 

Anonymkode: 6206a...0bf

Jada, men jeg kan ikke være i styret alene ;) Det er jo minst 2-3 andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke at folk som bare er ute etter posisjon skal fortsette. Hva kan jeg gjøre? 

Skrevet

Fordi du får penger for å gjøre absolutt ingenting. Sånn er det i hvert fall i mitt borettslag. De som sitter i styret her har fremdeles ikke besvart mine henvendelser jeg sendte for syv år siden da jeg flyttet inn.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Herdbaws skrev (1 minutt siden):

Fordi du får penger for å gjøre absolutt ingenting. Sånn er det i hvert fall i mitt borettslag. De som sitter i styret her har fremdeles ikke besvart mine henvendelser jeg sendte for syv år siden da jeg flyttet inn.

Folk som stemmer på dem...Hvorfor gjør de det? Når du/dere ser at vedkommende ikke har gjort en dritt i løpet av 2 år, hvorfor velge h*n igjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk som stemmer på dem...Hvorfor gjør de det? Når du/dere ser at vedkommende ikke har gjort en dritt i løpet av 2 år, hvorfor velge h*n igjen? 

Veldig godt spørsmål. Jeg har ikke stemt på dem, men det er mulig andre i borettslaget ikke har hatt noe med styret å gjøre, så de tenker det fungerer knirkefritt. Det er forøvrig et stort borettslag. 

AnonymBruker
Skrevet

Folk ønsker endringer og forbedringer, men velger dem som allerede har vist at de ikke duger til noe. Logisk? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi da kan de skryte av å sitte i et styre, både på KG, fjasboka og ellers.

Anonymkode: e78ca...c25

Det skal jo ikke være beboernes problem. Slike «sittere» bør aldri bli gjenvalgt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ønsker ikke at folk som bare er ute etter posisjon skal fortsette. Hva kan jeg gjøre? 

Det du kan gjøre er å melde deg til valg som styrerepresentant. Eller jobbe med naboene for å få noen dyktige til å melde seg. 

Selv om styret består av flere, kan det i mange tilfeller holde med én som tar tak og strammer opp de som ikke gjør noe 😉

AnonymBruker
Skrevet

Stille opp i årets valg. 

Anonymkode: d5aaa...80c

Skrevet

Folk står ikke akkurat i kø når man skal ha inn nye styremedlemmer. 

Er man ikke fornøyd med styret så må man stille selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Burde man da ikke takke for seg og la andre overta? 

Dere er heldige dersom det faktisk er noen som vil overta!
De fleste borettslag sliter med å få nok folk til å ta på seg styreverv nok til å fylle opp lovpålagt styre.

Om ingen vil overta styrevervet så må det da leies inn personer utenifra, og det er sjeldent gratis
https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/okonomi/nar-ingen-vil-sitte-i-styret-ansvar/ I følge denne artikkelen koster det fra 50 000,- for å leie inn profesjonelle styremedlemmer, og dette vil jo selvfølgelig fordeles på felleskostnaden.

Anonymkode: 02e82...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Stille opp i årets valg. 

Anonymkode: d5aaa...80c

Så klart, men hva med de andre medlemmene? 

AnonymBruker
Skrevet
Teyla skrev (32 minutter siden):

Det du kan gjøre er å melde deg til valg som styrerepresentant. Eller jobbe med naboene for å få noen dyktige til å melde seg. 

Selv om styret består av flere, kan det i mange tilfeller holde med én som tar tak og strammer opp de som ikke gjør noe 😉

Hehe. Så hvis én medlem ønsker å jobbe med ting mens tre andre sier «neeeei, det er kjedelig, la oss drikke kaffe!», kan ikke flertallet bestemme over den ene? 

AnonymBruker
Skrevet

Man blir fort presset til å stille i styret og. Fordi ingen vil. Også sier sittende styre at det ikke er så mye jobb blablabla. Men så er det det likevel. 

Anonymkode: 762e9...289

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man blir fort presset til å stille i styret og. Fordi ingen vil. Også sier sittende styre at det ikke er så mye jobb blablabla. Men så er det det likevel. 

Anonymkode: 762e9...289

Akkurat. 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...