Gå til innhold

Alternativer til fargen "Elvesand" fra Fargeriket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble så begeistret for Jotun sin Wonderwall sist jeg malte, at jeg ønsker å fortsette med denne. Hadde planer om å male med fargen "Elvesand" i gangen, men oppdaget at dette er Fargeriket sin farge. Noen som kan tipse meg om en farge fra Jotun som vil ligne?

Anonymkode: 92aa0...5c5

Skrevet

Finn NCS-koden til Elvesand, og spør Jotun :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du finner koden og så blander de den til deg i malingsbutikken (gitt at de har rett base inne, det har vært et problem siste året).

Anonymkode: 48057...856

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du begeistret for Wonderwall? Om jeg tør å spørre. Jeg malte stua i den, men soverommene i Butinox og Infra, og likte de begge bedre enn Wonderwall. Og vil ærlig tro at Fargerike sin maling er ikke dårligere kvalitet.

Ellers, du kan ringe til butikken og forhøre deg om NCS koden til den maling. Så kan du ta den NCS koden til butikk som selger Jotun Wonderwall, og få blandet tilnærmet lik farge.

Anonymkode: 66e09...cea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor ble du begeistret for Wonderwall? Om jeg tør å spørre. Jeg malte stua i den, men soverommene i Butinox og Infra, og likte de begge bedre enn Wonderwall. Og vil ærlig tro at Fargerike sin maling er ikke dårligere kvalitet.

Ellers, du kan ringe til butikken og forhøre deg om NCS koden til den maling. Så kan du ta den NCS koden til butikk som selger Jotun Wonderwall, og få blandet tilnærmet lik farge.

Jeg likte at den ikke dryppet og faktisk dekket etter to strøk. Siden jeg skal male gangen, ønsker jeg en slitesterk maling.

Anonymkode: 92aa0...5c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fargerike selger Wonderwall fra Jotun, så det er ikke noe problem å få denne i Fargerike sine egne farger 😊

Anonymkode: 31014...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Fargerike selger Wonderwall fra Jotun, så det er ikke noe problem å få denne i Fargerike sine egne farger 😊

Anonymkode: 31014...2ee

Dette! 

Butinox 07 brukte jeg nylig, dekket mye bedre enn noen jotun jeg har prøvd. Billig var den og! 

Dere som sier man kan få ncs koden fra fargerike.... nei, de gir den ikke ut da de vil selge sine egne farger selv. 

Anonymkode: f8268...5d5

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som sier man kan få ncs koden fra fargerike.... nei, de gir den ikke ut da de vil selge sine egne farger selv. 

Anonymkode: f8268...5d5

Det har de ikke lov til. Malingprodusentene i Norge er lovpålagt å oppgi NCS kode på etterspørsel, det er på grunn av konkuranseregler. Annen ting, er at Fargerike kommer til å svare, at de kan bare oppgi "tilnærmet" ncs kode, fordi de bruker egen, annen blandesystem, så fargen kommer ikke til å være helt hundreprocent lik. 

Men det siste er bare viktig om du skal flekkmale med ny maling, på gammel Fargerike-maling. Du vil ellers ikke kunne klare å se forskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...