Gå til innhold

Toro skogsoppsuppe, piffe opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser oss ut av skuffer og skap og fant to poser med Toro skogsoppsuppe. Den gikk ut på dato rett før jul, men antar den er spisende fortsatt.

Hvordan kan jeg gjøre den best mulig? Vi er vegetarianere. Det står at den skal blandes ut med vann. Blir den bedre om jeg bytter noe av vannet ut med fløte? Tilsette stekt sopp med litt løk? Kikerter? Har dere forslag?

Anonymkode: 92c8d...873

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bytt ut litt av vannet med fløte, eller tilsett en skje creme fraîche når den er ferdig. Godt med stekt sopp i ulike varianter oppi. Server med foccacia med rosmarin.

Anonymkode: 96674...da1

• Liker 3
Skrevet

Den blir helt garantert bedre med litt fløte, ja. Jeg syns ideen din om stekt sopp og løk høres bra ut, spesielt om du steker i meierismør vil det gi mye smak. Siden du bruker fløte så bruker du kanskje egg også? Noen smilende vaktelegg på toppen ville sikkert vært godt, det også.

AnonymBruker
Skrevet

Ser det står at det skal litt melk i også, så da går det sikkert å bytte melka med fløte, eller blir det kvalmende?

AnonymBruker
Skrevet

😅 ser jeg har fått svar før jeg la inn at jeg så det var melk også. Så ikke det når jeg skrev. Tusen takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Den blir helt garantert bedre med litt fløte, ja. Jeg syns ideen din om stekt sopp og løk høres bra ut, spesielt om du steker i meierismør vil det gi mye smak. Siden du bruker fløte så bruker du kanskje egg også? Noen smilende vaktelegg på toppen ville sikkert vært godt, det også.

Ja, vi spiser meieriprodukter, egg og fisk, så vi er vel egentlig prescitarianer 😊 Jeg har ikke meierismør, kun "ekte smør" og Olivero. Smaker det bedre om man steker i meierismør?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du at er «ekte smør», da? For meg er ekte smør meierismør.

Har du trøffelolje i skapet, er det godt med en dæsj av det også. 😊

Anonymkode: 129d6...78a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, vi spiser meieriprodukter, egg og fisk, så vi er vel egentlig prescitarianer 😊 Jeg har ikke meierismør, kun "ekte smør" og Olivero. Smaker det bedre om man steker i meierismør?

I mitt hode er meierismør (kjernet av fløte) "ekte smør" og jeg syns spesielt sopp smaker best når man steker i dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prescitarianer = Pescetarianer. Skrivefeil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ofte å lage krutonger til soppsuppe. Gjerne hvitløkskrutonger. 

Anonymkode: 3afca...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du at er «ekte smør», da? For meg er ekte smør meierismør.

Anonymkode: 129d6...78a

Så bare det sto ekte smør på pakka mi, men ser jo nå at det er det samme som meierismør 😊 Trodde det var to forskjellige produkter 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg pleier ofte å lage krutonger til soppsuppe. Gjerne hvitløkskrutonger. 

Hvordan lager du de? Skjerer opp brødterninger, blander olje og hvitløkspulver og ringler det over terningene og steker i ovn på 200 grader i ca 10-15 min? Bare gjetter meg frem her, mener å huske jeg lagde det for noen år siden. Hvordan oppbevarer du de du ikke spiser opp og hvor lenge holder de seg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan lager du de? Skjerer opp brødterninger, blander olje og hvitløkspulver og ringler det over terningene og steker i ovn på 200 grader i ca 10-15 min? Bare gjetter meg frem her, mener å huske jeg lagde det for noen år siden. Hvordan oppbevarer du de du ikke spiser opp og hvor lenge holder de seg?

Jeg bruker airfryer. Tar gammelt brød, skjærer dels av skorper, skjærer i relativt store terninger. Blander revet hvitløk, salt, pepper og  olivenolje i en skål (justerer mengden basert på smak/sunnhetsgrad jeg ønsker), og rører raskt inn. 

Kan også bruker varmluft i ovn eller stekepanne. Sistnevnte gir godt resultat. 

Jeg lager de til maten, og har de gjerne litt større, og myke inni, så oppbevarer ikke. Men antar en runde på google vil gi deg mange, gode tips. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager kun hjemmelagde supper, men når jeg gjør det bruker jeg alltid kokosmelk og kokoskrem eller denne: https://meny.no/varer/meieri-egg/flote/soyaflote/matlag-soyabasert-5411188121374?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=8. Shopping | Produkter: Meieri og egg&utm_term=&utm_content=EAIaIQobChMIw5-R2Z7B7wIVmRh7Ch2UggvlEAkYASABEgIwhvD_BwE&gclid=EAIaIQobChMIw5-R2Z7B7wIVmRh7Ch2UggvlEAkYASABEgIwhvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Men jeg er opptatt av at det skal være vegansk da. Ha gjerne oppi litt ekstra sopp også! 

Anonymkode: 54381...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bytte ut litt med fløte, men smak deg frem så den ikke føles for fet. Smørstekt sopp er sikkert godt til. 

Jeg bruker bacon eller spekeskinke, men det er jo ikke vegetarvennlig. 

Ville heller hatt rundstykker til for at det skal bli mer mettende. Et dryss parmesanost på toppen kan være godt.

Anonymkode: 1d7c3...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...