Thyra Skrevet 21. mars 2021 #1 Skrevet 21. mars 2021 Hører at om man får korona og resten av familien tester negativt, skal man isoleres fra familien. På isolasjonshotell om det ikke er mulig å isoleres i egen bolig. Gjelder dette også ammende mødre? Skal de isoleres fra barnet sitt? Det anbefales jo å amme selv om man er koronasmittet, og jeg har registrert at enkelte nå bruker korona som et argument for å amme lenger. At barnet får antistoffer i tilfelle man blir smittet. Noen som vet?
rosemarin Skrevet 21. mars 2021 #2 Skrevet 21. mars 2021 (endret) Aner ikke, men har tenkt på lignende. Hva hvis begge foreldre til et barn blir smitta? De kan jo ikke isolere seg fra barnet. Og ikke bare bare for et lite barn å være hos andre, (dessuten er jo barnet nærkontakt og sånn sett potensiell smittebærer) ja eller om barnet får det. Kan jo ikke isolere et lite barn Endret 21. mars 2021 av rosemarin
Bollina Skrevet 21. mars 2021 #3 Skrevet 21. mars 2021 Det er som du selv sier anbefalt å amme selv om en blir smittet. I Norge skilles ikke ammende mødre og barna deres. Om en må være på karantenehotell er jeg usikker på.
K@tt Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 rosemarin skrev (5 timer siden): Aner ikke, men har tenkt på lignende. Hva hvis begge foreldre til et barn blir smitta? De kan jo ikke isolere seg fra barnet. Og ikke bare bare for et lite barn å være hos andre, (dessuten er jo barnet nærkontakt og sånn sett potensiell smittebærer) ja eller om barnet får det. Kan jo ikke isolere et lite barn Slik er det hos oss akkurat nå, både far og jeg har covid mens barnet vårt har det ikke. Nå er ikke vårt barn lite, hen går på barneskolen men hen er fortsatt for liten til å bo for seg selv mens vi er i isolasjon. Så selv om vi er i isolasjon er barnet vårt i karantene her hjemme sammen med oss. Vi unngår nærkontakt og hen har eget bad og i tillegg er vi nøye med vasking og spriting. Kan ikke akkurat sende hen på karantenehotell heller liksom.
Thyra Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2021 K@tt skrev (16 timer siden): Slik er det hos oss akkurat nå, både far og jeg har covid mens barnet vårt har det ikke. Nå er ikke vårt barn lite, hen går på barneskolen men hen er fortsatt for liten til å bo for seg selv mens vi er i isolasjon. Så selv om vi er i isolasjon er barnet vårt i karantene her hjemme sammen med oss. Vi unngår nærkontakt og hen har eget bad og i tillegg er vi nøye med vasking og spriting. Kan ikke akkurat sende hen på karantenehotell heller liksom. Men om bare du eller bare far var smittet, ville den smittede kunne bli sendt bort og den andre være hjemme med barnet. 1
Thyra Skrevet 22. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2021 Bollina skrev (21 timer siden): Det er som du selv sier anbefalt å amme selv om en blir smittet. I Norge skilles ikke ammende mødre og barna deres. Om en må være på karantenehotell er jeg usikker på. Men hva med samboer/ektefelle og eventuelle søsken som ikke ammes om de ikke er smittet? Hvordan gjør man det rent praktisk? Isoleres mor og baby fra resten av familien? Og hva med de som ammer litt større barn, gjelder fortsatt det samme, at det anbefales å fortsette å amme?
K@tt Skrevet 22. mars 2021 #7 Skrevet 22. mars 2021 Thyra skrev (6 timer siden): Men om bare du eller bare far var smittet, ville den smittede kunne bli sendt bort og den andre være hjemme med barnet. Ja, før mannen min ble bekreftet smittet ble vi spurt om vi hadde behov for karantenehotell for meg.
Anbefalte innlegg