Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man med innpåsliten kollega som sitter og sukker og ser på deg mens han sier navnet ditt, lukker døren til kontoret ditt for å snakke med deg alene uten egentlig grunn osv. Ubehagelig, men kan ikke «ta han» for noe. Han vet at jeg er gift, og er det også selv. 

Anonymkode: 323b0...ad4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er han også nærgående fysisk? Prøver å komme nær deg, legger hånden på deg osv? 

Anonymkode: 19fb9...1df

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men heller ikke der på en sånn måte at jeg kan si at han går over grensen. Ikke på intime steder e.l.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men heller ikke der på en sånn måte at jeg kan si at han går over grensen. Ikke på intime steder e.l.

Slike folk er slitsomme :( 

Har du forsøkt å sette tydelige grenser? F.eks. trekke deg fysisk unna når han prøver å ta på deg eller åpne kontordøren når han lukker den? Da bør han jo ta hintet.

Anonymkode: 19fb9...1df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannfolk forstår ikke hint. Du må sette ned foten. 

Anonymkode: 6fb56...708

• Liker 2
Skrevet

Forsøk å trekk deg litt unna eller kremt litt om han tar på deg. 

Tar han deg med på kontoret uten grunn, så kan du jo spørre "ja, hvorfor er jeg egentlig her? Lurte du på noe"?

Husk at de man tar på blir nærkontakt. Så det er jo en god unnskyldning nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg veldig profesjonell. Prøver han å ta på deg eller står for nærme, ta et steg unna (og vær tydelig på at du skaper avstand, ikke smyg deg unna), og si "om det var alt, så har jeg arbeid å gjøre", og fokuser på jobb. 

Kommer han inn på kontoret ditt og lukker døren, si "jeg foretrekker å ha døren åpen. Var det noe du ville?" og om det ikke er noe med jobben han er der for å prate om, si "jeg må jobbe videre.". Prøver han å si eller tulle med at "du var kjedelig i dag da" eller "hva er det? Du virker litt sur", så sier du "Jeg er her for å jobbe, og jeg vil gjerne gjøre ferdig alle oppgavene i dag så jeg kan gå hjem og kose meg med samboer/mannen med god samvittighet", også fokuserer du på jobb og ignorerer ham. 

Anonymkode: d748f...3f3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...