Gå til innhold

Hvordan bruke de deltidsjobbene jeg har hatt for å få høyre lønn som nyutdannet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i ca 7 år har alltid arbeidet ca 5 år deltid ved siden av skolen. Arbeidet med litt forskjellig ting. Sommerjobb på bondegård, avis, elektrikerlærling, logistikk og lager + prosjektarbeid innenfor logistikk og netthandel og sist som veileder/rådgiver. 

Kan jeg kreve høyre lønn som nyutdannet med disse deltidsstillingene jeg har hatt? Evt hvordan? 

Anonymkode: 4a398...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har noe som helst relevans for som det du er nyutdannet til er det kanskje mulig å forhandle seg til høyere startlønn på grunnlag av erfaring.

Hvis ikke så går det nok ikke no automatikk i at du har krav til noe høyere lønn nei.

AnonymBruker
Skrevet

Du fikk jobben pga kvalifikasjonene og erfaringen din - så dette antar jeg er tatt høyde for? Noe annet er bare rart. Sjeldent t deltidsjobber mens man studerer kan sees på som «relevant» arbeidserfaring.. 

Anonymkode: 099a3...54c

AnonymBruker
Skrevet

Uten relevans for stillingen får du ikke høyere lønn. Og man - krever- ikke høyere lønn, man forhandler. Hvis du mener å gå med avisen eller en sommerjobb på gård gjør deg veldig attraktiv for en IT-stilling f.eks, så kommer du til å gi et veldig negativt bilde av deg selv om du krever mer lønn. Som nyansatt, nyutdannet, uten noe som helst relevant erfaring, har du egentlig ikke mye å stille opp med. Det du har å vise til er at du har jobbet og har gode referanser. 

Anonymkode: fb9e6...a5c

AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg skjønner. 

Hvis f.eks en deltidsjobb som jeg har hatt er relevant i forhold til stillingen som nyutdannet med tanke på arbeid med mennesker i form av kunder, kan f.eks jeg  forhandle med sånne argumenter?

Anonymkode: 4a398...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...