AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #1 Del Skrevet 21. mars 2021 Hva gjør dere med barna i påsken? Vi har ikke hytte på fjellet dessverre; og er hjemme i påsken. Men hva gjør man egentlig i påsken? Hva slag tradisjoner har dere? Planen vår er å ha en litt hyggelig frokost sammen, gå ut på tur i skogen med litt ved og kvikk lunsj, komme hjem til middag og finne påskeegg. Deretter se på film eller spille kanskje... vanskelig å finne noe som treffer både femåringen og femtenåringen 😅😅 Tips? Hva gjør dere når dere spiser påskeegg/ på kvelden på påskeaften? Anonymkode: 77133...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #2 Del Skrevet 21. mars 2021 Har variert litt med barnas alder, men alltid en påskeeggjakt. Da de var små var det type "oi, se der er det spor i snøen! Kan det være påskeharen?" nå mer rebusløp-aktig. Lange frokoster med egg og påskeservietter. Alltid en lammelårmiddag i løpet av påsken (vanligvis med gjester, men det fungerer jo uten også). Flere mindre skogsturer, bål eller primus, gjerne hengekøye. Vi har også brukt å henge litt i sentrum, men det er ikke så aktuelt i Oslo i år - ellers er det finfint å ha attraksjoner nesten for seg selv fordi alle andre er på hytta. Også brukt å dra på besøksgård, de har små geitekillinger på denne tiden (sikkert ikke like aktuelt for femtenåring, da). Vi voksne ser alltid påskekrim, tenkte eldstemann skulle få bli med på det i år. Spiller mye brettspill sammen. Anonymkode: 2f843...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 21. mars 2021 #3 Del Skrevet 21. mars 2021 Vi har påskeeggjakt. Kjøpte en hel haug med sånne små plastegg for noen år siden. De fyller jeg med godteri og fordeler utover i Hagen. Så får de hver sin bøtte og løper rundt og samler inn egg. De har hatt en venn hver på besøk hvert år, så vi passer på å ta det på godværsdag. Også serverer jeg boller og saft på verandaen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Del Skrevet 21. mars 2021 Bortsett fra det obligatoriske påskeegget har vi ingen påsketradisjoner. Vi finner jo alltid på et eller annet, men har ikke noe vi må gjøre 😊 Vanligvis ville vi nok besøkt både venner og slektninger, men i år (som i fjor..) får vi finne på noe annet. Brettspill, pølsegrilling i skogen, bollebaking, kanskje vi fornyer rommet til 8-åringen litt, og så blir det nok en del tv-titting også. Anonymkode: c4c23...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 21. mars 2021 #5 Del Skrevet 21. mars 2021 Vi dro ofte til min bestemor sammen med mine foreldre, men i år utgår det vel for de fleste. Ellers var lammestek på menyen. Dro også på turer, grillet og hadde med varm sjokolade eller solbærtoddy. Ofte ved sjøen, men ser at noen tar barna med i marka og fisker på isen, vet ikke om isen er trygg i år (Oslo). Malte egg, tok oss god tid ved frokosten, varm sjokolade og et godt utvalg pålegg. Barna ble ofte med en i familien på hyttetur. Ellers ble vi med min far og grillet litt utenfor byen, ved ett eller annet vann. PÅskepynt var det barna hadde laget i barnehagen eller på skolen. Det berømte påskeegget var det min mor som sto for, og var i stedet for barnetv-godteri. Spilte spill, men var som sagt mye ute i naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Del Skrevet 21. mars 2021 Jadzia skrev (3 timer siden): Vi har påskeeggjakt. Kjøpte en hel haug med sånne små plastegg for noen år siden. De fyller jeg med godteri og fordeler utover i Hagen. Så får de hver sin bøtte og løper rundt og samler inn egg. De har hatt en venn hver på besøk hvert år, så vi passer på å ta det på godværsdag. Også serverer jeg boller og saft på verandaen etterpå Hvor kjøpte du de plasteggene? Anonymkode: 1c740...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 21. mars 2021 #7 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvor kjøpte du de plasteggene? Anonymkode: 1c740...bca Kjøpte de på eBay først, fant så noen på flying tiger. Så de hadde de hos Celis.no nå. De pleier å være ganske raske på levering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #8 Del Skrevet 22. mars 2021 Gruer meg til byåpske i år.... Har en 11-åring som er blitt vanskelig å ha med å gjøre det siste året. Hun krever og skal bestemme, og blir KJEMPEsint når hun ikke får viljen sin. Det er som å ha en treåring i huset igjen, bare at man har færre (ingen) muligheter til å avlede og reparere. Hun har allerede begynt å sette krav til påskeegget. I fjor overrasket jeg barna med noe spesielt amerikansk godteri i egget. Nå er det mas fra ende til annen om at hun SKAL ha det samme godteriet i år, og NÅR FÅR JEG DET, MAMMA?! Manna, du MÅ, mamma, jeg skal ha, skal ha. Hytta orker hun i allefall ikke være med på for det er så kjedelig. Jeg kan nesten ikke tenke meg en verre påske, og gruer meg også til enda en hjemme/norge-sommerferie etter hvert. Alle dager som ikke er vanlige skoledager har blitt veldig slitsomme, og jeg føler meg helt nedbrutt. Jeg savner sånn barna da de var yngre, og gledet seg over oppmerksomheter og feriedager, og likte å være med familien. 😞 Anonymkode: 801dd...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå