Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp funnet ut at samboer lyger om økonomien sin til meg, og det har han gjort hele tiden. Han har gjeldsordning (trodde jeg), men det viser seg tydeligvis at det ikke er helt sånn. I tillegg vet eksen alt dette men jeg involveres ikke. Jeg er helt satt ut, vet ikke hvordan jeg skal konfrontere han heller, jeg fant et brev som jeg såklart leste der dette sto. Spør jeg om noe så lyger han til meg, hele tiden. Jeg kan ikke stole på han mer føler jeg. Er gla i han men vi kan jo aldri få noen framtid sammen. Dette var et så stort tillitsbrudd for meg at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem. Må vel konfrontere han men klarer ikke tenke helt klart nå. Heldigvis står huset på meg. 

Anonymkode: 057a3...d67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke del noe økonomi med ham iallefall. Hold alt helt separat. Ikke lån bort penger. Du har ikke ansvar for hans gjeld som samboer.

Hvis du ønsker barn... så er kanskje ikke det helt optimalt med en uansvarlig løgnhals.

Anonymkode: 24954...bca

• Liker 9
Skrevet

Ikke så bra at du har lest hans brev.

Det er absolutt ikke bra at han lyver til deg. Man er nødt til å kunne stole på hverandre i et forhold. 

Når han lyver om økonomien så kan det hende at han lyver om andre ting også.

Skjønner ikke helt hva han lyver om, men hvis du vet at han lyver, uavhengig av innholdet i brevet, så tror jeg at det er lurt å holde brevet unna diskusjonen med han.

Si at du ikke du ikke kan dele livet med en du ikke kan stole på, og så gjør du det slutt.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor vet eksen om dette og ikke du? Og hva er det han lyver om? 

Jeg forstår at dette er vanskelig for det - både løgnen, det at han lyver om noe så vesentlig og at andre er inkludert i dette og ikke du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (46 minutter siden):

Hvorfor vet eksen om dette og ikke du? Og hva er det han lyver om? 

Jeg forstår at dette er vanskelig for det - både løgnen, det at han lyver om noe så vesentlig og at andre er inkludert i dette og ikke du. 

Kom et brev fra namsmannen via politiet, og han nektet å fortelle meg hva det var. Når politiet sender et brev vil jeg gjerne vite hva det er en jeg bor med er involvert i.
Han og elsen har ikke gjort opp boligen og det er åresvis siden de to gikk fra hverandre. Så han sier det vel til henne pga det. Jeg må stå for alt økonomisk her. Han betaler en liten leie til meg, langt unna markedsleie, det ville han ikke hatt råd til. Så jeg føler meg utnyttet økonomisk, ikke kan vi eie noe sammen, jeg tør aldri gifte meg med han (vi har pratet om det), men det største sviket er løgnene som er blitt fortalt fra første dag av vårt forhold. Så skal heller jeg leve videre med at jeg leste det brevet.

TS

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor har ikke han og eksen gjort opp boligen? Mange varsellamper på denne karen...

• Liker 6
Skrevet (endret)

Økonomisk utroskap er misbruk. Kast ham ut av huset, du kan ikke stole på ham for fem flate øre.

Endret av O.G.
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

vi kan jo aldri få noen framtid sammen.

Jeg er glad du ser den for dette er kjernen i hele saken. Når du har såpass med dømmekraft at du innser at dere ikke har noen framtid så vet du også hva du skal gjøre. Og da har det ingen som helst hensikt å konfrontere han med noe som helst, det er ikke din sak hvor mye han roter til økonomien sin eller livet forøvrig. Dere har ikke noen framtid og da er resten hans problem. Vær så sivilisert du klarer og ønsk han alt godt videre.

Og neste gang finner du deg en mann som har et ryddig liv FØR du blir sammen med han.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kom et brev fra namsmannen via politiet, og han nektet å fortelle meg hva det var. Når politiet sender et brev vil jeg gjerne vite hva det er en jeg bor med er involvert i.
Han og elsen har ikke gjort opp boligen og det er åresvis siden de to gikk fra hverandre. Så han sier det vel til henne pga det. Jeg må stå for alt økonomisk her. Han betaler en liten leie til meg, langt unna markedsleie, det ville han ikke hatt råd til. Så jeg føler meg utnyttet økonomisk, ikke kan vi eie noe sammen, jeg tør aldri gifte meg med han (vi har pratet om det), men det største sviket er løgnene som er blitt fortalt fra første dag av vårt forhold. Så skal heller jeg leve videre med at jeg leste det brevet.

TS

Da er det nok noe krav på boligen snart da. Dette skjedde eksen min og da fikk han brev om tvangssalg om ikke en viss høy sum ble betalt innen en dato. 

Anonymkode: 9136e...3c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med eksen så tenkte jeg at de økonomiske problemene hans var pga fortiden hans. Jeg tenkte at det kunne fikses. Etter et par år og er barn så hadde han fortsatt masse gjeld, ble tatt for svindel og svindlet meg. Så dette her bør du tenke deg kraftig om på. 

Anonymkode: 9136e...3c2

• Liker 4
Skrevet (endret)
NymeriaRhoynar skrev (35 minutter siden):

Jeg er glad du ser den for dette er kjernen i hele saken. Når du har såpass med dømmekraft at du innser at dere ikke har noen framtid så vet du også hva du skal gjøre. Og da har det ingen som helst hensikt å konfrontere han med noe som helst, det er ikke din sak hvor mye han roter til økonomien sin eller livet forøvrig. Dere har ikke noen framtid og da er resten hans problem. Vær så sivilisert du klarer og ønsk han alt godt videre.

Og neste gang finner du deg en mann som har et ryddig liv FØR du blir sammen med han.

Dette. Det er ikke hans økonomiske problemer, som det kan være mange grunner til at en kommer opp i, men total mangel på kommunikasjon og ærlighet fra hans side, som er den røde varsellampen her

Endret av Apis
  • Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også brev fra Namsmannen mm. Hadde utrolig fucka opp økonomi i en periode, pga eksen gikk fra meg akkurat idet jeg var ferdig med rehabilitering (som jeg hadde brukt alle sparepengene på) og jeg deretter tok videreutdanning for å hevde meg i jobbmarkedet, jeg var rett og slett blakk med gjeld og bare deltidsjobb. Fikk såklart ikke lån til å overta boligen pga jeg ikke jobba fullt og hadde anna gjeld. 

Vel. Boligen blei solgt. Ikke at jeg ville det, men økonomien tillot ikke at jeg eide videre. Jeg var åpen overfor nye kjæresten at økonomien ikke var den beste. Men han så jo at jeg jobba hardt med utdanning og deltidsjobb. Jeg fikk også hjelp fra familien til å rydde opp i økonomien (pappa kjøpte opp mye av gjelda, så jeg betaler ned privat). Og jeg la meg på en nøysom livsstil jeg er beredt til å ha livet ut. 

Jeg tror ikke det er så viktig å dele alle detaljer. Men en kjæreste må få vite hvilket landskap det er snakk om. Og at det er foretatt en del økonomisk sunne grep. 

Anonymkode: 681cc...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig økonomisk sans, namsmann og løgner... Ja, det blir aldri bra

Anonymkode: 8d6e4...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta en kaffi med eksen hans om dere har en grei nok tone? Dette er antagelig noe hun kan hjelpe deg mer med enn han.

Anonymkode: 2a338...2ca

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet

Det må jo være deal breaker å lyve om sin egen økonomi? Du kan jo ikke stole på ham med å ha delt økonomi sammen med ham, og vet du hva som gjør at folk avslutter et forhold? Krangel om økonomi.

Det at han lyver om så alvorlige ting, hva annet lyver ham om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...