AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Hvordan er arbeidsdagen din? Hvor mye undervisning har du? Planleggingstid?Har dere ubunden tid/ komprimert arbeidsår? Anonymkode: 376bc...d5e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Jeg er universitetslektor, men med vilkår som førsteamanuensis. Jeg skal ha undervisning tilsvarende ca 24 studiepoeng per år, dette inkluderer veiledning. Dette skal utgjøre 45% av stillingen. Har ikke komprimert arbeidsår, jeg har vanlig ferie (25 dager eller hva det er). Husker ikke hva planleggingstiden er per undervisningstime, om det er tre timer per time eller noe. Pluss ekstra for å være emneansvarlig. Uansett er det altfor lite i forhold til realiteten. Bare det å lage og sensurere eksamen med alt som hører til med det tar lengre tid enn de 30 timene eller hva det er man «får» som emneansvarlig. Hvis du ikke er ansatt på vilkår som førsteamanuensis (noe de fleste ikke er), har du betydelig mer undervisning, naturlig nok. Men da skal undervisning utgjøre hoveddelen av stillingen din. Anonymkode: 33619...31b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Hvordan arbeidsdagen er: Undervisning (nå kun på nett), forberede undervisning, gi tilbakemelding på arbeider/svare e-poster fra studenter, veiledning, skrive søknader om forskningsmidler og diverse annet, møter i alle retninger... Dagene varierer ut fra oppgavene for dagen. Jeg styrer dagen mye selv, annet enn undervisningen, naturligvis. Jeg har alt fra 2-10*45 minutter undervisning per uke. Merk igjen at de fleste universitetslektorer har mer undervisning enn meg. Anonymkode: 33619...31b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 80/20 undervisning/utvikling. Vanlig ferie, og kan være nødt til å bruke jul/ sommer på f.eks. sensur. Anonymkode: 5759a...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå