AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 jeg har fått ekstremt tørr hud, og skjønner ikke hvorfor. sprengkulda er forbi for lengst, det regner, jeg bruker pleiende kurer. bruker produkt fra paulas choice. har en linje (nasiobale) som plutselig er veldig fremtredende. har alltid hatt god kvalitet på huden men nå er den på bærtur. noen kriseting jeg kan gjøre? Anonymkode: 124f2...f3d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Miniderm, Canoderm eller Carbaderm. Fåes på alle apotek. Anonymkode: 49055...dfa
Djungelvrål Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Canodem er super,bruker den noen ganger på natta alene. Huden må ha pauser fra behandlinger jeg bruker. 1
Roci Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Kutt ut aktive virkestoffer (C-vitamin,niacinamide, syrer, retinol) en periode og pøs på med fukt og barrierestyrkende ingredienser. Alle de nevnte produktene har slike egenskaper. Jeg liker godt Eucerin Ultra Sensitiv Soothing Care Dry Skin, den har gjort underverker for min dehydrerte hud på kort tid.
Anerikke Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Huden min har også vært helt på bærtur i vinter. Knusk tørr! Jeg leste meg opp på The Ordinary, og bestilte det som ble anbefalt for tørr hud. Helt krise! Det ble mye verre, og jeg hadde rett og slett vondt. Jeg flasset, og var illrød i fjeset. Måtte bare slutte. Så prøvde jeg CeraVe rens og krem for tørr hud. Og allerede første gangen jeg brukte rensen kjente jeg huden juble 😊 FOR en forskjell. Fra første dag har huden roet seg, og er gjennomfuktet. Helt ærlig det beste jeg har prøvd. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Anerikke skrev (1 time siden): Huden min har også vært helt på bærtur i vinter. Knusk tørr! Jeg leste meg opp på The Ordinary, og bestilte det som ble anbefalt for tørr hud. Helt krise! Det ble mye verre, og jeg hadde rett og slett vondt. Jeg flasset, og var illrød i fjeset. Måtte bare slutte. Så prøvde jeg CeraVe rens og krem for tørr hud. Og allerede første gangen jeg brukte rensen kjente jeg huden juble 😊 FOR en forskjell. Fra første dag har huden roet seg, og er gjennomfuktet. Helt ærlig det beste jeg har prøvd. har begynt å lure på om jeg reagerer på merket paulas choice. men har brukt det flere mnd, burde jeg ikke fått reaksjon tidligere? ellers er det samme eller lignende virkestoffer jeg er vant med fra elixir. syrer(retinol), c-vit, solfaktor. og to pleiende kurer. aldri hatt så knusktørr hud før😔 Anonymkode: 124f2...f3d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Anerikke skrev (1 time siden): Huden min har også vært helt på bærtur i vinter. Knusk tørr! Jeg leste meg opp på The Ordinary, og bestilte det som ble anbefalt for tørr hud. Helt krise! Det ble mye verre, og jeg hadde rett og slett vondt. Jeg flasset, og var illrød i fjeset. Måtte bare slutte. Så prøvde jeg CeraVe rens og krem for tørr hud. Og allerede første gangen jeg brukte rensen kjente jeg huden juble 😊 FOR en forskjell. Fra første dag har huden roet seg, og er gjennomfuktet. Helt ærlig det beste jeg har prøvd. Signerer. Har aldri opplevd å ha så fin hud som nå, har de aller fleste CeraVe produktene som jeg kan kjøpe i Norge og bruker dem hver dag. Savner retinol og nattkremen, spurte Apotek 1 om de kunne få flere produkter, de skulle se på det:) Anonymkode: f0ef1...2b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Jeg tror jeg er den eneste som ikke er spesielt imponert over CeraVe. Hatt dagkremen med spf, stor pumpeflaske til kropp og nå stor tube til ansiktet for tørr hud. Virker som den er for lett, i hvertfall på denne årstiden. Anonymkode: 69f11...a3b
Roci Skrevet 22. mars 2021 #10 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): har begynt å lure på om jeg reagerer på merket paulas choice. men har brukt det flere mnd, burde jeg ikke fått reaksjon tidligere? ellers er det samme eller lignende virkestoffer jeg er vant med fra elixir. syrer(retinol), c-vit, solfaktor. og to pleiende kurer. aldri hatt så knusktørr hud før😔 Anonymkode: 124f2...f3d Aktive virkestoffer som syrer, retinol og c-vitamin kan virke uttørkende på huden, og det er noe som gjerne oppstår over tid - man blir jo vanligvis ikke knusktørr over natten. Det kan skyldes at du bruker produkter med for sterk konsentrasjon, bruker produktene for ofte og/eller ikke tilfører tilstrekkelig fukt. Spesielt retinol gjør at huden ofte får behov for mer fukt. Selv ble jeg f.eks. nødt til å ta en pause fra retinol nå i vinter fordi kulde og tørr inneluft gjorde huden min mer dehydrert enn vanlig. Hvilke kurer er det du bruker?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #11 Skrevet 22. mars 2021 Roci skrev (2 minutter siden): Aktive virkestoffer som syrer, retinol og c-vitamin kan virke uttørkende på huden, og det er noe som gjerne oppstår over tid - man blir jo vanligvis ikke knusktørr over natten. Det kan skyldes at du bruker produkter med for sterk konsentrasjon, bruker produktene for ofte og/eller ikke tilfører tilstrekkelig fukt. Spesielt retinol gjør at huden ofte får behov for mer fukt. Selv ble jeg f.eks. nødt til å ta en pause fra retinol nå i vinter fordi kulde og tørr inneluft gjorde huden min mer dehydrert enn vanlig. Hvilke kurer er det du bruker? hydrating treatment mask og calm restoring moisturizer. retinol er 1%, og jeg har aldri måttet ta pause da jeg brukte elixir med retinol(husker ikke styrke på den) Anonymkode: 124f2...f3d
Roci Skrevet 22. mars 2021 #12 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hydrating treatment mask og calm restoring moisturizer. retinol er 1%, og jeg har aldri måttet ta pause da jeg brukte elixir med retinol(husker ikke styrke på den) Anonymkode: 124f2...f3d Regner med at det var et av Retinext-produktene fra Elixir du brukte tidligere? Virkestoffet i serumet er retinaldehyd, som både er mer skånskomt og samtidig mer effektivt enn retinol. Nå oppgir ikke produsenten konsentrasjonen av retinaldehyd i produktet, men retinaldehyd er effektiv ved mye lavere konsentrasjoner enn retinol. Retinext Daily Anti-Aging Gel inneholder retinol, men under 1%. Det er dermed kanskje ikke så rart at du blir tørr av 1% retinol. I realiteten er det bare retinsyre (tretinoin) som har effekt på huden, noe som betyr at andre retinoider (samlebetegnelse for a-vitamin) må konverteres til retinsyre før de har effekt. Denne prosessen ser omtrent slik ut: retinyl ester blir til -> retinol som blir til-> retinaldehyd som blir til -> retinsyre Som du ser, er retinol to "steg" unna retinsyre, mens retinaldehyd bare er ett steg unna. PC har ikke produkter med retinaldehyd ennå, men Medik8 har et serum som heter Crystal Retinal i 4 ulike konsensrasjoner. De to produktene med høyest konsentrasjon ligger omtrent likt i pris med Elixir.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #13 Skrevet 22. mars 2021 Roci skrev (1 time siden): Regner med at det var et av Retinext-produktene fra Elixir du brukte tidligere? Virkestoffet i serumet er retinaldehyd, som både er mer skånskomt og samtidig mer effektivt enn retinol. Nå oppgir ikke produsenten konsentrasjonen av retinaldehyd i produktet, men retinaldehyd er effektiv ved mye lavere konsentrasjoner enn retinol. Retinext Daily Anti-Aging Gel inneholder retinol, men under 1%. Det er dermed kanskje ikke så rart at du blir tørr av 1% retinol. I realiteten er det bare retinsyre (tretinoin) som har effekt på huden, noe som betyr at andre retinoider (samlebetegnelse for a-vitamin) må konverteres til retinsyre før de har effekt. Denne prosessen ser omtrent slik ut: retinyl ester blir til -> retinol som blir til-> retinaldehyd som blir til -> retinsyre Som du ser, er retinol to "steg" unna retinsyre, mens retinaldehyd bare er ett steg unna. PC har ikke produkter med retinaldehyd ennå, men Medik8 har et serum som heter Crystal Retinal i 4 ulike konsensrasjoner. De to produktene med høyest konsentrasjon ligger omtrent likt i pris med Elixir. takk for svar😊forstår ikke alt, men kanskje jeg bør gå tilbake til elixir😅(ihvertfall det ene produktet) Anonymkode: 124f2...f3d
Roci Skrevet 22. mars 2021 #14 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): takk for svar😊forstår ikke alt, men kanskje jeg bør gå tilbake til elixir😅(ihvertfall det ene produktet) Anonymkode: 124f2...f3d Bare hyggelig Retinol er rett og slett "hardere" for huden enn retinaldehyd, og 1% retinol blir regnet for å være en styrke som passer for "viderekomne" - altså de som har brukt retinol over tid og gradvis bygget opp hudens toleranse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå