Gå til innhold

Dere som har opplevd/gjennomført utroskap...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ga dere forholdet en ny sjanse? Hvordan gikk det? 

Forholdet vårt har nettopp vært gjennom et emosjonelt utroskap. Han var utro med å flørte med andre på nettet. Trenger ikke å gå i detaljer, men han hadde en kort periode med flørting med andre damer på nettet. Kun prating, anonymt, ingen sendte bilder eller lignende. Han viser en enorm anger, så stort at det er fra en annen verden. Jeg har aldri sett han så emosjonell som han er nå... 

Jeg har gitt han en ny sjanse. Men jeg er ødelagt innvendig. Psykisk er helt ødelagt. Selvfølelsen og selvbilde er på bunnen. Jeg klarer å se meg selv i speilet eller vise meg for han på noen som helst måte. Vi sover i samme seng, men jeg sover med klær. Siden det ‘heldigvis’ ikke var et fysisk utroskap, er jeg villig til å gi han en ny sjanse. Jeg vet vi har diverse å jobbe med i forholdet, både fra tidligere, men spesielt nå. Men vi begge vil! Jeg klarer nok ikke å tilgi han for hva som har skjedd helt enda, men han respekterer tiden det vil ta. 

Jeg håpet egentlig å høre deres solskinnshistorier om det å redde forhold etter utroskap. Takk for svar. 

Anonymkode: 7c38b...b97

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, etter at jeg gikk og han jobbet for å få meg tilbake. Vi har barn nå og utroskapen gjør ikke så vondt å tenke på lenger! Blir ikke dratt opp i krangler heller. 
Men dette var snakk om et engangstilfelle på fylla, emosjonelt utroskap hadde vært vanskeligere å svelge for min del.. Tilliten er ikke helt på plass 2,5 år etter heller, er redd det skal skje igjen og det er slitsomt å tenke sånn. Blir bedre og bedre, har ikke opplevd noe sånt med han igjen. Men man kan aldri vite! 
Det du nevner er dock ikke emosjonell utroskap? Da er det jo følelser involvert med en annen enn deg. 

Anonymkode: 972c9...b8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du føler deg dårlig? Du er da mer enn bra
nok! Det er han som er problemet, som trenger bekreftelse og  det gå utover deg. 

Anonymkode: 6efbd...690

AnonymBruker
Skrevet

Flørting anonymt på nettet er ikke det samme som utroskap. Hadde jeg vært han som hadde en partner som reagerte så sterkt på det, hadde jeg slått opp tvert.

Anonymkode: 2ea33...0e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flørting anonymt på nettet er ikke det samme som utroskap. Hadde jeg vært han som hadde en partner som reagerte så sterkt på det, hadde jeg slått opp tvert.

Det er så absolutt det, hvis Ts føler det slik.

Anonymkode: 6efbd...690

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noen er dette utroskap, det er opptil enhver hva man anser som utroskap i forholdet og hvor grensen går. Men det er ikke emosjonell utroskap som hun nevner, emosjonell utroskap er et forhold med en annen bak ens rygg med følelser i bildet. 

Anonymkode: 972c9...b8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt blitt bedratt både emosjonelt og fysisk, og det var jævligst de første månedene.

Jeg klarte ikke å gå fra han, og det fungerer sånn passe er meg.

Jeg har blitt sjalu og lurer veldig ofte på om han fortsatt flørter med damer på nett eller har sex.

Vi har avstandsforhold nå dette året pga jeg jobber i en annen landsdel, og pga korona har vi ikke møtt hverandre på snart 4 mnd.

Anonymkode: e2276...3dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt blitt bedratt både emosjonelt og fysisk, og det var jævligst de første månedene.

Jeg har blitt sjalu og lurer veldig ofte på om han fortsatt flørter med damer på nett eller har sex.

Vi har avstandsforhold nå dette året pga jeg jobber i en annen landsdel, og pga korona har vi ikke møtt hverandre på snart 4 mnd.

Jeg synes synd i slike som deg, ikke på en ironisk måte men veldig oppriktig. Hva gjør at du ikke klarer å gå fra han? Han har ikke den samme respekten for deg som du har for han, er det ikke vondt å leve i et forhold der den som skulle være din. Dreit i deg 

Anonymkode: 8e4ac...987

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei. Jeg føler med deg! Jeg ble sammen med kjæresten min da vi bare var 14 år gamle, nå er vi 21 år. Var sammen i 6 år, hele ungdomstiden med andre ord. Vi hadde det veldig bra sammen trodde jeg, men jeg merket i fjor sommer at han skjulte mobilen sin for meg ved flere anledninger, og ting virket litt rart. Jeg valgte å se på telefonen i skjul og til min store skrekk fant jeg meldinger med flere andre jenter i nærområdet. Blant annet invitasjoner hjem til seg, flørting og komplimenter. Etter hva jeg vet så har det ikke skjedd noe fysisk, kun over telefon. Men det var nok for meg, slik skal det ikke være. Man fortjener bedre enn en som ikke klarer å holde seg til kjæresten sin. Det er det aller vondeste jeg har opplevd å gå fra han etter det, men nå begynner ting å bli bedre. Tillit er jo det viktigste i et forhold synes jeg! Sender en klem. 

Anonymkode: 22305...a17

Er veldig vanlig at slike ungdoms forhold ikke varer pga man blir eldre, modnes og vil andre ting i livet. Dere er voksne nå, men var omtrent bare barn da. 

Anonymkode: 1b276...c13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes synd i slike som deg, ikke på en ironisk måte men veldig oppriktig. Hva gjør at du ikke klarer å gå fra han? Han har ikke den samme respekten for deg som du har for han, er det ikke vondt å leve i et forhold der den som skulle være din. Dreit i deg 

Jeg elsket han over alt på jord og ville ikke miste han.

Han nektet for at han hadde hatt sex, men jeg fant kondomer i toalettvesken hans.

Det betyr nok at han har hatt sex med noen, for det manglet et par kondomer.

Jeg leste også flere flørtende meldinger til andre damer over en periode.

Det er vanskelig å forstå hvorfor man ikke går fra en som har vært utro, man må nesten oppleve det selv .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsket han over alt på jord og ville ikke miste han.

Han nektet for at han hadde hatt sex, men jeg fant kondomer i toalettvesken hans.

Det betyr nok at han har hatt sex med noen, for det manglet et par kondomer.

Jeg leste også flere flørtende meldinger til andre damer over en periode.

Det er vanskelig å forstå hvorfor man ikke går fra en som har vært utro, man må nesten oppleve det selv .

:hug:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Deg om det. Jeg hadde gått fra en som flørtet på nettet da det er for harry etter mine standarder

Anonymkode: cc6ff...505

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Deg om det. Jeg hadde gått fra en som flørtet på nettet da det er for harry etter mine standarder

Anonymkode: cc6ff...505

Samme her.

Har ingen råd, jeg synes de som blir værende er slemme mot seg selv. 

Anonymkode: bf833...3ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer gjennom 5 år fortalte for 6 uker siden at han var utro (engangshendelse) for 3 år siden. Verden falt helt i grus i en god stund, men jeg valgte å gi oss en sjanse. Vi går til parterapeut 2 timer i uka, og det har virkelig hjulpet. Anbefaler deg dette på det sterkeste. Samtidig er det nok godt å få litt avstand. Det er vanskelig å leve som normalt, altså sove og lage middag sammen i den perioden rett etterpå. For meg hjalp det å få han litt på avstand i starten og snakke masse sammen. Nå, 6 uker etterpå kjenner jeg meg veldig nær han og angrer ikke på at jeg har gitt forholdet vårt en ny sjanse. 

Anonymkode: eaf9d...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle anonym småflørting på nett for utroskap er å håne de som har opplevd ordentlig utroskap. 

Anonymkode: 5e82e...cd5

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor gjorde han det? Spenning? Er forholdet deres dødt? Eller har han følelser for de han har hatt kontakt med? For meg er det forskjell på dette, og avgjørende for hvordan man ser på saken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å kalle anonym småflørting på nett for utroskap er å håne de som har opplevd ordentlig utroskap. 

Anonymkode: 5e82e...cd5

Nei, ikke i det hele tatt.

Å være utro mot en person, er å håne den personen.

At andre opplever utroskap er ikke å håne den personen. 

Anonymkode: bf833...3ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Jeg føler med deg! Jeg ble sammen med kjæresten min da vi bare var 14 år gamle, nå er vi 21 år. Var sammen i 6 år, hele ungdomstiden med andre ord. Vi hadde det veldig bra sammen trodde jeg, men jeg merket i fjor sommer at han skjulte mobilen sin for meg ved flere anledninger, og ting virket litt rart. Jeg valgte å se på telefonen i skjul og til min store skrekk fant jeg meldinger med flere andre jenter i nærområdet. Blant annet invitasjoner hjem til seg, flørting og komplimenter. Etter hva jeg vet så har det ikke skjedd noe fysisk, kun over telefon. Men det var nok for meg, slik skal det ikke være. Man fortjener bedre enn en som ikke klarer å holde seg til kjæresten sin. Det er det aller vondeste jeg har opplevd å gå fra han etter det, men nå begynner ting å bli bedre. Tillit er jo det viktigste i et forhold synes jeg! Sender en klem. 

Anonymkode: 22305...a17

Er du pakistaner?

Anonymkode: 6a330...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hahaha tror du virkelig ikke han har fortsatt å ha andre? Avstandsforhold og 4 mnd siden siste møte? Hvorfor skulle han slutte å være utro når alt ligger til rette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han var utro en gang, veldig og fullt ut utro. Fortalte meg det innen to døgn, men forsøkte å lure seg unna.

Det har gått 10 måneder og jeg veksler mellom hat/elsk. Jeg venter bare på at han skal drite seg ut igjen  

Anonymkode: 299f5...13d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...