AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Ja, som overskriften sier. Har altså ikke forsøkt på noenting, men er usikker på at det har glippet for oss 🙈 Siste mens startet mandag 15.februar. Sex (med kondom) 26/2, 4/3 og 6/3. Ifølge app jeg bruker for å holde oversikt over menstruasjon skal jeg ha hatt eggløsning 28/2. Er dette litt i tidligste laget etter mens? Jeg tester ikke, så jeg aner ikke om det er riktig.. Skulle hatt mens mandag 15/3 (ifølge appen er syklus rundt 27/28 dager). Saken er at jeg oppdaget tilfeldigvis på onsdag (takk gud for apper som tenker for meg) at jeg ikke hadde fått mens. I ettertid ser jeg at jeg fra mandag har hatt mensmurringer og oppblåsthet. Tirsdag morgen sjekket jeg temperatur pga hodepine fordi jeg trodde jeg brygget på noe. Vanligvis ligger jeg på rundt 36,2°C, men den morgenen hadde jeg 37,4°C. Tok hjemmekontor i tilfelle korona (avkreftet). Ligget rundt samme temperatur siden uten sykdomssymptomer. Fra onsdag smerter i korsrygg med noe stikkinger i lysken og ned i venstre lår. Negativ test onsdag 17/3 (kveld) og lørdag 20/3 (morgen). Benyttet RFSU Test ofte begge gangene. Siste tre nettene har jeg svettet masse (forsåvidt i perioder på dagtid også). Jeg er som nevnt ingen prøver, og kjenner i liten grad til universet av IKM, DPO og whatnot som jeg nå har forvillet meg inn i. Jeg er egentlig mest interessert i når jeg evt. kan forvente at en test gir riktig svar ut fra datoene jeg har nevnt ovenfor, og om det er tester som er bedre enn andre. Jeg har nå lest meg litt opp, og forstår at tidspunkt for eggløsning kan variere. I tillegg ser jeg at RFSU-testene er omdiskutert, men det står ikke tydelig i tråder om de har vært svake før eller etter forventet mens. Når ville dere ha planlagt neste test dersom mens ikke dukker opp ut fra dato for samleie ovenfor? Skal sies at jeg vet kondom ikke er det tryggeste, men jeg har veldig dårlig erfaring med mange ulike typer hormonprevansjon. Dersom det skulle vise seg å være et arbeidsuhell ville det ikke vært totalt krise, men det viktigste nå er uansett å få et svar 😊 Håper noen kan hjelpe uerfarne meg! Anonymkode: 7e278...827
Sommerfuul Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 14 dager etter siste samleie, senest 3 uker bør gi riktig svar på en test. Du kan ha hatt senere eggløsning enn normalt, og derfor mensen latt vente på seg. Symptomene du beskriver er også likt som pms.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Sommerfuul skrev (4 minutter siden): 14 dager etter siste samleie, senest 3 uker bør gi riktig svar på en test. Du kan ha hatt senere eggløsning enn normalt, og derfor mensen latt vente på seg. Symptomene du beskriver er også likt som pms. Takk for svar! Da passer jeg på å teste i alle fall én gang til i løpet av den neste uka hvis ikke mensen dukker opp 😊 Anonymkode: 7e278...827
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #4 Skrevet 21. mars 2021 Hvis det er 6 dager siden du skulle hatt mens og testene er negativ, er du ikke gravid. Anonymkode: 6497b...897 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #5 Skrevet 21. mars 2021 Jeg hadde flere år hvor jeg ikke brukte hormonprevensjon, og opplevde et par ganger på den tiden at mensen, som ellers var regelmessig, var så forsinket at jeg la merke til det. To ganger, så vidt jeg husker, hoppet det over en måned, og den kom som vanlig måneden etter. Da hadde jeg ikke hatt sex, så graviditet var helt utelukket og jeg testet ikke. Og en gang var den rundt en uke forsinket, og da var jeg prøver og fikk negative tester. Eggløsning 28/2 høres ut som det godt kan stemme ut i fra siste mens. Men det er nok en god sjanse for at den kom seinere denne syklusen, og at det er derfor mensen heller ikke har kommet. Tiden fra eggløsning til neste mens er som regel ganske stabil. Siden dere ikke prøver, og har brukt prevensjon, er nok dette sannsynligvis greia. Men med seinere eggløsning, kan du også være veldig tidlig gravid uten at det slår ut på tester enda. Som den andre brukeren sa, 14 dager etter siste samleie skal tester gi sikkert utslag i de aller, aller fleste tilfeller. Anonymkode: 8d4a6...04c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 Selv med en noe sen eggløsning, skulle en graviditetstest ha slått ut til nå. Du er ikke gravid. Anonymkode: 6497b...897 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå