Gå til innhold

SATS med svært uærlige pengekrav. Hvem snakker jeg med?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom hele covid-perioden opplever jeg at SATS har opptrått svært uærlig, faktisk svindelaktig. SATS krever at man setter opp avtalegiro, derfor har de mye makt til å ta seg friheter. Følgende ting har jeg opplevd:

-de har trukket meg selv om sentrene har vært stengt

-de har prøvd å gjøre det vanskelig å fryse medlemsskap ved å sette urealistisk korte frister

-de har trukket meg selv om jeg har fryst medlemsskapet. Senere har de åpnet medlemsskapet igjen selv om de ikke har åpnet.

-Jeg har forsøkt 3 ganger å si opp hele medlemsskapet, men de trekker meg stadig. Første gang, i september, sa jeg opp på nett. Jeg ble fortsatt trukket. Når jeg oppdaget dette i november, prøvde jeg å si opp på nytt. Da fikk jeg en feilmelding om at nettoppsigelse ikke fungerte fordi det var noe feil med min profil. Da ringte jeg kundeservice. De sa at de ikke kunne refundere de to månedene de hade overtrukket meg, men at nå skulle de si opp. Jeg sa også opp autotrekket i nettbanken. To måneder senere mottok jeg faktura på mail, og i januar ringte jeg på nytt for å si opp. Etter dette har jeg ikke hørt noe. 

-Frem til i går. 3 mnd siden sist jeg sa opp, har jeg mottatt en faktura i posten med TO DAGER forfallsfrist. 

Hva i alle dager er det SATS driver med. Og hvem kan jeg melde dem til? Er det politiet? Forbrukertilsynet? 

Jeg mener de har tatt ca. 3000 kr av meg til sammen som de egentlig ikke har lov til. De har tatt penger selv om de har vært stengt og selv om jeg har sagt opp.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 33a6b...f65

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Gjennom hele covid-perioden opplever jeg at SATS har opptrått svært uærlig, faktisk svindelaktig. SATS krever at man setter opp avtalegiro, derfor har de mye makt til å ta seg friheter. Følgende ting har jeg opplevd:

-de har trukket meg selv om sentrene har vært stengt

-de har prøvd å gjøre det vanskelig å fryse medlemsskap ved å sette urealistisk korte frister

-de har trukket meg selv om jeg har fryst medlemsskapet. Senere har de åpnet medlemsskapet igjen selv om de ikke har åpnet.

-Jeg har forsøkt 3 ganger å si opp hele medlemsskapet, men de trekker meg stadig. Første gang, i september, sa jeg opp på nett. Jeg ble fortsatt trukket. Når jeg oppdaget dette i november, prøvde jeg å si opp på nytt. Da fikk jeg en feilmelding om at nettoppsigelse ikke fungerte fordi det var noe feil med min profil. Da ringte jeg kundeservice. De sa at de ikke kunne refundere de to månedene de hade overtrukket meg, men at nå skulle de si opp. Jeg sa også opp autotrekket i nettbanken. To måneder senere mottok jeg faktura på mail, og i januar ringte jeg på nytt for å si opp. Etter dette har jeg ikke hørt noe. 

-Frem til i går. 3 mnd siden sist jeg sa opp, har jeg mottatt en faktura i posten med TO DAGER forfallsfrist. 

Hva i alle dager er det SATS driver med. Og hvem kan jeg melde dem til? Er det politiet? Forbrukertilsynet? 

Jeg mener de har tatt ca. 3000 kr av meg til sammen som de egentlig ikke har lov til. De har tatt penger selv om de har vært stengt og selv om jeg har sagt opp.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 33a6b...f65

Sperr kontoen din og lag en ny konto slik at de ikke får trekt deg mer. Om du har fryst ditt medlemskap er det lite de får gjort om du sperrer kontoen og benytter deg av en annen konto.

Anonymkode: 92f3e...292

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sperr kontoen din og lag en ny konto slik at de ikke får trekt deg mer. Om du har fryst ditt medlemskap er det lite de får gjort om du sperrer kontoen og benytter deg av en annen konto.

Anonymkode: 92f3e...292

Hva med kravet jeg fikk i posten? De har sluttet å trekke rett ut av kontoen etter at jeg sa opp avtalegiro. Men de prøver seg stadig. Jeg synes det er ekstremt frekt og irriterende. 

Anonymkode: 33a6b...f65

AnonymBruker
Skrevet

Anmeld dem til namsmannen.

Anonymkode: 5ea9b...c37

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med kravet jeg fikk i posten? De har sluttet å trekke rett ut av kontoen etter at jeg sa opp avtalegiro. Men de prøver seg stadig. Jeg synes det er ekstremt frekt og irriterende. 

Anonymkode: 33a6b...f65

Send de en mail med informasjon om hvor mange ganger du har sagt opp ditt medlemskap, og at du bestrider kravet deres. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med kravet jeg fikk i posten? De har sluttet å trekke rett ut av kontoen etter at jeg sa opp avtalegiro. Men de prøver seg stadig. Jeg synes det er ekstremt frekt og irriterende. 

Anonymkode: 33a6b...f65

Si I fra til de om at du har fryst ditt medlemskap og at de skal slutte og sende deg krav ellers så går du til sak mot de. 

Anonymkode: 92f3e...292

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si I fra til de om at du har fryst ditt medlemskap og at de skal slutte og sende deg krav ellers så går du til sak mot de. 

Anonymkode: 92f3e...292

Men jeg har jo sagt opp i nettsiden, sendt mail og snakket med kundeservice på telefon to ganger... Jeg har egentlig lyst til at et eller annet organ bare skal slå dem konkurs en gang for alle så vi kundene slipper desperate svindelforsøk. 
 

 

Anonymkode: 33a6b...f65

Gjest Råååsa
Skrevet (endret)

Avslutt avtalegiroen du har med SATS. Du finner den muligheten i nettbanken din. 

Beklager, leste ikke godt nok. 

Endret av Råååsa
AnonymBruker
Skrevet

om de sender inkasso, bestrider du kravet. da stopper prosessen opp. ville tatt kontakt med forbrukerrådet. jeg har selv vært i strid med sats to ganger. de er vel en av de største aktørene, men jeg ser på de som svindlere! setter aldri mine bein på sats igjen🔥

Anonymkode: 68fed...c12

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

om de sender inkasso, bestrider du kravet. da stopper prosessen opp. ville tatt kontakt med forbrukerrådet. jeg har selv vært i strid med sats to ganger. de er vel en av de største aktørene, men jeg ser på de som svindlere! setter aldri mine bein på sats igjen🔥

Anonymkode: 68fed...c12

Kunne du vurdert å sende en kort mail til FB også? Føler at det blir lagt mer merke til om flere varsler. 

Anonymkode: 33a6b...f65

AnonymBruker
Skrevet

Veldig like dårlige erfaringer. Avtalegiro som likevell ikke trekkes automatisk, venter  og venter. Null tilbakemelding fra SATS om hva som skjer , prøver å  finne ut hos SATS  men får bare "hææh nope, nei spør heller banken din" til svar , men så dukker det opp inkassokrav i digipost på flere måneder tilbake med temmelig mange kroner i ekstragebyr. SATS bryr seg ikke om kundene.  Det er kun profitt det går i. Spør om hjelp til å betjene noen av apparatene og får bare sukk og stønn tilbake, så viser det seg at det er fordi verken han eller kollegaen vet hvordan apparatene stilles inn korrekt. Da er det lettere å stirre oppgitt på meg. Jeg har binding til september og da er jeg veldig ferdig med SATS

Anonymkode: 5d2e6...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...