MiniMjau Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Dere som har fått AZ vaksinen pga yrke (helsearbeider)... følte dere dere presset av arbeidsgiver eller sosialt på arbeidsplassen til å ta vaksinen? Var det tydelig kommunisert at å vaksinere seg var et valg? Var dere redd for evt karrieremessige følger av å avstå fra vaksinering? 1
zemer Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 MiniMjau skrev (8 minutter siden): Dere som har fått AZ vaksinen pga yrke (helsearbeider)... følte dere dere presset av arbeidsgiver eller sosialt på arbeidsplassen til å ta vaksinen? Var det tydelig kommunisert at å vaksinere seg var et valg? Var dere redd for evt karrieremessige følger av å avstå fra vaksinering? Min sjef sto og kjeftet på meg da jeg sa nei til vaksine. ( dette meldte tillitsvalgt inn) Kalte meg en av de uansvarlige. Har ikke sagt mer etter at AZ ble satt på vent. Derimot de som tok dose en vil ikke ha dose to uansett. Jeg tar vaksiner,men ikke denne. Ikke redd karrieremessig. Nå har det blitt sånn at de som har en dose slipper karantene ved smittet nærkontakt. Vi vaksinerte slipper å være på intensivavd. Angrer ikke, blir bare mer lettet etter det som dukker opp. Men, jeg er supernøye med avstand, munnbind og antibac. 5
zemer Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 zemer skrev (8 minutter siden): Min sjef sto og kjeftet på meg da jeg sa nei til vaksine. ( dette meldte tillitsvalgt inn) Kalte meg en av de uansvarlige. Har ikke sagt mer etter at AZ ble satt på vent. Derimot de som tok dose en vil ikke ha dose to uansett. Jeg tar vaksiner,men ikke denne. Ikke redd karrieremessig. Nå har det blitt sånn at de som har en dose slipper karantene ved smittet nærkontakt. Vi vaksinerte slipper å være på intensivavd. Angrer ikke, blir bare mer lettet etter det som dukker opp. Men, jeg er supernøye med avstand, munnbind og antibac. Skulle stå ' vi uvaksinerte'
MattDa Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Her var det stort press. Sjefen sa at folk som ikke ville vaksinere seg ikke fikk jobbe i sommer. Og han sa også at han ikke tolerer at noen snakker ned om vaksineringen på arbeidsplassen. 1
Anbefalte innlegg