AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Vi prøver å ha et sunt kosthold og lage mest mulig fra bunnen av. Men er det greit å gi små barn mat som: - Findus fiskegrateng - Spagettisaus fra toro - Uncle bens sweet and sour - Fylt/panert fisk fra kjøleskapdisken - Ferdige nuggets (prior, nøkkelhullsmerket) Vi styrer unna grandiosa, ferdig pommes frites og de verste tingene vi ser på som usunt. Men er alternatine ovenfor greit å gi? Ikke daglig, men av og til? Er mye den type mat vi er vant med å spise fra før barnet begynte med vanlig mat, og savner det litt. Hadde vært greit med noen kjappe løsninger innimellom. Anonymkode: 4eef1...ba0 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. mars 2021 Selvsagt, hvorfor skulle ikke det være greit? Fy søren for et hysteri. Anonymkode: 661dc...384 72
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Uncle Bens er jo bare sukker. Skjønner ikke at det er verre en grandis. Anonymkode: 19c56...9ed 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Hadde jeg aldri servert til knøttet. Her i huset går det kun i rene og organiske råvarer laget fra bunnen av. Anonymkode: c2ff3...6f4 2
solmåneogstjerner Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Ja selvsagt. Før ett år var jeg litt forsiktig, men ga likevel slik mat noen ganger i uken. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt i det. Ikke tilsett mer salt, og server grønnsaker og potet/ris/pasta i tillegg. 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg aldri servert til knøttet. Her i huset går det kun i rene og organiske råvarer laget fra bunnen av. Anonymkode: c2ff3...6f4 Du glemte ironiflagget. Anonymkode: 661dc...384 52
Gjest supernova_87 Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Vet du, det barnet ditt har veldig godt av er å se foreldre som tør å stole på seg selv! 🙂 Hva tenker du selv da?
Svartfugl Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi prøver å ha et sunt kosthold og lage mest mulig fra bunnen av. Men er det greit å gi små barn mat som: - Findus fiskegrateng - Spagettisaus fra toro - Uncle bens sweet and sour - Fylt/panert fisk fra kjøleskapdisken - Ferdige nuggets (prior, nøkkelhullsmerket) Vi styrer unna grandiosa, ferdig pommes frites og de verste tingene vi ser på som usunt. Men er alternatine ovenfor greit å gi? Ikke daglig, men av og til? Er mye den type mat vi er vant med å spise fra før barnet begynte med vanlig mat, og savner det litt. Hadde vært greit med noen kjappe løsninger innimellom. Anonymkode: 4eef1...ba0 Så lenge de ikke er så små at de ikke skal ha salt ennå, ser jeg ikke problemet? Det viktigste er et variert kosthold og bakansert energiinntak. Utover det er all mat utstyrt med ingredienslister og næringsinnhold,så det går an åtaen titt på det også. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde jeg aldri servert til knøttet. Her i huset går det kun i rene og organiske råvarer laget fra bunnen av. Anonymkode: c2ff3...6f4 Så flink og perfekt du er da. Kan jeg få øutografen din? Anonymkode: 4b386...935 18
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Du kan helt fint gi barna dine dette hver eneste dag. Anonymkode: 07742...87d 6
Heisenberg Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Jeg lurer litt på hva du er redd for at skal skje om du av og til serverer Grandiosa til barnet ditt? Helt seriøst lurer jeg på hva frykten er. Er det overvekt? Usunne vaner? Feilernæring? 22
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 Du kan gi både barn og voksne halvfabrikata i døgndrift uten at det er noe reelt problem. Anonymkode: ec50b...1d1 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Vi prøver å ha et sunt kosthold og lage mest mulig fra bunnen av. Men er det greit å gi små barn mat som: - Findus fiskegrateng - Spagettisaus fra toro - Uncle bens sweet and sour - Fylt/panert fisk fra kjøleskapdisken - Ferdige nuggets (prior, nøkkelhullsmerket) Vi styrer unna grandiosa, ferdig pommes frites og de verste tingene vi ser på som usunt. Men er alternatine ovenfor greit å gi? Ikke daglig, men av og til? Er mye den type mat vi er vant med å spise fra før barnet begynte med vanlig mat, og savner det litt. Hadde vært greit med noen kjappe løsninger innimellom. Anonymkode: 4eef1...ba0 Variert kosthold er tingen. Det du lister opp her er helt innafor, så lenge dere også lager en del mat fra bunnen av. Jeg har klart meg helt greit på hva jeg vokste opp på, en blanding av uncle bens og hjemmelaget. Tror det er helt innafor. Anonymkode: 4702f...e45 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 Selvfølgelig er det greit Skulle vi lage alt fra bunnen av hver dag måtte ihvertfall en av oss blitt husmor på heltid Her i huset går det stort sett i panert fisk, fiskekaker, pølser og kjøttboller med enten poteter, ris eller pasta + grønnsaker som middag i hverdagene Det må være gjennomførbart først og fremst Også koser mannen seg med å ordne noe ekstra fra bunn i helgene. Anonymkode: 90d7b...592 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hadde jeg aldri servert til knøttet. Her i huset går det kun i rene og organiske råvarer laget fra bunnen av. Anonymkode: c2ff3...6f4 Vet ikke om du er ironisk, men her lages faktisk alt(utenom grøt) fra bunnen av, til både store og små Ikke alt er organisk da. Anonymkode: bb5b9...4a9 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 Det du må se på, er ingredienslisten. https://tidsskriftet.no/2019/09/debatt/tilsetningsstoffer-er-vi-fore-var Oppsummert alt som inneholder: E407 - karregenan E433 - polysorbat 800 E466 - karboksymetylcellulose E471 - mono- og diglyserider av fettsyrer bør unngå. Både for barn og voksne. Det finnes i leverpostei, iskrem, vaniljekrem, noen kjøttpålegg, pølsebrød, hamburgerbrød, sauser, milkshake, rislunsj, iskaffe og så mye mye mere. Anonymkode: bab1b...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 Jeg hadde ikke gitt det, men hadde ikke spist det selv heller. Om dere synes det er ok mat til dere voksne så overlever nok ungen også. Anonymkode: d6c4d...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 Bra at du reflekterer over dette. Mange nordmenn som er naive og fortsatt spiser halv- og helfabrikata daglig. jeg ville kun gitt fiskegrateng av og til av det du skriver. Men aldri gitt eller spist feks nuggets Anonymkode: eeaf4...e7d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå