Gå til innhold

Kutte ned på uføretrygden og heller prioritere mennesker på flukt som faktisk sitter med noe.....

Anbefalte innlegg

Skrevet
Wanda1984 skrev (45 minutter siden):

Et land burde ta vare på sine egne før de hjelper folk utenfra...syns jeg da. Har landet råd så sender man jo hjelp ut også:)

Ta vare på sine egne! De fleste nordmenn

1. Eter seg smellfeite og sjuke 

2. Sitter på hus, hytter og biler + penger på bok

3. Sykemelder seg pga lette plager, som graviditet, hodepine og stiv nakke. 

Syns uføretrygden kan behovsprøves, og skattene økes for folk flest. Nordmenn er bortskjemte og egoistiske pga rikdommen. De sitter i sin rike, lille boble, og syns synd på seg selv for hver krone de må bidra med til fellesskapet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal man måtte ta fra de rike? 

Når man jobber og står på og skaper noe, er man da bare godta at man skal bli tatt fra penger? 

Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å bestemme hva mine skattepenger blir brukt til. I utgangspunktet er alle i Norge født med like muligheter. Gratis utdanning og et sikkerhetsnett. 

Jeg gir gjerne til mennesker som havner i nød pga krig, forfølgelse og naturkatastrofer. 

Anonymkode: 3ca2b...235

At alle er født med like muligheter er en sannhet med modifikasjoner. Folk har forskjellige utgangspunkt, og ved å fjerne uføretrygd så vil de sosiale forskjellene øke betraktelig.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man måtte ta fra de rike? 

Når man jobber og står på og skaper noe, er man da bare godta at man skal bli tatt fra penger? 

Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å bestemme hva mine skattepenger blir brukt til. I utgangspunktet er alle i Norge født med like muligheter. Gratis utdanning og et sikkerhetsnett. 

Jeg gir gjerne til mennesker som havner i nød pga krig, forfølgelse og naturkatastrofer. 

Anonymkode: 3ca2b...235

Hvorfor skal man måtte ta fra de som er fattige og som er syke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også man burde og har PLIKT til å hjelpe mennesker i nød. Men hvorfor i alle navn og dager skal man ta pengene fra en gruppe som allerede sliter? 

Anonymkode: f4491...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Hvorfor ta fra de som har minst? Hvorfor ikke heller kutte andre utgiftsposter som faktisk er unødvendige? Norge bruker penger på mye unødvendig som kunne vært kuttet ut. Uføretrygden bør i alle fall ikke ofres.

Hva foreslår du at løsningen på uførekrisa skal være da? Om det trengs tre stykk for å finansiere én pensjonist de neste åra, gruer jeg meg til å se hva som skjer for neste generasjon når hele denne uførebølgen bare blir større og større (og statens midler mindre og mindre)😐

Anonymkode: cc20c...873

AnonymBruker
Skrevet

Typisk whataboutism. Hva med de sultne barna i Afrika da, hææ?

Anonymkode: 5e9cc...b93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden mange som er avhengig av uføretrygd for å leve fordi det er fysisk/psykisk umulig å stå i en jobb, lever UNDER fattigdomsgrensen i Norge, så syns jeg det var en strålende idé du... 

Anonymkode: db3e2...124

Kanskje off topic, men hva er fattigdomsgrensa i Norge?

Anonymkode: 74303...9e6

Gjest Wanda1984
Skrevet
Tatja skrev (9 timer siden):

Ta vare på sine egne! De fleste nordmenn

1. Eter seg smellfeite og sjuke 

2. Sitter på hus, hytter og biler + penger på bok

3. Sykemelder seg pga lette plager, som graviditet, hodepine og stiv nakke. 

Syns uføretrygden kan behovsprøves, og skattene økes for folk flest. Nordmenn er bortskjemte og egoistiske pga rikdommen. De sitter i sin rike, lille boble, og syns synd på seg selv for hver krone de må bidra med til fellesskapet. 

Nja, jeg går ikke under 1 og 2, var sykemeldt pga graviditeten siden jeg spydde hver dag (ble lagt inn pga dehydrering) ...lenge siden.

Men nå er jeg altså 60% og jobber 40% tilrettelagt. Ufør er jeg takket være samfunnet dårlig behandling av meg på mange måter over tid så skulle bare mangle at jeg skal ha bra trygd. Opparbeidet meg bra trygd før jeg ble ufør heldigvis...ser at det er mange som sliter. Jeg er ikke rik, egen leilighet og bil, og har råd til å holde på m hobbyer og mer overskudd til å følge opp barnet mitt:)

Når man betaler skatt er det jo får å holde på velferdsgoder...kan jo hende vi blir som USA om et par generasjoner, men da må folk ta seg råd til en god forsikring.

Etterdønninger korona kommer å bli store, mange unge som kommer til å ende opp som unge uføre, arbeidsledighet, økning av dårlig psykisk helse osv...korona har ikke rammet meg, bortsett for at jeg ikke får trent/ reist. Men jeg tror mange sliter og Norge må hjelpe dem først...

Dette er min mening:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du tror institusjonsplasser er tilnærmet gratis for staten, eller? Det skorter kanskje litt på den økonomiske forståelsen her? 

Anonymkode: 4575d...645

Tror det må bli billigere hvis uføre bor i hver sin lettstelte leilighet med tilgang til felles stue og kantine!

Anonymkode: c481b...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kall meg gjerne rasistisk, men jeg vil helst at så få flykninger kommer til norge som mulig. Jeg liker norsk kultur, tradisjoner osv, og en ting er sikkert. De ferreste flykninger vil ta til seg norske verdier og tradisjoner. De vil helst at hele norge skal endre/tilpasse seg etter dem. Ja jeg ser så svart hvitt på det. Hadde alle flykninger vært ateister eller agnostikere, samt hatt et mer nøytralt syn på likestilling hadde jeg vært mer forr innvandring. I tilegg så er det en kraftig skeivdeling i kjønnene som kommer til norge, det er jo nesten bare menn.

Anonymkode: 73cd6...326

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...