Gå til innhold

Hjelp til diett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg har lenge forsøkt å slanke meg og sliter med å finne en god diett som passer meg. Det jeg sliter mest med er søtsaker og uregelmessige måltider. Planen er å kutte ut søtsakene og å innføre 3 måltider per dag; frokost, lunsj og middag. 

Frokost: F.eks havregrøt, yoghurt m/frukt og havregryn, brød/rundstykker med pålegg eller knekkebrød med pålegg.

Lunsj: F.eks middagsrester, egg i en eller annen form

Middag: Her spiser jeg det meste men prøver å få til ca. halve tallerkenen med grønnsaker. 

Jeg blir ofte sulten utenom måltider, men det er jo fordi jeg gjerne spiser bare 2 måltider "brunsj" og middag. Tenker derfor å spe på med frukt eller noe som mellommåltid. 

Hvordan høres dette ut? Obs! Spiser glutenfritt :)

Anonymkode: 6213b...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei.

Jeg har lenge forsøkt å slanke meg og sliter med å finne en god diett som passer meg. Det jeg sliter mest med er søtsaker og uregelmessige måltider. Planen er å kutte ut søtsakene og å innføre 3 måltider per dag; frokost, lunsj og middag. 

Frokost: F.eks havregrøt, yoghurt m/frukt og havregryn, brød/rundstykker med pålegg eller knekkebrød med pålegg.

Lunsj: F.eks middagsrester, egg i en eller annen form

Middag: Her spiser jeg det meste men prøver å få til ca. halve tallerkenen med grønnsaker. 

Jeg blir ofte sulten utenom måltider, men det er jo fordi jeg gjerne spiser bare 2 måltider "brunsj" og middag. Tenker derfor å spe på med frukt eller noe som mellommåltid. 

Hvordan høres dette ut? Obs! Spiser glutenfritt :)

Anonymkode: 6213b...4dc

Det viktigste for å gå ned i vekt er å innta færre kalorier en du forbrenner. Et vanlig utgangspunkt er omlag 500 mindre per dag.  Hva, hvor og når er sekundært. Men har man et lavt kaloribudsjett vil man gjerne automatisk ende med å velge ok råvarer da de er de som gir deg mest mat/metthet for kaloriene.

Finn ut hva som funker for deg; når trenger du mat mest, få men store måltider vs. mange små osv. Bare hold deg innenfor budsjettet. 

🙂 Lykke til! 🙂 

Anonymkode: 78654...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...