AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg elsker alt som har med sitrus å gjøre, men de seneste årene har jeg merket at jeg tåler det dårligere og dårligere. Kan nesten ikke spise appelsin, kiwi, sitron, grapefrukt osv. uten at jeg begynner å kaldsvette, det prikker i leppene og jeg får blødende sår på tunga. Det går bra hvis det er varmebehandlet eller blandet med noe annet, er mest rå frukt jeg reagerer på. Kan jeg være allergisk mot sitrus og ha blitt det i voksen alder? Har aldri hørt om noen som ikke tåler sitron osv. Anonymkode: 81700...811
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Allergi mot sitrusfrukt er ikke helt uvanlig - har hørt om flere. Anonymkode: 907f9...ab3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Jeg kjenner et par med allergi mot det. Høres ut som du har fått det, ja. Anonymkode: e2647...fa7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Ganske vanlig allergi så det er ikke umulig. Er allergisk selv. Får masse prikker i ansiktet og overleppa blir full av eksem/utslett Anonymkode: 937ee...89d
Stoltskeiv Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Jeg tåler ikke sitrus. Får masse utslett av det. Huden sprekker opp. Noe som er veldig synd fordi jeg elsker sitrusfrukter!
applestories Skrevet 21. mars 2021 #6 Skrevet 21. mars 2021 (endret) Hos meg hovner tungen opp flekkvis - de samme flekkene rundt kanten som dukker opp når jeg brenner meg på tunga. Får det samme av andre syrlige matvarer, som tomat. Men jeg får det bare av og til - spiser flere kilo klementiner om vinteren uten å merke noe, så plutselig en dag kan et eple gi svie og utslett. Endret 21. mars 2021 av applestories
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #7 Skrevet 21. mars 2021 Jeg var allergisk mot sitrus som barn. Men da jeg ble rundt 13 så sluttet det. I fjor kom det tilbake og jeg er 30. Hoven i munn, nese og øyne og får utslett rundt øynene. Jeg også elsker sitrus, så dette er ganske surt (høh). Anonymkode: a1c5e...2cf 1
Million Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Moren min får rødt, blødende utslett på hendene og rundt haken av sitrus. Så hun unngår det så godt som det lar seg gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå