Gjest gjesten Skrevet 28. september 2002 #1 Skrevet 28. september 2002 Hvor lenge er det vanlig å vere sammen før man forlover seg? jeg har vert sammen med min type i 2 år og 6 mnd... er dette for kort tid, sånn generelt? elsker denne mannen over alt på jord!!! Takker alle for svar
Augustbrud02 Skrevet 28. september 2002 #2 Skrevet 28. september 2002 Her finner du noen tidligere tråder som omhandler noe av det samme: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13998 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13544 Men om det er for kort tid er det bare du selv som kan svare på, men siden du i det hele tatt stiller spørsmålet er det kanskje det? Vi hadde vært sammen i 1 år og 9 mnd når vi forlovet oss, men det var aldri noe snakk om at dette var for kort tid for oss....
Karoline Skrevet 28. september 2002 #3 Skrevet 28. september 2002 Kommer vel helt an på hvor gamle dere er, om dere vet hva dere vil, osv. Ellers kjenner man hverandre vel ganske godt etter to og et halvt år. Vi kommer til å ha vært sammen ca så lenge når vi gifter oss i desember.
lindus Skrevet 29. september 2002 #4 Skrevet 29. september 2002 Vi forlovet oss etter 6 mndr.Noen syns kanskje at det var vel tidlig, men for oss var det helt riktig Nå når vi gifter oss 2.11-02 har vi vært forlovet i 2 år og 5 uker(må jo ha med de 5 ukene også ).
Tusenfryd Skrevet 29. september 2002 #5 Skrevet 29. september 2002 Jeg bodde sammen med en fyr i tre år - det var aldri snakk om forlovelse eller giftemål. Da jeg ble gift med min mann, var det to år siden vi ble sammen. I mellomtiden hadde vi da flyttet sammen og planlagt bryllup. Jeg tror det har noe å gjøre med hvor du er i livet, hva dere har opplevd, hva slags erfaringer man har og hvor gamle man er. Antall år eller måneder spiller ingen rolle. Jeg tror altfor mange gifter seg fordi man "synes det er på tide" etter så og så mange år. Det stemmer ikke. Når du treffer mannen i ditt liv, vet du. Husk du skal ikke gifte deg med den mannen du kan leve med - men den mannen du ikke kan leve uten.
livy Skrevet 29. september 2002 #6 Skrevet 29. september 2002 Heia! Da vi giftet oss hadde vi vært sammen i nesten 6 år. Vi forlovet oss på 1. årsdagen vår, og hadde bodd sammen i 2 år da vi giftet oss :D Koz..
Ruby Skrevet 29. september 2002 #7 Skrevet 29. september 2002 Vi var sammen i litt over 4 måneder før vi forlovet oss. Og da vi giftet oss hadde vi vært sammen i nesten 3 år, og på selveste 3 årsdagen reiste vi på bryllupsreise. 4 måneder er vel litt tidlig, men vi ventet jo en god stund før vi gikk inn i ekteskapet. Angrer ikke et sekund heller. Alt skjedde til rett tid for oss!
*nora* Skrevet 29. september 2002 #8 Skrevet 29. september 2002 Vi forlovet oss etter vel ett år sammen, og giftet oss sju år etter det igjen... Er nok en smule treige
meta Skrevet 30. september 2002 #9 Skrevet 30. september 2002 Er enige med flere her og mener det handler om livssituasjon og alder. Jeg har (dessverre) vært forlovet før. Vi hadde vært sammen i tre år da vi forlovet oss, men jeg var bare 19 år og langt fra ferdig utdannet... Min sambo og jeg hadde vært sammen i tre og et halvt år når vi forlovet oss for 11 måneder siden. Vi var da (nesten) ferdig utdannet og i jobb. Men jeg syns også det på en måte er forskjellige måter å forlove seg på... Om det betyr at man bare forlover seg eller om forlovelsen faktisk inkluderer reelle gifteplaner. Min første forlovelse var sånn "vi gifter oss vel en gang". Men med min nåværende forlovede betydde forlovelsen at bryllupet umiddelbart planlagt til et og et halvt år senere.
gleder meg! Skrevet 30. september 2002 #10 Skrevet 30. september 2002 Vi hadde vært sammen i ett år og tre mnd når vi forlovet oss, og når vi gifter oss har vi vårt sammen i to år og ni mnd! Og for oss er dette helt riktig! Men, er jo ingen oppskrift på rett tid her...
Juli-79 Skrevet 30. september 2002 #11 Skrevet 30. september 2002 Forlovet oss etter ca 2 år og giftet oss 2 år etter forlovelsen, altså vært sammen totalt 4 år. Det er nok ikke noe fasitsvar på om det er for kort tid eller ikke. Vi snakket litt om det og hadde en fin anledning til å gjøre det på en litt spesiell måte, og valgte å gjøre det da. Det var aldri snakk om at det var "for tidlig".
Tvilling76 Skrevet 30. september 2002 #12 Skrevet 30. september 2002 Min samboer fridde etter 5 år, og vi gifter oss når vi har vært sammen i 6 år og 1 mnd. :D
tuji Skrevet 30. september 2002 #13 Skrevet 30. september 2002 Vi forlovet oss etter 2 år og 1 måned, og året etter giftet vi oss. Det var i fjor, så vi har nettopp feiret vår første bryllupsdag.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 30. september 2002 #14 Skrevet 30. september 2002 Vi hadde vært sammen i 3 år da vi forlovet oss, og hadde bodd sammen i 2 1/2 år. Da var forutsetningen at bryllupet ikke ville bli før om ca 3 år. og det holder vi. Men mange venter med å forlove seg til et år før bryllupet, og setter bryllupsdatoen ved forlovelsen. Hvor lange man er sammen er helt individuelt, og har også litt med alder å gjøre. Jeg var 23 år når vi forlovet oss, og jeg syns det var tidlig nok i grunnen. da var vi begge ferdig med utdannelsen.Vi ville etablere oss i arbeidslivet og kjøpe oss bolig før vi giftet oss, og det har vi gjort.
Sonar Skrevet 30. september 2002 #15 Skrevet 30. september 2002 Vi hadde vært sammen i fire år når vi forlovet oss. Bodd sammen 3 år og fått to barn. Når vi gifter oss i oktober har vi vært forlovet i ca 4 mnd. Vi er ikke ringforlovet, men føler vi ble forlovet da vi bestemte oss for å gifte oss. Jeg har alltid vært av den oppfatning at jeg ikke ville forlove meg før vi bestemte oss for å gifte oss.
monja Skrevet 30. september 2002 #16 Skrevet 30. september 2002 Vi var sammen i 3 mnd før vi forlovet oss, og vi flyta sammen etter 6 mnd. For oss føltes det helt riktig da. 2 år etter brøt vi forlovelsen, men fortsatte og bo sammen. 30. august neste år gifter vi oss, og da har vi vært sammen i 7 år og 4 mnd, bodd sammen i 6 år og 10 mnd, og vi er ikke forlovet nå. :D Det er veldig individuelt når man skal forlove seg, om man velger å gjøre det i det hele tatt. Et vennepar av oss har vært samboere i omtrent 20 år og de er ikke forlova enda heller :-? Så gjør det dere føler er riktig for dere. Lykke til!! Monja
Nitha Skrevet 1. oktober 2002 #17 Skrevet 1. oktober 2002 Enig med de som sier det er veldig individuelt hva som er "riktig". Vi forlovet oss etter halvannet år. Egentlig hadde vi tenkt å gjøre det på ettårsdagen vår, men bestemte oss for å vente litt til. Vi hadde egentlig ikke noen gode grunner for det, fordi vi selv var like sikre da som vi er nå etter to og et halvt år. Det var vel egentlig av hensyn til hva andre ville synes og mene om å forlove seg "så tidlig" som gjorde at vi utsatte det litt :oops: . Vi er begge i slutten av 20-årene og har "vært ute en vinterdag før". Slik sett har vi funnet ut en del om oss selv, og hva vi vil ha i en partner. Kanskje litt derfor at vi er så sikre på oss. Men igjen, dette er sikkert veldig individuelt. Det er kanskje ikke alle par der begge har like lyst til å gifte seg eller har vurdert det skikkelig. Kjenner folk som har vært sammen i 12 år, har barn, ingen planer om å gifte seg - men elsker hverandre over alt på jord. 5. juli 2003
Unn_T Skrevet 13. oktober 2002 #18 Skrevet 13. oktober 2002 Vi forlovet oss allerede etter 4 måneder, og gifter oss om 5 uker. Har da vært forlovet i ca 1 år. Noen synes kanskje det er vel raskt, men hverken jeg eller forloveden min er typer som er komfortable med å være samboere over lengre tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå