AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg blir alene nå snart med to barn, og vil få utbetalt ca 21.000,- kr av barnefar i måneden i barnebidrag. Til høsten får jeg studielån, så vil ha rundt 35.000,- utbetalt i måneden totalt. Jeg ønsker å kjøpe leilighet og trenger ca 1,6 mill i lån. Har resten i EK (800.000,-). Jeg har vært hjemme med barna de siste to årene og har ikke inntekt p.t. Et lån på 1,6 blir enkelt å betjene med det budsjettet jeg følger i dag. Foreldrene mine er gifte, og har greit med penger og lite boliglån selv. De ønsker å hjelpe meg inn igjen på boligmarkedet. Hvordan fungerer det derfor med medlåntaker? Blir det sånn at vi får ett lån som jeg alene betaler ned på, men som foreldrene mine kan se i sine nettbanker? Eller må foreldrene mine ta opp lånet alene siden jeg uansett har 0 i inntekt, og så må jeg bare overføre pengene til dem hver måned inntil jeg får arbeidsinntekt til å bli godkjent for boliglån selv? Hvordan blir det da med formue og rentekostnader på skattemeldingen dems, vil det også gi høyere krav for EK siden det blir deres sekundærbolig? Siden jeg stiller med EK vil jeg jo eie en del av leiligheten uansett. Jeg vet at studielån ikke teller som inntekt, ei heller barnetrygd og sånn, men det blir ikke aktuelt å jobbe samtidig med studiene med hensyn på barna. Noen som har vært i samme problemstilling? Setter pris på litt opplysning! Anonymkode: 95a47...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå