SuperVandreren Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Jeg forstår ikke hvordan noen kan ha felles barn, men ikke felles økonomi. I noen tilfeller må kanskje den ene parten ta kontroll hvis den andre parten har spille problemer, shopping problemer, rusproblemer eller lignende. Så det finnes unntak. Dere som ikke har felles økonomi, men felles barn. Hvorfor velger dere seperat økonomi, 34% eier andel i huset og så videre? 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Hvorfor i all verden bryr seg om hvordan andre ordner sin økonomi? Anonymkode: ac2e1...68b 20
Gjest Råååsa Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden bryr seg om hvordan andre ordner sin økonomi? Anonymkode: ac2e1...68b Jeg synes det var et spennende HI jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 jeg tjener mer for faen!! jeg gidder ikke dele økonomien min med en naver!!! Anonymkode: 47156...20c 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Råååsa skrev (2 minutter siden): Jeg synes det var et spennende HI jeg. Deg om det - jeg driter i andre økonomi. Anonymkode: ac2e1...68b
PetterKanin Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Fordi vi er to individer, ikke en uadskilelig enhet. 12
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Vi har felles konto for sparing, regninger og mat, hvor vi setter inn likt beløp. Det vi har igjen beholder vi for oss selv. Dette fordi vi har veldig like måter å fordele penger på. Jeg liker å spare mer, han liker å bruke mer, helst så fort som lønna er på konto. Hadde vi hatt et mer likt syn på økonomi hadde vi nok hatt alt felles Anonymkode: 945d8...1a2 6
SuperVandreren Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2021 Det var ikke meningen å støte noen, men kanskje man burde gøre seg noen refleksjoner hvorfor. Jeg bare forstår ikke hvorfor mennesker som har barn sammen og har bestemt seg for å bli gamle sammen bryr seg om hvem som tjener mest. Barna skal jo arve det som er igjen. Økonomi er hovedårsaken til skilsmisse og de som ikke har felles økonomi skiller seg oftere i følge SSB.no Har man separat økonomi fordi man har en fot på vei ut av forholdet? 6
viren Skrevet 20. mars 2021 #10 Skrevet 20. mars 2021 Just now, SuperVandreren said: Det var ikke meningen å støte noen, men kanskje man burde gøre seg noen refleksjoner hvorfor. Jeg bare forstår ikke hvorfor mennesker som har barn sammen og har bestemt seg for å bli gamle sammen bryr seg om hvem som tjener mest. Barna skal jo arve det som er igjen. Økonomi er hovedårsaken til skilsmisse og de som ikke har felles økonomi skiller seg oftere i følge SSB.no Har man separat økonomi fordi man har en fot på vei ut av forholdet? Du trenger ikke å forstå det, folk arrangerer økonomien sin etter det som passer dem best, det er ikke mer komplisert enn det. 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #11 Skrevet 20. mars 2021 Det er da slutt på den tiden at menn skal forsørge kvinner? Anonymkode: 4713b...18d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 SuperVandreren skrev (15 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan noen kan ha felles barn, men ikke felles økonomi. I noen tilfeller må kanskje den ene parten ta kontroll hvis den andre parten har spille problemer, shopping problemer, rusproblemer eller lignende. Så det finnes unntak. Dere som ikke har felles økonomi, men felles barn. Hvorfor velger dere seperat økonomi, 34% eier andel i huset og så videre? Hmm teller felles økonomi en ordning med felleskonto begge setter inn en sum på og resten av lønna gjør en som man vil med? Anonymkode: 7b510...a9d 3
SuperVandreren Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har felles konto for sparing, regninger og mat, hvor vi setter inn likt beløp. Det vi har igjen beholder vi for oss selv. Dette fordi vi har veldig like måter å fordele penger på. Jeg liker å spare mer, han liker å bruke mer, helst så fort som lønna er på konto. Hadde vi hatt et mer likt syn på økonomi hadde vi nok hatt alt felles Anonymkode: 945d8...1a2 Er ikke det et tegn på at du burde hatt kontrollen og tatt diskusjonen med ham. Hvis mannen din skulle bruke 20 000 kroner på felger til bilen kan du si at det er greit, men da skal jeg kjøpe krystallstener til 20 000. Da blir plutselig ikke felgene så viktige lenger og med tiden gror man sammen til en felles forståelse.
Gjest Råååsa Skrevet 20. mars 2021 #14 Skrevet 20. mars 2021 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Fordi vi er to individer, ikke en uadskilelig enhet. Hvem av dere tjener mest?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 SuperVandreren skrev (2 minutter siden): Det var ikke meningen å støte noen, men kanskje man burde gøre seg noen refleksjoner hvorfor. Jeg bare forstår ikke hvorfor mennesker som har barn sammen og har bestemt seg for å bli gamle sammen bryr seg om hvem som tjener mest. Barna skal jo arve det som er igjen. Økonomi er hovedårsaken til skilsmisse og de som ikke har felles økonomi skiller seg oftere i følge SSB.no Har man separat økonomi fordi man har en fot på vei ut av forholdet? Tror du er inne på noe. Men det er vel kanskje bare 2% som lever i et forhold med den rette. Anonymkode: e087b...d61 2
PetterKanin Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 Råååsa skrev (Akkurat nå): Hvem av dere tjener mest? Den ene 3
Gjest Råååsa Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Den ene Nå var du feig.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 Hvorfor tror du at du sitter på fasiten på hva som er best for andre, TS? Folk får gjøre det de synes fungerer best for seg selv. Anonymkode: a983b...ab5 4
PetterKanin Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 Råååsa skrev (2 minutter siden): Nå var du feig. Hvordan det? Hvilken betydning har det hvem som tjener mest? 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 Fordi vi begge ønsker det sånn , null problemer med det og nei vi er absolutt ikke på vei ut av forholdet eller har null tillit til hverandre . Jeg synes det er rarere med felles økonomi Anonymkode: 8381b...9cc 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå