Thyra Skrevet 20. mars 2021 #1 Skrevet 20. mars 2021 Har en ettåring som snart vil trenge sine første sko. Men alle butikker er stengt. Hva gjør jeg? Har bestilt mye klær og annet på nett. Men sko bør egentlig prøves. Vet jo ikke hvor lenge butikkene blir stengt heller. Har lurt på å måle foten og bestille et par billige sneakers fra HM. Da er det ikke så farlig om det blir bomkjøp. Men er skoene fra HM skadelige for små føtter? Tenkte å bruke dem til butikkene åpner og vi får kjøpt ordentlige sko, eventuelt. Hva gjør andre som har barn som trenger sine første sko i disse tider?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #2 Skrevet 20. mars 2021 Ville ikke kjøpt sko på hm for en ettåring som har lært å gå. De trenger helst en god sko med litt støtte. Du kan fint bestille sko på nett, prøve dem og sende tilbake om de ikke passer. Anonymkode: e2d5d...5f9 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #3 Skrevet 20. mars 2021 Tegne opp foten og måle. Er lurt.. er stor forskjell på merker desverre. har heldigvis storesøster som er 16 mnd større så går utifra henne, når jeg ser hva lillebror nå 1 år skal ha. Vining hadde god oversikt over mål (men dyrere selvfølgelig) men ka alltid sende tilbake. Har ikke noe erfaring med HM sko. Men det blir jo mye gåing utover våren sommeren. Anonymkode: 78796...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #4 Skrevet 20. mars 2021 Mål foten og bestill skikkelige sko. Viking, Superfit etc er sjeldent feil til barneføtter og mye bedre enn HM sine sko. Anonymkode: 6cb8a...430 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Noen skobutikker på nett har gratis frakt og retur, slik at du kan bestille flere størrelser (og evt flere merker) og bare beholde de som passer. F.eks. her: https://www.footway.com/no Anonymkode: 15f02...441 3
Ulrikke Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Mange av skobutikkene har åpent for klikk og hent selv om de er stengt. Har du sjekket om det kan være tilfellet der du bor? 1
Thyra Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2021 Ulrikke skrev (5 minutter siden): Mange av skobutikkene har åpent for klikk og hent selv om de er stengt. Har du sjekket om det kan være tilfellet der du bor? Man får vel ikke prøve med klikk og hent?
Gjest Trynefaktor Skrevet 20. mars 2021 #8 Skrevet 20. mars 2021 Mål foten,sjekk innermål på sko på nett. Gjorde det før corona og jeg
Ulrikke Skrevet 20. mars 2021 #9 Skrevet 20. mars 2021 Thyra skrev (1 minutt siden): Man får vel ikke prøve med klikk og hent? Nei, men du slipper å vente på postgangen.... Og hvis du setter foten til barnet på et ark (stående med tyngde på foten) og tegner av, og så ringer butikken, så kan de helt sikkert hjelpe deg med å få målt en innersåle (ihvertfall hvis det er tidlig eller seint i åpningstiden, vil jeg tro). Feks et par Vikingsko (som vi alltid brukte). Passer de fleste med mindre de har veldig smal fot. 2
Thyra Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mål foten og bestill skikkelige sko. Viking, Superfit etc er sjeldent feil til barneføtter og mye bedre enn HM sine sko. Anonymkode: 6cb8a...430 Hva med Adidas og Nike eller lignende? Er de bra for små føtter?
Thyra Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2021 Ulrikke skrev (Akkurat nå): Nei, men du slipper å vente på postgangen.... Og hvis du setter foten til barnet på et ark (stående med tyngde på foten) og tegner av, og så ringer butikken, så kan de helt sikkert hjelpe deg med å få målt en innersåle (ihvertfall hvis det er tidlig eller seint i åpningstiden, vil jeg tro). Feks et par Vikingsko (som vi alltid brukte). Passer de fleste med mindre de har veldig smal fot. Butikkene er jo stengt, så får vel ikke ringt dem?
Ulrikke Skrevet 20. mars 2021 #12 Skrevet 20. mars 2021 Thyra skrev (Akkurat nå): Butikkene er jo stengt, så får vel ikke ringt dem? I de butikkene som tilbyr klikk og hent er det folk tilstede og leverer ut varer. Har benyttet meg av det i dag på en Biltema-butikk. Selve butikken er stengt, men det er folk på jobb som leverer ut varer. Ihvertfall den ene skobutikken på storsenteret her jeg bor er åpen for klikk og hent, og da er det jo folk på jobb for å finne fram varene og levere dem ut i døra. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #13 Skrevet 20. mars 2021 Bestill fra zalando, jollyroom, footway e.l. De aller fleste har opplyst str på innersåle på produktsiden. Anonymkode: fe4b6...b3d 1
Thyra Skrevet 20. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestill fra zalando, jollyroom, footway e.l. De aller fleste har opplyst str på innersåle på produktsiden. Anonymkode: fe4b6...b3d Skal innersålen være litt større enn foten, eller er det regnet inn voksetillegg i størrelsen?
Sydenkupp Skrevet 20. mars 2021 #15 Skrevet 20. mars 2021 Vi har kjøpt et knippe på finn. De som ikke passer kan selges igjen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #16 Skrevet 20. mars 2021 Thyra skrev (15 minutter siden): Hva med Adidas og Nike eller lignende? Er de bra for små føtter? Vi har mye nike og adidas til ettåringen vår som har gått/løpt i 4 måneder, de er supre og ofte med skinn som utvider seg etter foten samt dempere ☺️ Har superfit ute akkurat nå om barnet skal leke (for sølete med sneakers) Anonymkode: 811c4...5d0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #17 Skrevet 20. mars 2021 Tviler på at det er skadelig med billige sko hvis man kun skal bruke de «litt». Anonymkode: a765e...017
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #18 Skrevet 20. mars 2021 Vi vet størrelse på ettåringen vår og har en del sko fordi barnet har gått siden 10,5 mnd, men bestilte noen i samme størrelse og de hadde passet om 1 år.. Veldig forskjell på sko! Vi bare bestiller og sender tilbake om det ikke passer akkurat nå ☺️ Desverre ikke så mye annet vi får gjort.. Alt vi har bestilt fra nike har passet, det var også barnets første sko (gode med dempere og som tilpasses foten pga skinn) Ville aldri kjøpt sko fra HM, er det noe jeg bruker en del penger på er det sko med ordentlig støtte. Og første gåsko må du ikke finne på å kjøpe fra HM! Anonymkode: 811c4...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #19 Skrevet 20. mars 2021 Thyra skrev (16 minutter siden): Skal innersålen være litt større enn foten, eller er det regnet inn voksetillegg i størrelsen? Syns jeg husker at de skal ha ca 1,5 cm å gå på foran. Anonymkode: 1b952...bbd 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #20 Skrevet 20. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler på at det er skadelig med billige sko hvis man kun skal bruke de «litt». Anonymkode: a765e...017 Man kjøper ikke første gåsko fra HM når de nettopp har begynt å gå, da går man for sko med ordentlig støtte som gjerne da er litt dyrere. Man kan selvfølgelig gjøre som man vil, men det kan være skadelig for noen små føtter jo. Anonymkode: 811c4...5d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå