waco Skrevet 26. august 2005 #41 Skrevet 26. august 2005 det hu ikke skjønner er at hadde det ikke vært for "holdningene" der ute hadde hu ikke gjort annet enn å jobbe i oppvaska på søsteras resturent.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #42 Skrevet 26. august 2005 Kan du vise meg hvor jeg har skrevet at hun fortjente det? Og jo.. jeg syns hun er en dårlig komiker når det hun har å spille på er å kline med Haugland, eller å vise rompa på scenen. Det der ser vi så mye av ellers, så morsomme poenger og vitser hadde nok vært veldig mye bedre. Og jo, det var uskyldig, men hun er en pakistansk kvinne, og det er veldig tydelig at slike stunt ikke er populære i de pakistanske miljøene, spesielt når de blir utført av en muslimsk kvinne. Grunnen til at jeg reagerer er fordi, for meg, er ikke komi å blotte rompa på en scene, for så å whine når du får trøbbel etterpå.. ← Jeg vet at du ikke skrev at hun fortjente det. men du skrev at hun burde tenke seg om. Og så skrev du at hun med viten og vilje ertet på seg hele det pakistanske miljøet i Norge. Du virker liksom ikke så veldig sjokkert eller lei deg for at en muslimsk kvinne i Norge ikke kan vise rompa si uten å bli trua på livet. Det er det jeg reagerer på. Jeg er ikke noe for rompeblotting jeg heller og jeg synes slettes ikke at shabana rehman er særlig morsom. Men jeg mener at også en muslimsk kvinne skal kunne bruke ytringsfriheten sin (selv på en tåpelig måte) uten at hun skal måtte forvente å bli trua på livet. Og jeg tolka ditt innlegg (og andre sine) som at " det må hun jo bare forvente når hun gjør sånn og sånn"... Når en film blir sett på som kontroversiell i enkelte miljøer pga et kyss mellom en muslimsk jente og en norsk gutt, da skjønner jeg at Rehman gjorde som hun gjorde. Og jeg tok faktisk poenget!
Caramba Skrevet 26. august 2005 #43 Skrevet 26. august 2005 (endret) Det var tøfft gjort av Rehman, og tøfft at hun tør å ta et oppgjør med det konservative Pakistanske miljøet. Morsom eller ikke, modig er hun hvertfal. Som mange sier her, vi trenger sånne som henne for å sette fokus på kvinners rettigheter i muslimske miljøer. Endret 26. august 2005 av Caramba
tommeline Skrevet 26. august 2005 #44 Skrevet 26. august 2005 Nå er vel ikke Shabana den første komikeren som har blottet rompa... men de som har gjort det før henne har i hovedsak vært norske menn som kanskje har fått en liten notis i en avis. Mens reaksjonen som hun får er kulehull i søsterens restaurant... Syns det illustrerer det hele ganske bra, selv om hun nok ikke hadde regnet med en så kraftig reaksjon.
Milo Minderbinder Skrevet 26. august 2005 #45 Skrevet 26. august 2005 Hun fyller jo en del kriterier for det å være komiker. Hun tar opp tema på utradisjonellt vis, og hun bryter tabuer. Hun får folk til å le. Men....jeg har altså ikke ledd en eneste gang. Betyr det at jeg er tradisjonell, og uten tabuer??????????? Flink pike, og jeg respekterer hennes temavalg.og alt det der. Men....jeg synes ikke hun er så hylende morsom. La hun holde på. hun er modig, og rører opp i ting. Men VÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR så snill...få meg til å le en eneste gang....
Gjest Gitte Skrevet 26. august 2005 #46 Skrevet 26. august 2005 Poengene med mine innlegg var absolutt ikke at fordi hun er en pakistank kvinne, må hun regne med det. Poenget mitt var at JEG syns ikke det finnes morsomt, jeg syns ikke om rompe-blotting-humor, fremfor morsomme vitser, parodier etc. Jeg skjønner ikke hva som er morsomt med at hu drar av seg buksa?? Og det at jeg ikke syns det er moro har ingenting med at hun er pakistansk. Men nå flytter hu til USA neste uke, og skuddene hadde tydeligvis ingenting med rompestuntet å gjøre..
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2005 #48 Skrevet 27. august 2005 Jeg synes hun er tøff. Hun skulle ristet skinkene litt for å virkelig gni det inn. Kuuuuuuuuul dame!!!!
monja Skrevet 27. august 2005 #49 Skrevet 27. august 2005 Jeg synes hun er tøff. Hun skulle ristet skinkene litt for å virkelig gni det inn. Kuuuuuuuuul dame!!!! ← Enig!!
Gjest Dum Perignon Skrevet 27. august 2005 #50 Skrevet 27. august 2005 Når man havner på forsiden av VG og Dagblabla samt at dette diskuteres i evigheter på steder som dette har man vel strengt tatt oppnådd å sette en dagsorden. Igjen. Noen liker det, andre ikke. Noen liker henne, andre ikke. Rumpeytringen som sådan synes jeg forsåvidt var en avsporing av et kanonsterkt innlegg om ytringsfrihet (ligger på hjemmesiden hennes, les det og bli klok!), men det er ganske betegnende for lille Norge at vi straks fokuserer på rumpa hennes og hennes person... Hun visste selvsagt utmerket godt hva hun gjorde, og hun kan knapt lastes for å ikke ha forutsett at en eller flere gjøker skulle tømme et magasin i familiens restaurant. At ikke VG og Dagblabla er flaue er likevel underlig. Man skulle tross alt tro at det finnes intelligent liv i de to avishusene.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #51 Skrevet 27. august 2005 Jeg synes det var svært så uanstendig av henne. Hun snakker om "ytringsfrihet" men det er ikke ensbetydende med å si dumme ting. Det å vise rumpen sin på den måten...det var totalt unødvendig. Og nokså ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #52 Skrevet 27. august 2005 Jeg skjønner ikke helt greia jeg Komi-norge er så dårlig! Veken Shabana eller Sahid Ali er spesielt morsomme, har vært på show med begge og det er heller platt Janne Rønningen drar den samme "jeg er tjukk og singel og hakke pult på evigheter"-greia si Giertsen er så innøvd at jeg skjønner ikke helt hypen rundt han Det er jo så FÅ gode... Og når det blir sånn bæsj, tiss, promp-humor som shabana her gikk i bresjen for så må jeg bare riste på hodet. Mulig det var viktig for henne å sette på plass noen imamer eller no, men å flashe rompa si er ganske patetisk.
Gjest redneck Skrevet 27. august 2005 #53 Skrevet 27. august 2005 Herregud trenger dere å binde dette her opp til komikk,ser dere virkelig ikke symbolikken i det hun gjør.Ho er ei fantastisk modig jente som har min fulle støtte bare synd hun reiser til usa,kom snart igen sier jeg,vi trenger deg her hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #54 Skrevet 27. august 2005 Herregud trenger dere å binde dette her opp til komikk,ser dere virkelig ikke symbolikken i det hun gjør.Ho er ei fantastisk modig jente som har min fulle støtte bare synd hun reiser til usa,kom snart igen sier jeg,vi trenger deg her hjemme. ← Bra at det er flere her som skjønner det
Gjest moksah Skrevet 30. august 2005 #55 Skrevet 30. august 2005 Jeg tror dette er et forsøk på nedbrytning av holdninger. Hvis man ser på norsk historie, var det samme metodene som ble brukt av bl.a. KLM for å 'justere' synet vårt på prester, på 70-tallet. Husker godt prestene som sprang rundt i fortfilm mens de løftet kappen og kastet frisbee med prestekragen
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #56 Skrevet 1. september 2005 forstod vel heller ikke helt vitsen med stuntet. en ting var kyssinga først, den ser jeg vel en link til selve filmen med, men rompa skjønte jeg ikke. ← Jeg synes det er ganske imponerende at du skjønner vitsen med kyssingen, men ikke med rompevisningen. Har det noe å gjøre med en overklar bevissthet rundt grumsete kulturelle holdninger i hvite kristne miljøer, kontra en fraværende bevissthet rundt grumsete kulturelle holdninger i brune muslimske miljøer?
LilleBille Skrevet 3. september 2005 #57 Skrevet 3. september 2005 Asses of Evil Shabana Rhemans kommentar til det som skjedde i Haugesund
hecuba Skrevet 4. september 2005 #58 Skrevet 4. september 2005 Jeg synes det skal være lov å gjøre en tullete ting i ny og ne uten å bli drapstruet...
Gjest z Skrevet 4. september 2005 #59 Skrevet 4. september 2005 Hvorfor ble det ikke lignende reaksjoner når Harald Eia og hvem-det-nå-ellers-var viste snabben på TV?
LilleBille Skrevet 5. september 2005 #60 Skrevet 5. september 2005 Hvorfor ble det ikke lignende reaksjoner når Harald Eia og hvem-det-nå-ellers-var viste snabben på TV? ← Kanskje det kommer an på størrelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå